خانه » جدیدترین » شما به آن چه می گویی؟من می گویم فرهنگ مقابله با منفی بافی

شما به آن چه می گویی؟من می گویم فرهنگ مقابله با منفی بافی

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۹۵ شماره ۵۳۱
آزاده جمشیدی راد
تفکر منفی چیست؟ هر تفکری که باعث ناکار جلوه دادن امور می شود و آنها را با شکست روبرو می کند، هر اندیشه ای که مانع موفقیت در انجام اموری است که به طور قطع از سرانجام آنها اطلاع نداریم. منفی باف آدمی است که همیشه آیه نحس می خواند و جنبه منفی کار را می بیند و حتی المقدور از انجام دادن کار یا اظهار امیدواری در مورد آن خودداری می کند و بیشتر به شرح معایب و موانع و مشکلات آن می پردازد.
انسانهای منفی باف فقط نیمه خالی لیوان را می بینند، همیشه بدترین قسمت هر ماجرایی را می بینند و بدترین شکل هر قضیه را در نظر دارند با افکار منفی و مسموم خود تمام اطرافیان خود را درگیر می کنند و در تصمیم گیری آنها هم خلل و تردید ایجاد می کنند. با افکار مسموم خود موج منفی بزرگی راه می اندازند که تمام نزدیکان و افراد خانواده تحت تاثیر قرار می گیرند. این بدبینی بسیار مسری و مخرب است که متاسفانه بشدت رواج پیدا کرده است.
علت و ریشه بدبینی: مشکلات و ریشه های روانی که در کودکی شکل گرفته، همنشینی با افراد بدبین، زندگی در محیط های نامناسب، افرادی که از درون انسانهای بدرفتار و بدکاری هستند و این قانون را به همه تعمیم می دهند، عقده حقارت، تکبر و غرور و…
راه های درمان بدبینی:
– مرحله اول تقویت عقل و خرد است، علت اصلی بدگمانی و پوچ گرایی نداشتن اطلاعات کافی و صحیح است. بطور مثال کسی که اطلاعات صحیح از مهاجرت ندارد به شدت از این داستان می ترسد و دائم مهاجرت را نقد می کند و به مهاجران بدبین است، این در صورتی است که اگر اطلاعات کافی در مورد مهاجرت به شهر و یا کشور دیگری داشته باشد متوجه می شود که ممکن است مهاجرت در صورت داشتن فاکتورهای موردنیاز بسیار سودمند و مفید باشد و زمینه ساز پیشرفت و ترقی.
– دوری از تکبر و غرور، تکبر و غرور باعث می شود که انسان فکر کند افکارش، اعمالش، گفتارش و… همه کامل و بی نقص است و اصلا احساس نیاز نمی کند که نیاز به تغییر و تحولی هست و تمام سوءظن ها و بدگمانی های خودش را منطقی و با فاکتورهای عقل هماهنگ می دارد.
– دوری نکردن از فعالیتهای اجتماعی، هر چه بیشتر در جمع ها و مجامع حضور یابد. منفی بافی بیشتر از او دور می شود.
و در آخر بهترین راه مشاوره گرفتن از پزشک و درمانگر و استفاده از روانکاوان و متخصصان امر و استفاده از دارو درمانی می باشد.
هر چه این بیماری شدت پیدا کند وخیم تر و حادتر می شود.
بیایید واقع بینانه افکار خود را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و با بدبینی و بدگمانی هایمان واقع بینانه برخورد کنیم.
من می گویم فرهنگ مقابله با بدبینی
شما به آن چه می گویی؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.