خانه » جدیدترین » در پیچ و خم قوانین

در پیچ و خم قوانین

یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹   شماره ۱۳۵۶

آخرین وضعیت طرح جامع محدوده شهری آشتیان

در پیچ و خم قوانین

عباس لعل بار

مهدی مسعودی آشتیانی رییس شورای اسلامی شهر آشتیان در مصاحبه با وقایع استان گفت: بالغ بر سه سال و اندی است که طرح جامع شهر آشتیان در پیچ و خم قوانین و جلسات دست به دست شده و در آخر هم توسط شورای عالی شهرسازی، در کمیته تطبیق رد شده است.
وی افزود: به واقع می توان گفت اشکال عمده ای که در قوانین وجود دارد باعث وقوع این اتفاق شده است. برای خودم به عنوان شخصی که به طبع جایگاه حقوقی ریاست شورای اسلامی شهر آشتیان را بر عهده داشته و در جلسات مختلف طرح جامع شهر و افزایش محدوده شهر آشتیان حضور دارم، باید اظهار تاسف کنم.
آشتیانی اظهار کرد: متاسفم از این که اشکال بزرگ قانونی در فرآیند تصمیم گیری وجود داشته و در کشور ما تصمیم گیری در مسیر درستی قرار ندارد و باید گفت تصمیمات در این مسیر بجای اینکه از پایین به بالا باشد، از بالا به پایین اعمال می شود.


وی در تشریح فرآیند تصویب طرح جامع شهر آشتیان بیان کرد: آنچه برای ما در شورای اسلامی شهر و شهرداری و مسئولان شهرستان آشتیان به عنوان یک مشکل عیان بوده و دغدغه اصلی مردم شهر آشتیان است، افزایش محدوده شهری و افزایش مسیر عرضه زمین بود تا با افزایش عرضه، اتفاقات مثبتی رقم بخورد و باعث کاهش قیمت زمین و مسکن شود.
آشتیانی بیان کرد: خوشبختانه این طرح با حمایت استاندار و معاون عمرانی وی به تصویب شــورای برنامه ریزی استان هم رسید و با اینکه ما در تفسیر قوانین بحث داشتیم و اعتقاد داریم که طرح جامع شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر نباید به شورای عالی شهرسازی برود ولی بدلیل همان تعدد قوانین و تبصره ها، این طرح به کمیته ای تحت عنوان کمیته تطبیق شورای عالی شهرسازی رفت که متاسفانه در آن مرحله با طی کردن مسیری به حدود یک سال و نیم و چند بار کش و قوس، نظری دادند که به اعتقاد ما اصلا کارشناسی و فنی نیست و ما به آن معترض هستیم و خواهیم ماند
رییس شورای شهر آشتیان تاکید کرد: از شخص استاندار تقاضا داریم برای حل این موضوع تدبیر ویژه ای بیاندیشند و طبق قانون با اختیارات خود، طرح مصوب استان را ابلاغ کنند.جای بسی تاسف است در جایی که باید برای مسکن و تولید زمین به مردم کمک کند و متولی اصلی است، مانع این فرآیند در شهر ما می شوند.
وی افزود: سوالات زیاد است، ولی چرا باید تصمیمی که از کلیه مراحله استانی گذشته و با اعمال نظر افرادی در کلان، که حتی نمی دانند آشتیان کجای نقشه است، تا اینکه بخواهند شرایط را درک کنند، تصمیم گیری شود؟ چرا باید مسیر، مسیر لجبازی و عدم نگاه توسعه متوازن باشد؟ چرا باید کسانی که این تصمیم را در سطح وزارت خانه راه و شهرسازی گرفتند پاسخگو مردم نباشند؟ بنده یک پیشنهاد دارم، عوامل این تصمیم تشریف بیاورند به آشتیان و یا حالا که کرونا هست در یک ارتباط مجازی به مردم توضیح دهند و دلیل خود را تشریح کنند.
مسعودی آشتیانی در ادامه گفت: در حال حاضر شهر ما تقریبا قفل شده است و عوامل این تصمیم نابجا باید پاسخگو مردم باشند. یک نفر به ما پاسخگو باشد که دقیقا باید داد مردم شهر را به کدام محل ببریم؟ عوامل این تصمیم نابجا و غیر کارشناسی تاکید می کنم کاملا غیر کارشناسی چرا نباید پاسخگو مردم باشند و ما که حامی و پیگیر بودیم در حال حاضر جواب مردم را چه بدهیم؟ مجمع ‌نمایندگان استان باید در این موضوع ورود کنند، چرا که طبق اصل ۹۰ قانون اساسی ایران دارای جایگاهی هستند که داد ما را بستانند و پیگیری کنند و من از نمایندگان استان و دکتر کریمی نماینده معین شهرستان انتظار دارم با طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی در صحن مجلس برای این تصمیم پاسخ بخواهند چرا که وی هم بر موضوع اشرافیت دارند و دقیقا مشکل را می شناسند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.