خانه » پیشنهاد سردبیر » آنجفی در آفسایدِ دفاع دهشمند/صحبت های مدیرعامل باشگاه آلومینیوم در برنامه زنده تلویزیونی مدیرعامل سابق این باشگاه را به واکنش واداشت

آنجفی در آفسایدِ دفاع دهشمند/صحبت های مدیرعامل باشگاه آلومینیوم در برنامه زنده تلویزیونی مدیرعامل سابق این باشگاه را به واکنش واداشت

یکشنبه ۲۶ دی ۹۵ شماره ۵۰۶
گروه ورزش-وقایع استان:
نتایج اخیر تیم فوتبال آلومینیوم اراک در لیگ یک و انتقاد به عملکرد مدیریتی و کادر فنی آن این روزها بحث داغ محافل ورزشی و فوتبالی استان است. تساوی تیم آلومینیوم در آخرین دیدارش در مقابل تیم رده آخری استقلال اهواز بر موج این اعتراضات دامن زد، بعد از تغییر مدیریت باشگاه انتظار می رفت که با توجه به شرایطی که قبل از آن نامطلوب و ناسالم عنوان شده بود، شاهد شرایط بهتری برای تیم باشیم ولی نتایج ضعیف و انتخاب های نادرست در کادر فنی و متعاقب آن خریدهای غیرمنطقی باعث شد تیم پتانسیل خود را بیشتر از قبل از دست دهد و نتایج خوبی را در لیگ بدست نیاورد و در نهایت مدیریت جدید باشگاه تمامی این وضعیت را متوجه برخی بدهی ها و هزینه های نامتعارف در دوران مدیریت قبلی باشگاه عنوان کند.در بازی و پس از بازی تیم اراکی و اهوازی چند اتفاق روی داد که به حواشی دامن زد در میان دیدار دو بنر خطاب به نمایندگان و استاندار مبنی بر دفاع از مدیران ایرالکو برای بقای تیم بود هرچند این اقدام در تناقش با شعار علیه مدیریت باشگاه و کادر فنی بود، بعد از دیدار نیز حاضر نشدن داوود مهابادی سرمربی تیم در کنفرانس خبری و همچنین تجمع برخی از هواداران که خواستار برکناری مدیرعامل باشگاه و مهابادی سرمربی تیم شدند از جمله حواشی این دیدار بود.همچنین یکی از اعضای هیات مدیره این باشگاه در گفتگو با ایسنا خواستار برکناری هر چه سریعتر با انتقاد از روند نتیجه گیری تیم خواستار استعفای داوود مهابادی شد. محمد رجاییان عضو هیات مدیره باشگاه بیان کرد: اگر بخواهیم منطقی به موضوع نگاه کنیم در این فصل اختیارات و امکانات در حد معقول به سرمربی تیم داده شد ولی نتوانست انتظارات ما و هواداران را برآورده کند. وی افزود: مهابادی خود یک مربی حرفه ای است و می داند که امسال سال فوتبالی وی با آلومینیوم نیست و خودش هر چه سریعتر باید استعفا دهد. رجاییان گفت: امیدوارم مهابادی استعفا بدهد و باشگاه هم بتواند در کمترین زمان بهترین گزینه را جانشین وی کند.
اما نکته مهم تر این است بعد از این بازی مدیرعامل باشگاه آلومینیوم در برنامه تلویزیونی همگام با ورزش حاضر شد و علت وضعیت تیم را باز هم به مدیریت پیشین ارتباط داد و در خصوص بسیاری از هزینه های قبلی این باشگاه که بیهوده بوده صحبت کرد، نکته مهم در خصوص اظهارات مجید آنجفی این است که آیا نباید در توجیه عملکرد خود مسائلی چون کادر فنی و بازیکنان را نیز در نظرگرفت برخی انتقادها به خریدهای غیرضروری و خالی ماندن پست های ضعیف و حساس یکی از این موارد است و به نوعی ارتباط همه چیز به مدیریت دو سال پیش شاید پاک کردن صورت مسئله باشد.
در این میان علی دهشمند نیز پس از این اظهارات با انتشار فایل صوتی در شبکه های مجازی و قرار دادن در اختیار سایت های خبری ورزشی برابر این سخنان واکنش نشان داد و خواست تا مدیران این باشگاه اسناد و مدارک خود در خصوص ادعاهایشان را افشا کنند. در ادامه صحبت های دهشمند در پاسخ به آنجفی آمده است.
من در خصوص صحبتهای آنجفی در این یکسال و نیم سکوت کردم اما ایشان در برنامه زنده تلویزیونی صحبتهایی کرده اند که مجبورم سکوت خود را شکسته و باید از ایشان سوال کنیم منظور از هزینه های عجیب و غریب چه بوده است؟ چرا شفاف با مردم صحبت نمی کند؟ یکسال و نیم است که میخواهد با این جملات ضعف های خود را پوشش دهد، هرگونه هزینه عجیب و غریبی بوده را اعلام نمایند تا شخصا پول آن را تقبل نمایم! چرا مدیران آلومینیوم طلب بنده را نمی دهند؟ چرا خسارت خودرو بنده را ندادند؟ و هزینه هایی که ازجیب خود برای موفقیت آلومینیوم کردم.
طی دوسال در لیگ حدود ۲ میلیارد هزینه کردیم. اما این هزینه ها به نسبت دستاورد باشگاه ناچیز بود. صعود تیم فوتبال به لیگ دسته اول، صعود تیم والیبال و کسب سهمیه لیگ ۳ کشور با قهرمانی امیدها در لیگ استان، قراردادخواهر خواندگی با بلنزس پرتقال و دریافت دعوتنامه حسن محمدی بازیکن امید از ابن تیم لیگ برتری پرتقال، قهرمانی در تمام رده ها، آوردن تیم استقلال برای اولین بار در ۲۰ سال اخیر، بازگرداندن تمامی بازیکنان بومی شاغل در تیمهای دیگر، استفاده از سرمایه های بومی بطوریکه سرمربی تنها و نهایت با یک کمک به اراک می امد، ایجاد ساختار از راه اندازی باشگاه تا کارهای بزرگی بود که در زمان مدیریت من اتفاق افتاد. پس از صعود تیم به لیگ یک کارخانه دچار مشکلات حاشیه ای بود و پول انچنانی تزریق نشد و با هزینه شخصی کار را شروع کردیم و در اردبیل اردو زدیم و بهترین اردو را برگزار کردیم در حالی که در صندوق باشگاه ریالی نبود.
به عنوان مثال مهدی اسلامی و عماد میرجوان پیشنهاداتی زیادی داشتند و برای حضور در اراک و عقد قرارداد از ما پولی را برای پیش پرداخت تقاضا کردند اما با ارتباطی که داشتیم بازیکنان را جذب کردیم و درحالی که تا هفته دهم پرداختی نداشتیم و جزو بالانشینان بودیم. بارها به مشکل مالی برخوردیم که از یکی از دوستان اراکی و در حضور مرحوم پورحیدری از او پول قرض گرفتیم تا امورات باشگاه را بگذرانیم کما که این پولها به ایشان برگشت و مقداری از آن ماند که خودم یک فقره را به ایشان پرداخت نمودم.
من تمام زندگی خود را وقف فوتبال اراک کرده ام. در زمان حضور در هپکو، دارایی صنایع و حتی آلومینیوم هروقت که نیاز بوده از جیب خودم برای فوتبال شهرم هزینه کردم و افتخار میکنم که برای شهرم هزینه کرده ام هیچ منتی نیست وخدا دست مرا گرفته و کارنامه من گویای همه چیز بوده است. آقایان اندازه خرید یک آب معدنی در این فوتبال هزینه نکردند و فقط شعار میدهند!
اگر دهانم باز شود و همه چیز را بگویم سنگ روی سنگ بند نمی آید. ایشان از بدهی های باشگاه مطلع بودند و سمت مدیر عاملی را پذیرفتند و در صورتی که اطلاعی نداشته اند، باید گفت او اصلا مدیر نیست! و اگر از این وضعیت باخبر بوده اند چرا مظلوم نمایی میکنند؟ آنجفی باید پاسخگو احساسات هواداران باشد. اگر تمامی مصاحبه های بنده را در طول سالهای اخیر مطالعه نمایید متوجه می شوید که تمامی مشکلات را بر عهده گرفته و آنقدر شهامت داشتم که مسئولیت تمامی مشکلات را بر عهده بگیرم و همیشه پاسخگو انتقادات هواداران بودم. مدیرعامل باشگاه هواداران حرف اول و آخر را میزنند و باید پاسخگو آنها بود. هواداران باید بدانند در باشگاه آلومینیوم چه می گذرد!
فوتبال فقط پول نیست و ارتباطات مهم است، اتفاقی که در مدیریت آنجفی بیگانه بوده و به گفته خود ایشان در فدراسیون غریب هستند. در زمان ما اینگونه نبود و در هر شرایطی از حق فوتبال اراک در فدراسیون دفاع کردیم! و تمام ظرفیت ها را به خط کردیم حتی با نماینده وقت پیش رییس فدراسیون جلسه گذاشتیم.
پول دغدغه مهمی است اما همه چیز نیست! همانطور که سرمربی در نتایج ۵۰ درصد سهیم است مدیریت نیز ۵۰ درصد سهم دارد و به نظر من آنجفی نتوانسته توقع هوادران تیم را برآورده کند و دنبال فرافکنی است!
الان شرایط بدی نیست مگر پرداخت سی درصد کم است ما در لیگ دو تانیم فصل ۳۰ دادیم ولی نتایج خوبی گرفتیم. در لیگ اول هم اکنون به غیر از چند تیم متمول ( مس، خونه به خونه، بادران و … ) می بینید که بقیه تیم ها در وضعیت مالی مطلوبی نیستند مانند سپیدرود، نساجی و سپیدرود را ببینید دچار مشکلات مالی هستند اما نتایج درخشانی گرفته اند.
درزمان مدیریت من حدود ۶۰ بازی رسمی و دوستانه انجام شد که مجموعا دو باخت به خیبر و یک بازی دوستانه با تیم لیگ برتری داشته ایم و شکست دیگری در کارنامه من ثبت نشده است! تیمهای بزرگی را شکست دادیم و افتخار می کنیم هوادارانمان را شاد کردیم.
آنجفی باید بردباری و شکیبایی بیشتری داشته باشند. تیم در جایگاه یازدهم جدول است. بازیکنان بومی را از تیم اخراج کردند. این جایگاه در شان باشگاه آلومینیوم نیست و شعار حیا کن و رها کن کاملا طبیعی است! در زمان علی دهشمند تیم بدون شکست صدر جدول بود و وقتی گل اول را از خیبر دریافت کردیم چند هوادار علیه ما شعار دادند که به لطف خدا بازی را با نتیجه ۲ بر یک پیروز شدیم. اینها جزو فوتبال است و عزت و ذلت دست خداست.
امروز اگر توپ شما به تیرک می خورد و بدشانسی می آورید به خاطر آه و نفرین و حق خوری است که انجام شده، حق امثال عباس و آقایی و بومی هایی است که امیدشان به مربیگری در شهرشان بوده اما شما بجای مربیان درجه چند یا رمال میاورید یقه شما را میگیرد.
من نمیدانم چه مراودات و رفقاتی بین آقای مدیرعامل و سرمربی وجود دارد که سرمربی در هر صورت و هر نتیجه ای باید ماندگار شود. وقتی دلالان به راحتی در باشگاه رفت وآمد میکنند (چند عکس آن هم در فضای مجازی منتشر شد) نتیجه این میشود که سرمربی هرکاری بخواهد، بکند.
در برنامه زنده تلویزیونی آقای سرمربی به مجری میگوید اراک فوتبال ندارد و مجری در حال گفتن این حرف صحبتش را قطع میکند، اگر مهابادی به اراک و اراکی توهین می کند دلایل آن مدیریت ضعیف است که مربی غیربومی را وارد این شهر می کند که در شهر خود جایگاهی ندارد!
مجید جان برادر من حاج داوودتان امثال فریدون فخری؛ عبادی، نعمتی ،طلایی و…. نمیشناخت تو که میشناختی، مع هذا این را بدان که الویت اول باید مردم هواداران و باشگاه باشند.
وقتی من با نیکبخت صدر بودم یا با پاشازاده قهرمان شدم صلاح به تغییرات بود تغییر دادم. از تو خواهش میکنم حداقل ناپدری، مسئولیت پذیری باش و ابرو و جایگاه فوتبال اراک را حفظ کن امثال پورحیدری ، صمد محمدی، نیکبخت، پاشازاده، مقدسی، پناهی و بازیکنان اراکی و بقیه که لیگ دو را به لیگ یک آوردند پدری کردند و فرزندشان امروز در دست شماست پس خواهشا فرزندشان را بی عزت نکنید.
در خصوص عدم همکاری با مهدی پاشازاده باید بگویم که مهدی پاشازاده یکی از با دانش ترین و فنی ترین مربیان است. پس از صعود تیم به لیگ یک با پاشازاده بر سر جذب بازیکنان بومی اختلاف نظر داشتیم و تفکرات ما با غلام دلگرم نزدیک بود و میتوانستیم با او لیگ برتری شویم و حتی جایگزینی بنام رسول خطیبی هم در نظر داشتم که اگر هیات مدیره مجاب به نگهداشتن دلگرم نشد من از خطیبی با دانش استفاده کنم. البته قبل از بازی با خیبر هیات مدیره صورتجلسه کرده بود دلگرم را بردارم ولی بخاطر فوت مادرشان عقب انداختم با اینکه هیات مدیره مخالف بود و توانستیم شرایط خوبی بادلگرم بدست بیاریم. من منافع شهر را در نظر گرفتم و دلیلی غیر از این نداشت. در هر جای ایران باشم بومی ها اولویت اصلی را در تیمم خواهند داشت.
چون‌تیم از آن بومی هاست. قرار نیست هرکس که به شهری دیگر میرود با اتوبوس مربی و بازیکن ببرد. اول بومی ها جذب شوند و کمبود ها با غیر بومی ها پر شود که اکثرا برعکس انجام میدهند
متاسفانه امروز جایگاه های ورزشی در کشور بویژه فوتبال همه در لوای ارتباط و وابستگی است وگرنه امروز امثال ملاحی، عابدینی؛ دادکان، ماجدی، منزوی و… دور از فوتبال نبودند. آقایان بارها اشاره کردند من با بادکوبه وابستگی داشته ام و با ارتباط آمده ام. آری با ایشان وابستگی داشته ام ولی وابستگی ام در فوتبال ایجاد شد نه ارتباط خاله خاله زایی یا سیاسی؛ تیم فوتسال دارایی قهرمان استان شد دکتر بادکوبه من را باشگاه صنایع برد و من تیم را تا پلی اف لیگ برتر بردم. امروز اگر آلومینیوم در فوتبال است جرات دکتر بادکوبه و تلاش من و امین پناهی و حتی حاج غفاری در آن مقطع بود و پا روی حق نمی گذاریم و حیات الانش هم مدیون مهندس پورعطار هستیم.
من امروز که در فوتبال نیستم، تمام تلاشم را برای یاد گرفتن گذاشتم. دایم مطالعه میکنم و حتی از باشگاه های بزرگ دنیا بازدید میکنم چون دانش مدیریت در فوتبال اقیانوسی است و ماهی کوچکی ولی امروز به جرات میگویم براحتی در عرض ۳ سال میشود یک باشگاه را خودکفا کرد ولی متاسفانه در ایران مدیران حاضر خوری را بلد هستند و جز معدودی پول در آوردن و مدیریت کردن را میدانند.
در آخر به همشهری خودم مجید آنجفی رهنمون می دهم که می توانی موفق باشی بلاخره بعد از یکسال و نیم خراب کردن دیگر درست کردن را یاد گرفته ای و می دانی چه کسانی صادق و بادانش بودند، ازفردا تصمیم بگیر راست بگویی بدنبال حقوق ضایع شده افراد باشی حتی اگر نتوانستی بدهی راست بگویی و دروغ نگویی و با توکل بخدا و نغییرات کادرفنی و آوردن افرادی مثل پاشازاده، محمود فکری، علی حنطه می توانی به رده های بالای جدول برسی، ضمنا در مورد بدهی های عجیب و غریب من حاضر به مناظره در مورد عملکرد شما و بنده و بیان عجایب هستم.
آنچه در میان تمام این اتهام ها و دفاع ها مهم است این است که مردم و هواداران فوتبال این شهر از نماینده خود در لیگ انتظار دارند تا در کنار تمام این هزینه ها نتایج خوبی رقم بزنند و خاطرات تیم های خوب دهه ۶۰ را فارغ از نگاه های سیاسی و حب و بغض را دوباره زنده کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.