خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به وضعیت کاروان ایران در المپیک

نگاهی به وضعیت کاروان ایران در المپیک

دوشنبه ۴ تیر ۹۵   شماره ۳۷۶

کاروان ایران در حالی راهی مسابقات المپیک ریو خواهد شد که پیش از این، صاحب ۶۰ مدال از شانزده دوره حضور خود در این رقابت‌ها شده است.
قبل از اعزام ورزشکاران و هیئت همراه به برزیل کاروان ایران با حواشی و چالش‌هایی همراه بوده است. طراحی لباس کاروان ایران در المپیک ریو با انتقاد بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی همراه بود و طی چند روز گذشته شاهد انتشار پیام‌های بسیاری در این رابطه بوده‌ایم. در طراحی این لباس‌ها کج‌سلیقگی فراوانی دیده می‌شود که در قیاس با لباس سایر کشورهای حاضر در ریو به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. کمیته ملی المپیک در پاسخ به واکنش مردم اظهار داشته طراحی لباس‌ها را تغییر خواهد داد. در کنار مسائل مربوط به طراحی لباس‌ها، عدم اعزام تعدادی از مربیان ورزشکاران به مسابقات نیز موجب تعجب اهالی ورزش کشور شد، البته این موضوع در گذشته نیز کم سابقه نبوده است. لیموچی سرمربی تیک ملی پینگ‌پنگ بانوان، عدم اعزامش به مسابقات را مایوس کننده عنوان کرد و افزود است: المپیک لندن نیز من با شهسواری سهمیه کسب کرده‌ام و در روز های پایانی اعلام شد به همراه هر ۲ ورزشکار یک مربی اعزام می‌شود و تصور می‌کردم امسال که سه سهمیه کسب کرده‌ایم، دو مربی اعزام شود. از حواشی دیگر می‌توان به شک و شبهه‌های به وجود آمده در مورد انتخاب بازیکنان اعزامی تیم ملی والیبال کشورمان بود که در نهایت با خط خوردن نام معنوی‌نژاد و اعزام میرزاجانپور به اتمام رسید.
ایران در المپیک ریو با ۶۳ ورزشکار حاضر خواهد بود که یک رکورد برای کاروان ایران به شمار می‌رود. کاروان کشورمان چهل و هفتمین کشور پرجمعیت در بین ۲۰۵ کشور حاضر در این رقابت‌هاست. اسامی ورزشکاران حاضر در برزیل بدین شرح است:
بوکس: احسان روزبهانی. تکواندو: کیمیا علیزاده، فرزان آشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی. تنیس روی میز: نیما عالمیان، نوشاد عالمیان و ندا شهسواری. تیرانداری: نجمه خدمتی، مهلقا جان‌بزرگ، پوریا نوروزیان، گلنوش سبقت‌اللهی و الهه احمدی. تیروکمان: زهرا نعمتی. جودو: علیرضا خجسته، جواد محجوب و سعید مولایی. دو و میدانی: حسن تفتیان، محمدجعفر مرادی، حمیدرضا زورآوند، محمود صمیمی، احسان حدادی، لیلا رجبی، پژمان قلعه‌نویی، رضا قاسمی، کاوه موسوی و محمد ارزنده. دوچرخه‌سواری: قادر میزبانی، آروین معظمی گودرزی و سید صمد پورسیدی. شمشیربازی: علی پاکدامن و مجتبی عابدینی. شنا: آریا نسیمی شاد. قایقرانی: مهسا جاور. کشتی آزاد: حسن یزدانی، علیرضا کریمی، میثم نصیری، حسن رحیمی، کمیل قاسمی و رضا یزدانی (در صورت لزوم امیر محمدی به عنوان گزینه دوم و طبق مقررات جایگزین یزدانی می‌شود). کشتی فرنگی: سعید عبدولی، بشیر باباجان‌زاده، حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی و حبیب‌الله اخلاقی (در صورت لزوم رامین طاهری به عنوان گزینه دوم جایگزین اخلاقی می‌شود). والیبال: مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور، فرهاد قائمی، شهرام محمودی، سید محمد موسوی، مصطفی شریفات، مهدی مرندی، سعید معروف، حمزه زرینی، عادل غلامی و مهدی مهدوی. وزنه‌برداری: بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی، محمدرضا براری و علی هاشمی.
نگاهی به مجموع ۶۰ مدالی که ایران در ۱۶ دوره حضور خود در المپیک کسب کرده است نشان می‌دهد کشتی با کسب ۸ مدال طلا، ۱۳ نقره و ۱۷ برنز، امید اول کاروان ایران در المپیک پیش روست. علاوه بر کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری نیز به طور حتم شانس مدال دارند. ضمن اینکه از رشته‌های دو و میدانی و تیرو کمان نیز نمی‌توان غافل شد و از شانس مدال برخوردارند. در کنار این ورزش‌های انفرادی، والیبال ایران نیز اگرچه کار بسیار سختی در المپیک پیش‌رو دارد، اما اگر همه شرایط به نفع تیم والیبال کشورمان رقم بخورد، گرفتن مدال امکان پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.