خانه » پیشنهاد سردبیر » این ایران را می پرستم

این ایران را می پرستم

شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ شماره ۸۶۸
***
وقایع استان
مهرداد یاری
***
بازی با اسپانیا همچون بازی با آرژانتین ظرفیت فوتبال ایران را تا حدودی نشان داد ظرفیتی که معلوم نیست به چه دلیل توسط کارلوس کیـروش سرکــوب می شود ما در تمام تاریخ کشورمان یک ایران هجومی بوده ایم مثل همان لحن مردانه و پهلوانانه علی پروین چون ما اصولا کشوری با حماسه های فراوانیم حماسه سازی در دل دی ان ای ما می تپد و با آن پرورش می یابیم به همین خاطر جسارت بالایی هم داریم مثل لایی هایی که ابراهیمی و امیری به سیلوا و پیکه انداختند مثل پروازهای مهدی طارمی مثل جوان ۲۲ ساله ای به نام مجید حسینی و … . این تنها ایران است که می تواند جلوی مراکش بدتر از هر بدی بازی کند و شانسی ببرد بعد جلوی اسپانیا به قدری شایسته بازی کند که شانسی ببازد تقریبا تمام بازیکنان ایران شایسته بودند جز سردار آزمون که نقطه ضعف ایران است و کیروش نتواتست برای دعوت نکردن کاوه رضایی او را به رخ بکشد. ما خیلی خوشبختیم که بازیکنان تیم مان می دانند آبروی یک ملت یعنی چه؟! دروازه خالی مان را با خشت جان خویش نجات دادند رامین مثل یک تخریبچی زمان جنگ خود را روی توپ هوار کرد سعید هم جان فدای بعدی بود امید ابراهیمی هم آماده بود ولی بیرانوند با دو دست توپ و چهار جفت پا را با هم گرفت این دروازه ایران است چیزی که کمتر توپی آن را خواهد دید؛ به یاد بیاورید مصرع شعر حماسی را: ای خفته در میان تو/در قلب مهربان تو/هزاران شهید بی گناه نوجوان/هزاران شه گذشته در رهت ز جان. رسانه ها این صحنه را مورد تمجید قرار دادند دل پیرو گفت آن ها جوری دفاع می کنند انگار فردایی وجود ندارد.ایران گل که خورد دفاع صرف را رها کرد و نشان داد جوانان با استعداد ما کم از اسپانیا ندارند.
دیشب ما یک سروش رفیعی یک جباری یک مسلمان کم داشتیم تا نشــان دهیـم ما هـم تیکی تاکا بلدیم! ما یک کاوه رضایی کم داشتیم تا جانانه ۹۰ دقیقه راموس و پیکه را از نفس بیاندازد و گل بزند. انتقادهای ما از کیروش به همین خاطر است که با این پتانسیل ما چرا جلوی کره جنوبی و چین و امیدهای ازبکستان به دفاع می رویم و هجومی بازی نمی کنیم؟اینفانتیتو از مهدوی کیا پرسید ایران با وجود این بازیکنان با کیفیتی که دارد چرا نیمه اول آنقدر دفاعی بازی کرد؟حیف از نسل طلایی بازیکنان هجومی ایران که در حال سوختنند. امیدواریم جلوی پرتغال اجازه یورش بیشتری داده شود تا نشان دهیم چه داریم.
ساده ترین مثال در این زمینه تیم ملی والیبال است آن ها نشان دادند پتانسیلش را دارند فوتبالی ها هـم دارند اما کیــروش باوری غلط را در سـر می پروراند هر چند باید از او بابت آنالیزهای موشکافانه اش تقدیر کرد چون اسپانیا به شدت با همین نتیجه رضایت کامل داشت هر چند آن ها نیز پس از اخراج لوپتگی تیمی با افکار سردرگم اند و شادابی شان را از دست داده اند.
این ایران است تیمی که بدون سوپرمن هایش هم بلد است آبروداری کند این جا دیار مهر و افتخار است این جا تخت جاودانه جم است این ها ارگ جاودانه بم اند این ها هگمتانه پایدارند و بیستون استوار.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.