خانه » جدیدترین » ایفای مسئولیت اجتماعی افتخار بانک مهر ایران

ایفای مسئولیت اجتماعی افتخار بانک مهر ایران

شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰  شماره ۱۵۰۸

ایفای مسئولیت اجتماعی افتخار بانک مهر ایران

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت چهاردهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی، گفت: این بانک به عنوان اولین بانک کشور در راستای بانکداری الکترونیک و بدون کاغذ، در مسیر اصلاح ساختار الکترونیکی عملیات اجرایی بانک و ایجاد بانک تمام الکترونیک گام برداشته است.
به گزارش خبرنگار وقایع استان، عظیم حسین آبادی اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد. این بانک در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور و ۱۸ شعبه در استان مرکزی در حال ارائه خدمت به هموطنان است. بانک مهر ایران با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف مردم جامعه و همچنین تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند.
وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض الحسنـه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است. پرداخت وام های قرض الحسنه به ۱۰٫۵میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول ۱۴ سال فعالیت بوده است.
حسین آبادی تصریح کرد: در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان های مردم نهاد و نهادهای حمایتی مد نظر این بانک بوده، به طوری که ضمن اعطای کمک های بالاعوض و تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره)، تسهیلات قرض الحسنه ای را نیز برای مددجویان ارائه کرده که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ ۴۳۵هزار فقره تسهیلات به ارزش ۴۰هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد،۱۲۹هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از ۲۲هزار میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت به منظور ایجاد فرصت های شغلی در مناطق کمتر برخوردار، ۱۱هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲٫۵۲۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی و همچنین افزون بر این، اعطای ۱۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۰ هزار زن سرپرست خانوار در همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی، از زمان تاسیس بانک در سال ۱۳۸۶ تا پایان سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۴۷٫۰۰۰ تعداد تسهیلات به مبلغ ۲۸٫۰۰۰ میلیارد ریال و از ابتدای سال تا تاریخ ۳۰/۸/۱۴۰۰ نیز ۲۸٫۲۰۰ تعداد تسهیلات به مبلغ ۸٫۰۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی گفت: تسهیلاتی که از ابتدای تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران صورت گرفته است عبارتند از، کمیته امداد به تعداد ۱۳٫۱۱۸ و به مبلغ ۱٫۱۳۶ میلیارد ریال، بهزیستی به تعداد ۲۸۶ و به مبلغ ۸۱ میلیارد ریال، بنیاد برکت به تعداد ۳۶۷ و به تعداد ۸۰ میلیارد ریال، زنان سرپرست خانوار به تعداد ۴۷۱ به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و در زمینه ازدواج هم تعداد ۹٫۹۱۳ به مبلغ ۱٫۳۹۲ میلیارد ریال می باشد.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص اشتغال زایی و کار آفرینی این بانک گفت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه به شرکت های دانش بنیان با همکاری بانک مهر ایران و صندوق و نوآوری و شکوفایی صورت گرفته و تا کنون نزدیک به ۲٫۹۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱٫۰۳۵ میلیارد ریال به این شرکت ها پرداخت شده است.
حسین آبادی در اشاره به تسهیلات پرداختی این بانک بیان کرد: در حال حاضر تعداد مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران به حدود ۱۱٫۵ میلیون نفر رسیده و این بانک تا پایان مهر ماه ۱۱۵ هزار میلیارد تومان در قالب تقریباً ۱۰٫۵ میلیون فقره تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده است و همچنین تعداد تسهیلات پرداخت شده بانک در طول سال های گذشته روندی افزایشی داشته به طوری که از ۵۰۰ هزار مورد در سال ۱۳۹۵ به دو میلیون و ۳۰۰ هزار فقره در سال گذشته رسیده است و در سال جاری نیز تا پایان مهرماه یک میلیون و ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان از سوی این بانک پرداخت شده است.
وی در ادامه به افتخارات بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کـرد و گفت: در اعطـــای تسهیلات قرض الحسنه، فعالیت های این بانک مورد توجه مسئولان مختلف قرار گرفته و تقدیر مقامات مختلف کشوری و حاکمیتی را در پی داشته است.
حسین آبادی تصریح کرد: در سال های گذشته، بانک قرض الحسنه مهر ایران موفقیت های مهمی در عرصه بین المللی کسب کرده که برای نظام بانکی کشور مایه افتخار می باشد و همچنین بر اســاس رتبه بندی برترین مؤسسات مالی اسلامی در جهان (که توسط نشریه بین المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ انجام شد) بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان سومین بانک اسلامی برتر در سطح جهان شناخته شده و علاوه بر آن، جایزه «نخبه اقتصادی جهان اسلام» از سوی سازمان همکاری اسلامی نیز به این بانک تعلق گرفته و انتخاب طرح همیاران مهر نیز، به عنوان نامزد نهایی جایزه بانک توسعه اسلامی از دیگر افتخارات بین المللی بانک مهر ایران به شمار می رود.
وی درخصوص مسئولیت اجتماعی بانک مهر ایران اظهار کرد: بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور هرگز از ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی غافل نشده است. مهر ایران با چشم انداز «تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته» برنامه های مسئولیت اجتماعی خود را به انجام رسانده است.
حسین آبادی ادامه داد: بانک مهر ایران برنامه های مسئولیت اجتماعی گسترده ای را در کل کشور اجرا کرده که به اختصار به مواردی از آن اشاره می کنیم، مشارکت در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت و خرید ۲۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال. (گفتنی است در این طرح، بانک مهر ایران برای نخستین بار در بین بانک های ایرانی، از منابع حاصل شده از دریافت جریمه دیرکرد برای حوزه مسئولیت اجتماعی و اقدامات عام المنفعه هزینه کرده است. که سهم استان مرکزی ۴۶۸ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۹ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال می باشد)، تحت پوشش قرار دادن بیمه حوادث ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سطح سه استان سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و بوشهر، مشارکت در بیمه حوادث ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار خانه روستایی سراسر کشور در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، مشارکت در ساخت بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابه بیماران اعصاب و روان به اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، احداث ۴ مدرسه و ۳ خانه بهداشت روستایی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه و پرداخت ۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه، احداث مدرسه در استان سیستان و بلوچستان، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای تسریع در تکمیل پروژه های بازچرخانی فاضلاب با هدف حمایت از محیط زیست، مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از اشتغال آنها با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی گفت: از دیگر اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران طرح کالاکارت است که در چارچوب این طرح، یک کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و آنها می توانند از پذیرنده های متنوع، کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند، این کارت بدون نیاز به سپرده گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارائه می شود که باعث افزایش قدرت خرید مردم شده و همچنین قدری از دغدغه های مردم را در این شرایط اقتصادی دشوار، کاهش داد. وی افزود: خوشبختانه این طرح با استقبال مشتریان روبرو شده و روز به روز بر تعداد فروشگاه های طرف قرارداد بانک افزوده می شود، به طوری که تا کنون بیش از ۲۷ هزار کسب وکار در شهرهای مختلف کشور، پذیرنده کالاکارت بانک مهر ایران شده اند که این موضوع می تواند قدرت انتخاب دریافت کنندگان کالاکارت را افزایش دهد و تا کنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر کالاکارت بانک مهر ایران را دریافت کرده اند.
حسین آبادی در اشاره به پرداخت تسهیلات کرونا گفت: در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی بانک قرض الحسنه مهر ایران در نظر دارد به سرپرستان خانواری که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده و فاقد کسب و کار و منبع درآمد هستند تسهیلات پرداخت نماید. مشخصات این افراد از سوی وزارت بهداشت و درمان به وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام می گردد و پس از تطبیق اطلاعات معرفی شدگان با اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشخصات واجدین شرایط به بانک ارسال می گردد و از طریق بانک پیامک اطلاع رسانی به معرفی شدگان ارسال می شود.، تسهیلات مذکور تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد ۴ % به معرفی شدگان پرداخت می گردد.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در پایان افزود: این بانک در راستای بانکداری الکترونیک و بدون کاغذ، در مسیر اصلاح ساختار الکترونیکی عملیات اجرایی بانک و ایجاد بانک تمام الکترونیک گام برداشته است، به طور مثال در بخش افتتاح حساب شما می توانید با مراجعه به سایت بانک، افتتاح حساب خود را انجام داده و با ارائه کدپستی، کارت بانکی به درب منزل شما ارسال می شود و همچنین درخصوص پرداخت تسهیلات هم، تسهیلات به صورت آنلاین انجام صورت می گیرد. در راستای طرح میعاد، بانک قرض الحسنه مهر ایران از این طرح استقبال کرده و تمامی مراحل به صورت الکترونیکی انجام می شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.