خانه » اخبار » باز شدن گره های کور

باز شدن گره های کور

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ شماره ۱۰۷۵

باز شدن گره های کور

نگاهی به خبرهای تلخ و شیرین باشگاه شهرداری اراک در روزهای اخیر

یاسر هویدی

حدود دو سال از اتفاق تلخ و تاریخی ورزش اراک می گذرد که طی آن باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک به خاطر اشتباهات مدیرعامل و هیات مدیره قبلی و همچنین بی خیالی و نا کارآمدی شورای شهر منحل گردید و هنوز پس از گذشت ۲ سال این باشگاه پا نگرفته و اندر خم یک کوچه است در سنوات قبل و در بحبوحه رخداد این اتفاق نامیمون در سرویس ورزشی وقایع استان پیرامون آن بسیار نوشتیم و سخن گفتیم و خوشبختانه یکی از موضوعاتی که در بخش ورزشی روزنامه به صورت تمام و کمال به آن پرداخته شد انحلال باشگاه و دلایل و چرایی آن بود.
مفصل به این موضوع پرداختیم که از ابتدا چه بر سر این باشگاه آمد و چه کسانی در این انحلال مقصر اصلی و فرعی بودند. حال با گذشت این مدت خبرهایی در خصوص راه اندازی و گشایش دوباره این باشگاه به گوش می رسد، البته از مدتی قبل عسگری که قبلا هم در برهه ای مدیرعامل این باشگاه بود به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شده اند ولی پس از آن هرچه گفته اند در حد حرف باقی مانده است، در گزارش امروز وقایع استان به بررسی و تحلیل خبرهایی می پردازیم که این روزها اطراف باشگاه شهرداری به گوش می رسد.

گفته اند که هیــات مدیره بـه زودی معرفی می شود
شنیده شده که به زودی هیات مدیره این باشگاه معرفی می گردد با فرض اینکه این خبر واقعیت داشته باشد در این میان چند نکته وجود دارد که باید به آن پرداخته و ذهن ورزش دوستان استان روشن گردد. اول اینکه انتخاب هیات مدیره باید با دقت و وسواس کامل صورت گیرد و هر کسی را که دم دست بود در فهرست نفرات تشکیل دهنده هیات مدیره قرار ندهیم افرادی را وارد این مجموعه کنیم که برای اهداف ورزشی و کمک به اعتلای ورزش و افزایش سرانه شور و نشاط جامعه وارد کار شوند و نه برای اهداف شخصی. در سنوات قبل بسیـار انتخاب هایی در باشگاه های ورزشی شهر داشتیم که افراد با نیت های سیاسی و شخصی وارد هیات مدیره شدند که نه تنها سودی برای ورزش استان نداشتند بلکه بیشتر مستوجب ضرر و زیان آن مجموعه ورزشی شدند. افرادی که انتخاب می شوند باید زمینه کاری آنها مشخص باشد یعنی دقیق روشن شود که فلان شخص برای تامین بهتر منابع مالی وارد باشگاه شده است و یا شخص دیگر بخاطر شناخت و اشراف از رشته های تحت مدیریت باشگاه وارد مجموعه هیات مدیره گردیده است. امیدواریم افرادی در ترکیب هیات مدیره باشگاه شهرداری قرار بگیرند که جز به اعتلای ورزش این باشگاه و استان به هدف دیگری فکر نکرده و از همان آغاز به کار هیات مدیره در جهت پیشبرد اهداف ورزشی باشگاه کوشا باشند. اگــر هیات مدیره درست و مناسبی برای این باشگاه از اهالی ورزش و از آنان که می توانند در بزنگاه ها مشکلات باشگاه را چه اقتصادی و چه مدیریتی حل نمایند بسیاری از گره های این باشگاه حل خــواهد شد، حضور اهالی تحصیلکرده ورزش و پیشکســوتانی کـــه البته کم هــم نیستند می تـــواند به مدیــرعامل و یا سرپرست باشگاه کمک های بزرگی نماید.

ردیف بودجه همچنان نامشخص
وضعیت بودجه باشگاه شهرداری همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و در خصوص میزان بودجه این باشگاه هیچ عدد و رقمی که بتوان به آن استنادکرد اعلام نگردیده، نباید همانند دوره مدیریت قبل شاهد بریز و بپاش باشیم؛ در دور قبل در تیم بسکتبال شهرداری، قراردادهای چند صد میلیونی بسته شد که در این دوره نباید تکرار شود و از سویی دیگر بودجه باشگاه نباید آنقدر ناچیز باشد که با آن نتوان هیچ قدمی برداشت.
اگر بودجه بی حساب و کتاب باشد دوباره تیم های این باشگاه به مشکل بر می خورند و اگر بودجه ناچیز بـاشد مستقیم بر روی کیفیت اداره بـــاشگاه تــاثیر می گذارد. البته جای امیدواری دارد که عسگری سرپرست فعلی باشگاه در زمان تصدی قبلی خود نشان داد بر مدیریت بودجه اشراف دارد و می تواند بودجه را در جهت درست هزینه کند. به هر روی امیدواریم بودجه درخور و مناسبی برای فعالیت این باشگاه مصوب شده و شخص اول تصمیم گیرنده باشگاه بدرستی از آن استفاده نماید.

زمزمه حضور عابد حقدادی در هیات مدیره
از سویی دیگر شنیده شده که عابد حقدادی یکی از گزینه های حضور در هیات مدیره باشگاه است، شنیدن این خبر لبخند تلخی را بر روی لبان ما نشاند. همه جای دنیا روال بر این است که شخص اول ورزش یک استان نقش حمایت گر از فعالیت های ورزشی دارد و در امور باشگاه داری دخالتی ندارد، اداره کل ورزش و جونان استان مرکزی یک نهاد حمایت کنند بخش خصوصی برای اداره امور ورزش و توسعه آن است و نه تصمیم گیرنده اصلی. حضور عابد حقدادی در هیات مدیره باشگاه شهرداری هیچ توجیه مناسبی ندارد حقدادی بهتر است وضعیت کنونی اداره کل ورزش و جوانان و در مجموع وضعیت ورزش استان را سر و سامانی ببخشد. اگر وی خیلی به امور ورزش اشراف دارد بهتر است تمام وقت و انرژی خود را به کار بگیرند که حداقل استان مرکزی به عنوان یکی از سه اداره کل کارآمد بر حسب آیتم های وزارت ورزش شناخته شود. حقدادی در روزهای حساس تیم های فوتبال ما در لیگ یک و دو در پلدختر بسر می برد همین نشان می دهد چقدر وضعیت ورزش استان و شهر برای وی مهم است!
آخرین خبر
پایگاه خبری فردای ورزش خبر داده است که شهردار اراک درباره شایعه عدم معرفی اعضا هیات مدیره باشگاه شهرداری بیان کرده است: این موضوع در شورا در حال بررسی است و مشکل خاصی وجود ندارد و تنها منتظر نظر قطعی و مصوب شورا برای اجرایی کردن آن هستیم.
شفیعی تاکید کرد: زمان اجرای این تصمیم را باید از شورا سوال کنید.
در همین راستا مرتضی سورانه رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: شورای شهر با بررسی سوابق افراد مورد نظر در حال جمع بندی نفرات هیات مدیره باشگاه شهرداری اراک است و به زودی نفرات مورد تایید شورا جهت صدور حکم به شهردار معرفی می شوند.
باید دید سرانجام گره های کور باشگاه شهرداری اراک باز و کام ورزش دوستان اراکی شیرین خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.