خانه » اخبار » افتتاح سالن چند منظوره ورزشی روستای فرنق شهرستان خمین

افتتاح سالن چند منظوره ورزشی روستای فرنق شهرستان خمین

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸   شماره ۱۱۲۷

با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت؛

افتتاح سالن چند منظوره ورزشی روستای فرنق شهرستان خمین

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت ورزش و جوانان برای بازدید و افتتاح چند پروژه ورزشی به استان مرکزی سفر کرد.
طی سفر ژاله فرامرزیان، معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت ورزش و جوانان به استان مرکزی سالن چند منظوره ورزشی روستای فرنق شهرستان خمین، افتتاح شد.
فرامرزیان در آیین افتتاح سالن چند منظوره ورزشی روستای فرنق گفت: امیدواریم بر اساس برنامه پیش‌بینی شده تا پایان سال ۹۹، روستاهای بالای دو هزار نفر جمعیت دارای یک زمین چمن روستایی و یک خانه ورزش روستایی مجهز به همه اقلام و امکانات اولیه ورزش شوند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه این مکان و فضای بسیار مناسب ورزشی و فرهنگی می‌تواند موجبات نشاط جامعه جوانان این روستاها و همه مردم روستا را فراهم کند، افزود: به دنبال این هستیم تا بتوانیم با تخصیص منابع مالی، مدیریت خوب منابع با همکاری و مشارکت خیرین منطقه زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی روستاها را گسترش دهیم تا این فرصت مناسب، موجب گرایش جوانان به ورزش برای رشد و بروز توانمندی های آنان در عرصه ورزش شود.
وی ادامه داد: روستای فرنق خمین هم جمعیت زیاد و هم ورزشکاران خوبی دارد. حتی از میان جوانان این روستا قهرمان آسیایی برخواسته، آن هم یک بانو که افتخار بزرگی برای این روستا، استان مرکزی و کشور به شمار می رود.
وی با تاکید بر حفظ و نگهداری سالن چند منظوره ورزشی روستای فرنق گفت: در حفظ و نگهداری این فضای ورزشی باید تلاش کرد چرا که ایجاد زیرساخت‌های یک موضوع است و حفظ و نگهداری آن موضوع اصلی بعدی است و باید به آن توجه داشته باشیم.
وی ادامه داد: در سال جاری راه اندازی بیش از ۷۶ خانه ورزش روستایی و ۲۵ زمین چمن روستایی در دستور کار مدیریت ورزش استان مرکزی قرار دارد که اعتبارات آن هم پیش بینی شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان تکمیل زیرساخت های ورزشی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، ایجاد خانه‌های ورزش روستایی و پیگیری برنامه برگزاری المپیاد استعدادهای برتر را از برنامه‌های سال جاری وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد.
فرامرزیان بیان داشت: در سال گذشته برای اجرای برنامه المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور اعتبار لازم هزینه شده است که پیگیر تداوم آن هستیم، چراکه این روند می‌تواند در قهرمان پروری و استحکام پایه ورزش کشور بسیار موثر واقع شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان گفت: ۲۰ درصد از مجموع اعتبارات وزارت ورزش و جوانان، به حوزه جوانان تعلق دارد که بخشی از این رقم به وام اشتغال جوانان اختصاص داده شده است.
فرامرزیان افزود: بر اساس برنامه ریزی ویژه اشتغالزایی برای جوانان بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی با سود ۲ تا ۴درصد در نظر گرفته شده است و این برنامه بر اساس مدیریت اشتغال پایدار پیش می رود.
وی گفت: امسال وزارت ورزش و جوانان مجموعه پروژه هایی که قابلیت افتتاح را دارد شناسایی کرده و در همین راستا اعتبارات مورد نیاز هم پیش‌بینی شده است.
فرامرزیان بیان داشت: بخشی از این اعتبارات با سرمایه گذاری خصوصی و حضور خیرین تحقـــق می یابد تا بتوانیم اماکن ورزشی را که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ساماندهی کنیم.
گفتنی است در این سفر، سیستم الکترونیکی سالن تیراندازی مجموعه ورزشی شهدای ۵ مرداد اراک افتتاح شد، ضمنا افتتاح رختکن ورزشی زمین چمن شهر نیم ور محلات و بازدید از سالن ۱۰۰۰نفری از مصوبات سفر ریاست جمهور در محلات، بازدید از روند بازسازی چمن استادیوم ورزشی تختی محلات، بازدید از مجتمع فرهنگی ورزشی خورشید خمین، بازدید از دهکده المپیک و پست تخصصی اسکیت ۲۲ بهمن، همچنین بازدید از پیست تارتان مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک از دیگر برنامه های این سفر بود.

افتتاح سیستم الکترونیک سالن تیراندازی مجموعه ورزشی پنجم مرداد شهرستان اراک
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در حاشیه افتتاح سیستم الکترونیک سالن تیراندازی مجموعه ورزشی پنجم مرداد شهرستان اراک گفت: پروژه سایت الکترونیک مجموعه ورزشی پنجم مرداد اراک به بهره‌برداری رسید، سال‌ها بود که رویکرد ورزش تیراندازی از روش‌های قدیمی فاصله گرفته بود و نیاز بود تا زیرساخت مناسب در استان ایجاد شود.
عابد حقدادی اظهار داشت: پروژه سایت الکترونیک مجموعه ورزشی پنجم مرداد اراک با اعتباری بالغ‌ بر ۴۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید، سال‌ها بود که رویکرد ورزش تیراندازی از روش‌های قدیمی فاصله گرفته بود و نیاز بود تا زیرساخت مناسب در استان ایجاد شود.
وی افزود: استان در ورزش تیراندازی دارای قهرمانان ملی است که نیاز اساسی آنها اجرای این پروژه بود، این پروژه از منابع ۰٫۲۷ درصد جذب اعتبار شده و دراختیار جامعه ورزش قرار گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح سالن ورزش روستای فرنق با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش مرکزی شهرستان خمین بودیم، این روستا دارای جمعیت جوان و ورزشکاران موفقی است، مثل خانم سالاروند که کاروان ورزشی کشور را در بازی‌های آسیایی گذشته همراهی کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.