خانه » جدیدترین » بازدیدِ تنها مشکلات صنایع را حل نمی کند

بازدیدِ تنها مشکلات صنایع را حل نمی کند

سه شنبه ۲۳ آذر ۹۵ شماره ۴۸۲
نیره یوسفی راد

سفــر دو روزه اعضـــای کمیسیون صنایع ومعادن مجلس و معاون وزیر صنایع به استان مرکزی جهت بازدید از مراکز صنعتی و دیدار با فعالان صنعت انجام شد. صنعت استان مرکزی همانند دیگر نقاط کشور ضربه های جبران ناپذیری از اجرای برخی قوانین داخلی متحمل شده است. کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی باید در خصوص بازنگری قوانین و به روز رسانی صنایع کشور بیش از پیش تلاش کند چرا که برخی از مفاد قانون در اجرا، به سرمایه گذاران آسیب می رساند.هماهنگی بین نمایندگان و مدیران استان به‌خصوص مدیریت ارشد استان، بسیار مهم است؛ زیرا پیگیری امور و رفع مشکلات را تسهیل کرده و دستاوردهای استان در سطح ملی را دوچندان می‌کند. وحدت بین نمایندگان و دولتمردان استان در پیگیری مطالبات مردم به‌خصوص مسائل اساسی استان اهمیت دارد؛ زیرا این وحدت در عمل، قدرت استان را برای پیگیری مطالبات افزایش داده و توفیقات استان را چندین برابر خواهد کرد.در کنار این با راهکارهای اندیشیده شده، تقسیم کار در پیگیری مسائل نیز انجام و تکلیف هر کس در پیگیری‌ها مشخص می‌شود.برخی از نمایندگان استان در جناح رقیب دولت، جای می‌گیرند و این مسأله ممکن است، مانعی برای همکاری باشد به هر حال همکاری با رقیب در ایران، چندان موضوع قابل باوری نیست.اما آنچه اهمیت دارد اشتراک دو طرف در موضوع توسعه است. زیرا هر دو طرف از توسعه دفاع کرده و به دنبال پیشرفت استان هستند و این واژه مشترک می‌تواند، مبنای همکاری رقبا در استان باشد.
می‌گویند دولت یازدهم همه مصایب کشور را از عملکرد دولت قبلی می‌داند و به همین دلیل از هر چه نام دولت قبلی بر آن باشد، گریزان است. در این میان مدیران احمدی‌نژادی که سابقه حضور در دولت قبلی در نقش مدیر را داشته‌اند با روی کار آمدن نمایندگانی با تفکر نزدیک به دولت قبل، امیدوار به بازگشت به مدیریت سیاسی در دولت شده‌اند. حال آنکه باید توجه داشت که دولت همچنان به لحاظ سیاسی دیدگاه‌های متفاوتی با دولت قبل دارد و استفاده از مدیران دولت قبل، به‌خصوص در سمت‌های سیاسی به نفع دولت در سال حساس انتخابات، نخواهد بود. پس نمایندگان اگر قصد معرفی فردی برای مدیریت به مسئولان استان را هم دارند باید معذورات دولتمردان استان را نیز لحاظ کنند و به دنبال مدیران احمدی‌نژادی در انتصاب‌ها نباشند تا چالشی در استان از این جهت ایجاد نشود.
نخستین سفر اعضای یک کمیسیون از واحدهای صنعتی استان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم مردم استان شاهد پیگیری و حل مسائل اساسی و کلان استان با همکاری نمایندگان و استاندار باشند.
بیش از سه سال از عمر کاری دولت یازدهم می‌گذرد و در این مدت قضاوت‌های متفاوتی از عملکرد مدیران شنیده شده که دو کفه ترازوی ضعف و قوت را پر کرده است.
از مدیریت ارشد استان نیز دیگر انتظار نمی‌رود که با ادبیات هشداری کارشناسان و مدیران میانی را خطاب قرار دهد؛ چراکه فصل هشدار گذشته و اکنون به هیچ وجه پذیرفته شده نیست که مانع‌سازی‌ها تحمل و با هشدار و تأکید گذرانده شوند.
استان مرکزی امروز در بسیاری از حوزه‌ها تشنه توسعه و ترقی است. صنعت گرفتار در رکود استان که در ۳ سال گذشته با مالیات، بانک‌ها و بیمه دست به گریبان بوده- البته این مشکلات به قبل از دولت یازدهم بازمی‌گردد- باید ثمره این جلسات و بازدید ها را حس کند. جامعه کارگری و طبقه متوسط حقوق‌بگیر باید ثمره روان شدن چرخه اقتصادی و گشایش روابط با دنیا را حس کند که این به هنرمندی دولتمردان و مدیران استان بستگی دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.