خانه » پیشنهاد سردبیر » «دکترمسعودی آشتیانی» عضو شورای شهر آشتیان در گفتگو با «وقایع استان» عنوان کرد: /سوداگری در زمین را متوقف کنید

«دکترمسعودی آشتیانی» عضو شورای شهر آشتیان در گفتگو با «وقایع استان» عنوان کرد: /سوداگری در زمین را متوقف کنید

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶   شماره ۸۰۳

عباس لعل بار: دکتر مسعودی آشتیانی عضو شورای شهر آشتیان است و در طول مدت حضورش در شورای شهر آشتیان نشان داده به شدت دغدغه ای فرامحلی داشته و با تسلطی که به مباحث اقتصادی دارد همواره راهکارهایی را برای سایر مسئولان ارائه داده است. روزنامه وقایع ستان سعی دارد تا با اعضای شوراهای شهر و روستا در استان به گفتگو بنشیند و دیدگاه های آنها را منعکس نماید. در نخستین گام به سراغ دکتر مسعودی آشتیانی رفته و با نظرات وی بیشتر آشنا می شویم.

عضو شورای شهر آشتیان با تاکید بر اینکه نیازمند تغییر جدی در حوزه سیاست‌گذاری زمین شهری هستیم، گفت: باید سیاست‌های آینده زمین در شهر آشتیان تغییر اساسی کند.
مهدی مسعودی آشتیانی در مصاحبه با وقایع استان افزود: زمانی که به سیاست‌گذاری زمین شهری اشاره می‌کنیم، منظور مجموعه‌ای از سیاست‌هاست که باید زمین و املاک در استطاعت مردم را توزیع کنند بدین معنا این مجموعه سیاست‌ها باید از سوداگری در زمین و تبدیل شدن عرضه و تقاضا به یک شرایط نامناسب جلوگیری کند اما متاسفانه فرآیند سوداگری در زمین در شهر آشتیان را شاهد هستیم و باید آن را متوقف کنیم.
وی ادامه داد: اینکه توزیع زمین در آشتیان در سالیان گذشته با روند نامناسبی اتفاق افتاد و آثاری بر کل اقتصاد جامعه شهری و شهرستان آشتیان گذاشت مورد تایید همگان است درحالی که توزیع مناسب زمین می‌توانست کمک شایان توجهی کند تا تصمیم‌گیری‌های مناسبی در حوزه سیاست زمین درآشتیان اتخاذ گردد.
مسعودی آشتیانی با مروری بر افزایش قیمت زمین و مسکن در ۲۰سال گذشته در آشتیان گفت: زمین طی ۲۰سال ۹۴ برابر شد درحالی که حتی تورم هم چنین حبابی را در جامعه شهری آشتیان ایجاد نکرد.
عضو شورای شهر آشتیان اظهار کرد: در حوزه اجاره‌بها هم افزایش قیمت از سال‌های ۸۴ تا ۹۲ بسیار سریع بود و در سال ۹۲تا ۹۶ هم افزایش پیدا کرد که این موضوع مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد و در این حوزه پدیده سوداگری را شاهد بودیم.
او گفت: در شهر آشتیان عرضه و تقاضا همدیگر را هم‌پوشانی نکردند.
مسعودی آشتیانی ادامه داد: تراکم جمعیت در آشتیان و نحوه توزیع نامتقارن در آشتیان بیانگر این است که متاسفانه شهر براساس نیاز واقعی مسکن و نیاز به توسعه شهری توسعه پیدا نکرد. مسعودی آشتیانی افزود: توزیع نامتوازن آشتیان و عدم دستیابی مردم به مسکن مناسب نشان‌دهنده این است که سیاست‌گذاری زمین رشد پایداری نداشته است اینها حاکی از این است که سیاست زمین، مناسب توسعه پایدارآشتیان حرکت نکرد.
مسعودی آشتیانی افزود: باید در سیاست‌گذاری‌ها توجه کنیم که شهر مرکز توسعه و موتور تحول توسعه است، شهر جایی است که در آن باید خلق ارزش افزوده و تشکیل سرمایه انجام شود، شهر جایی است که توسعه در درون آن رخ می‌دهد و درحال حاضر که ۸۰ درصد از مردم در شهرها زندگی می‌کنند باید سیاست‌ها را به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی کرد تا شهرها تبدیل به مرکز توسعه شوند و این هدفی است که از طریق سیاست زمین باید دنبال شود.
وی گفت: آشتیان را باید به گونه‌ای توسعه دهیم که موتور تحول توسعه اقتصادی شهرستان آشتیان و شهرستانهای مجاور گردد و باشند و به کیفیت بهتر زندگی مردم بیانجامند نه اینکه گستردگی نامنظمی ایجاد و بن‌بست ایجاد شود.
این عضو شورا اضافه کرد: توسعه واقعی شهر آشتیان هم اکنون به توسعه زمین و افزودن زمین بستگی دارد که امیدوارم با قول های مسئولین استانی خصوصا شخص استاندار این مهم و خواسته عمومی مردم شهر به خود جامع عمر بپوشد و امیدوارم تنگ نظری های باعث عدم توسعه شهری در آشتیان نشود
مسعودی آشتیانی درپایان صحبت های خود بیان داشت: آشتیان به واقع نیاز به توجه ویژه استانی دارد و مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه شهرستان آشتیان لیاقت این همه بی توجهی مسئولان را ندارند و باید توجه ویژه شود کمک شود مسیر توسعه شهرستان آشتیان هموار شود تا سرعت قطار توسعه شهرستان افزایش یابد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.