خانه » پیشنهاد سردبیر » سفر یک روزه سفیر کره جنوبی به استان مرکزی/چشم بادامی ها در اراک

سفر یک روزه سفیر کره جنوبی به استان مرکزی/چشم بادامی ها در اراک

چهارشنبه ۲۰ مرداد   ۹۵  شماره ۳۸۸

سفیر کره جنوبی که با هدف توسعه مناسبات اقتصادی ، آشنایی با ظرفیت حوزه های مختلف استان مرکزی، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان و نشست با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی استان به اراک سفر کرده است، خواستار افزایش روابط دو کشور و محدود نبودن آن تنها به خرید و فروش شد. پیشتر محمدرضا جعفری رئیس اتاق بازرگانی استان خبر داده بود در سفر یک روزه این سفیر کرده و هیات همراه به اراک راهکارهای ارتقاء همکاری دوجانبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.جعفری همچنین خبر داد که هیات تجاری کره‌ای علاوه بر دیدار با استاندار استان مرکزی از واحدهای صنعتی کوشاوران، نورد آلومینیوم و هپکو بازدید خواهد کرد.کیم سئونگ-هو که در بدو ورود به اراک در پاویون استانداری مورد استقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و تنی چند از مدیران کل قرار گرفت،گفت: تولیدات کشور کره جنوبی فقط سامسونگ و ال‌جی نیست، بلکه صنایع دیگری هم دارد و من به عنوان نماینده این کشور وظیفه بسط و گسترش روابط بین دو کشور را دارم.

وی گفت: قبل از تحریم‌ها سالیانه ۱۷ میلیون دلار روابط اقتصادی با ایران انجام می‌گرفت، اما در حال حاضر این روابط اقتصادی به یک‌سوم و گاها یک‌چهارم رسیده است و قصد بر این است با برداشته شدن تحریم‌ها این روابط را افزایش دهیم.
سفیر کرده در ایران صمیمی‌تر شدن روابط بین طرفین، گسترش روابط در زمینه‌های علمی، صنعتی، کشاورزی، تولیدی و پزشکی و عدم محدود شدن روابط به خرید و فروش و انتقال تجربه و تکنولوژی را به عنوان سه هدف اصلی از رابطه با ایران عنوان کرد و گفت: روابط دو کشور در حال حاضر در حد خرید و فروش است و نظرمان بر این است این روابط نزدیک‌تر باشد و صرفا به خرید و فروش محدود نشود بلکه تجربیات و تکنولوژی را نیز در اختیار یکدیگر قرار دهیم.
سفیر کره جنوبی گفت: کارخانه‌ها و مراکز اقتصادی که در استان مرکزی وجود دارد می‌توانند یاری‌گر ما در رسیدن به این اهداف باشند.وی بیان کرد: کره جنوبی تجربه خوبی را از نزدیکی با ایران داشته است و ایران یکی از کشورهایی بوده است که با آن مشکلی نداشته‌ایم.معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی با ابراز خوشحالی از سفر سفیر کره جنوبی به استان مرکزی، ابراز امیدواری کرد این سفر نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.وی گفت: استان مرکزی از جهت سیاسی فرهنگی استان ممتازی است و افراد تاثیرگذار در ۱۵۰ سال اخیر متعلق به این استان بوده‌اند. بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و کسی که این انقلاب را رهبری کرده است متعلق به این استان است.
شکرا… حسن‌بیگی با بیان اینکه مردم استان مرکزی با کشور کره جنوبی آشنایی زیادی دارند و از محصولات کره جنوبی به خصوص محصولات برقی و الکترونیکی بیشتر استفاده می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای استان مرکزی این آمادگی را داریم که در جهت تحقق اهداف قدم برداریم.
محمدرضا جعفری نیز در این دیدار گفت: در دوران پساتحریم فرصت‌های جدید همکاری تجاری با کشورهای مختلف فراهم شده و استان مرکزی نیز به عنوان قطب صنعتی و کشاورزی کشور مقصد مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.