خانه » اخبار » شرکت آلومینیوم ایران واحد نمونه صنعتی و معدنی استان مرکزی

شرکت آلومینیوم ایران واحد نمونه صنعتی و معدنی استان مرکزی

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸  شماره ۱۱۲۱

شرکت آلومینیوم ایران واحد نمونه صنعتی و معدنی استان مرکزی

برای چندمین سال متوالی رقم خورد؛ کسب عنوان واحد نمونه صنعتی و معدنی استان مرکزی توسط شرکت آلومینیوم ایران

شرکت آلومینیم‌سازی ایران برای چندمین سال متوالی به عنوان واحد نمونه صنعتی و معدنی استان در سال ۱۳۹۸ معرفی شد و مدیر این کارخانه لوح واحد نمونه استانی را از دست معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دریافت کرد.
مراسم تجلیل از شرکت‌ها و تولیدکنندگان نمونه استان مرکزی همزمان با گرامیداشت دهم تیرماه «روز ملی صنعت، معدن» و با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار مرکزی، نمایندگان مردم اراک و ساوه در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، رئیس خانه صنعت و معدن استان، جمعی از مسئولان اجرایی و صنعتگران و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.
در این مراسم که به همت خانه صنعت و معدن استان مرکزی برگزار گردید، شرکت ایرالکو به عنوان واحد صنعتی نمونه استان مرکزی معرفی و لوح سپاس و نشان ویژه مراسم به مهندس بوالحسنی مدیر کارخانه ایرالکو اهدا شد.
گفتنی است کسب عنوان واحد نمونه صنعتی توسط مجتمع بر اساس عملکرد سال ۱۳۹۷ در استان مرکزی برای چندمین سال متوالی نشان از تلاش جمعی، همدلی و اراده نیروی انسانی متعهد و توانمند و استمرار فعالیت شرکت بر پایه رونق تولید است.
ایرالکو به عنوان اولین تولیدکننده شمش‌های آلومینیوم در ایران، در زمینی به مساحت ۲۳۲هکتار در کیلومتر ۵ جاده اراک تهران واقع گردیده است. موضوع تاسیس کارخانه ایرالکو در سال ۱۳۴۶ به تصویب هیات دولت رسید و اقدامات مربوط به نصب تاسیسات و ساختمان از سال ۱۳۴۷آغاز گردید و در سال ۱۳۵۱ با دو خط تولید و ظرفیت ۴۵ هزار تن در سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و افزودن سه خط دیگر به پروسه تولید، ظرفیت تولید آلومینیوم اولیه به ۱۲۰هزار تن در سال رسید که شامل انواع شمشها به صورت تی‌بار، هزار پوندی، آلیاژهای ریخته‌گری، بیلت، اسلب و غیره می‌باشد. متعاقبا و به منظور رعایت مسائل زیست‌محیطی کلنگ احداث کارخانه تولید آلومینیوم با تکنولوژی ۲۰۰ کیلو آمپر در سال ۱۳۸۱ به زمین زده شد و در سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید. ظرفیت تولید شرکت آلومینیوم ایران در حال حاضر ۱۷۵ هزار تن در سال است. حدودا ۱۱ هزار کارخانه و کارگاه با بیش از ۲۵۰ هزار نفر در صنایع وابسته به آلومینیوم اشتغال دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.