خانه » اخبار » انجام اکثر عمل های جراحی عروق در استان مرکزی

انجام اکثر عمل های جراحی عروق در استان مرکزی

سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ شماره ۱۵۴۶

سیمین سیف

رئیس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک گفت: با استقرار دو جراح ماهر در استان مرکزی اکثر عمل های جراحی مربوط به عروق در استان انجام می شود.
دکتر رضا شجاعی در گفتگو با وقایع استان اظهار کرد: در حال حاضر دو جراح عروق در استان فعالیت می کنند که با توجه به امکاناتی که در اختیار آنان است درصد قابل توجهی از عمل های جراحی فوق تخصصی جراحی عروق را در بیمارستان های حضرت ولی عصر(عج) و امیرالمومنین(ع) با نتایج خوب و مثبت انجام می دهند.
وی افزود: با انجام اینگونه عمل های جراحی بار مراجعات به سمت تهران و سایر استان ها بسیار کمتر شده که پیش از این وقت، زمان و انرژی و هزینه زیادی را از بیماران و هم استانی ها می گرفت.
شجاعی تاکید کرد: آخرین عمل جراحی موفق، عمل جراحی ایسکمی حاد اندام یک خانم ۵۷ ساله بود که به صورت ناگهانی از ۳ روز قبل آن، دچار درد اندام تحتانی شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از انجـام تشخیص های اولیه و سیتی آنژیوگرافی متوجه این مهم شدیم که شریان کامان ایلیاک و فمورال بیمار بسته شده و تحت عمل جراحی قرار گرفت.
سرپرستار اتاق عمل بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک نیز به خبرنگار وقایع استان، گفت: به طور میانگین در طول سال، ماهانه حدود ۲ هزار عمل جراحی در این مرکز آموزشی درمانی انجام می‌شود.
اسفندیار تهوری بیان کرد: به طور متوسط ماهانه حدود دو هزار عمل در این مرکز درمانی انجام می شود که این مهم با توجه به ظرفیت بیمارستان و تعــداد اتاق های عمل، آماری بالا و قابل توجهی می باشد.
وی ادامه داد: بیمارستان حضرت ولی عصر بزرگترین مرکز آموزشی درمانی و ترومایی استان و منطقه می باشد که روزانه، ماهانه و سالانه شاهد انجام عمل جراحی بر روی تعداد زیادی از بیماران تصادفی و ترومایی در زمینه های مختلف ارتوپدی، کلیه، ارولوژی، جراحی، فوق عروق، توراکس و رشته‌های ترمیمی می باشد.
تهوری تاکید کرد: میزان مراجعه بالای بیماران به مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر همــواره زبان زد خاص و عام بوده است که علیرغم کمبود فضا، تحریم های موجود و شیوع کووید ۱۹ همکاران به صورت شبانه روزی با تمام قوا و نیرو در حال ارایه خدمت به مراجعین و با افتخار در کلیه بحران ها خط مقدم بوده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.