خانه » پیشنهاد سردبیر » انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار شد/زندگی ادامه دارد

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار شد/زندگی ادامه دارد

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۶ شماره ۵۹۰
***
وقایع استان
علی امیدی
***
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در کشور برگزار شد و رقابت های سخت و پر از حاشیه کاندیداهای هر دو انتخابات سرانجام به پایان رسید. اینک به زمانی رسیده ایم که فصل همکاری و هم‌افزایی برای حل مشکلات فرا رسیده است و پس از انتخابات باید رقابت‌ها را کنار گذاشت و رفاقت‌ها را در پیش گرفت و به زندگی ادامه داد.
رعایت اخلاق در دوران بعد از انتخابات از سوی منتخبین مردم و آن‌هایی که رای لازم برای ورود به شورای شهر و روستا را نیاورده‌اند امری ضروری است. از امروز دیگر ایام مبارزات انتخاباتی و فصل رقابت و حتی تخریب یکدیگر تمام شده و فصل همکاری و هم‌افزایی نیروها برای حل مشکلات کشور فرا رسیده است.
از امروز باید همه با هم کار کنیم تا مشکلات کشور را برطرف نماییم. با توجه به مشکلات موجود در کشور، یک جناح توانایی حل و فصل مشکلات را نخواهد داشت، بلکه همه جناح‌ها باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند، در صورتی که اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلین و معتدلین در کنار هم قرار بگیرند می توانند معضلات و مشکلات پیش رو را با کمک یکدیگر برطرف نمایند.
با توجه به اینکه به اندازه کافی در کشور فضا برای خدمت به مردم برای همگان فراهم است، کسانی که نتوانسته‌اند راهی به شوراها شوند، می‌توانند در سایر عرصه‌ها خدمت کنند.
سال‌هاست که تخریب‌ها جز وارد کردن خسارت به نظام نتیجه دیگری نداشته‌اند، کسانی که روش‌های بداخلاقی را سرلوحه اقدامات خود قرار می‌دهند و منافع ملی را فدای منافع گروهی و فردی خود می کنند باید بدانند که حتما از سمت مردم حذف خواهند شد. باید رفع معضلات اقتصادی پیش روی کشور به عنوان نخستین دستور کارهای مجلس دهم قرار بگیرد.
از سویی دیگر تجربه انتخابات سال ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ باعث شده تا همگان نسبت به رفتارها و اظهارات شان پس از انتخابات بیشتر بیاندیشند و قانون را مدنظر قرار دهند و آنچه مرجع قانونی یعنی وزارت کشور اعلام کرد را بپذیرند. انتظار مردم و نخبگان از نامزدها این است که آنچه در مناظرات و تبلیغات وجود نداشت، بعد از انتخابات وجود داشته باشد و آن‌هم اخلاق‌مداری است. امیدواریم همه نامزدها چه نامزد پیروز و چه افرادی که رأی نیاوردند، اخلاق را رعایت کرده و با پذیرش نتیجه انتخابات و حرکت در مدار قانون، به همدیگر تبریک بگویند.
اگر نامزدها نتیجه را بپذیرند و به فرد پیروز تبریک بگویند، یک پیام برای ملت و نظام دارد و آن این است که ما تابه‌حال رقیب هم بودیم از این به بعد رفیق هم هستیم..
انتظار این است که نامزدهایی که در ایام تبلیغات و در مناظرات از برنامه سخن گفتند، برنامه‌های خود را به نامزد پیروز بدهند تا با استفاده از آن، نفعش به کل کشور برگردد. مقام معظم رهبری درباره شنبه پس از انتخابات توصیه هایی می کند که در ادامه به بخش هایی از آن اشاره خواهیم نمود.
«ایران اسلامی، اکنون بار دیگر الگوی مردم‌سالاری صادقانه‌ی خود را که مبتنی‌بر رأی و حضور مردم و نه مانند شیوه‌ی آمریکائی با لشکرکشی و تحمیل،‌ است، در برابر ملتهای جهان و خاورمیانه به نمایش گذارده است. این حادثه‌ی شیرین به کام دشمنان تلخ است. انتظار می‌رود همه‌ با هوشیاری و آگاهی خود نگذارند فتنه‌گری‌های احتمالی دشمن،‌ شیرینی انتخابات را از کام ملت ایران بزداید.
بزرگترین برنده‌ی این انتخابات، ملت ایران است که به رغم سمپاشی‌های دشمن خارجی و ایادی داخلی‌اش، شکوه و عظمت آفرید و بدبینان را غافلگیر کرد. به همه‌ آحاد مردم و بویژه جوانان عزیز که سرزنده‌ترین نقش‌آفرینان این حادثه‌ی شورانگیز بودند، توصیه میکنم که کاملاً هشیار باشند. همواره باید شنبه‌ی پس‌از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران دیگر نامزدهای محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحریک آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند. رییس جمهور منتخب و محترم، رییس جمهور همه‌ی ملت ایران است و همه و از جمله رقیبان دیروز باید یکپارچه از او حمایت و به او کمک کنند. بی شک این نیز امتحانی الهی است که موفقیت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب کند.
رییس جمهور منتخب هرکه باشد،‌ رییس جمهور همه‌ی ملت ایران است و همه به همکاری با او در پیشرفت کشور موظف‌اند. اینجانب نیز مانند همیشه از هر اقدام و حرکت ایشان در اداره‌ی قانونی کشور و حرکت در جهت اهداف نظام اسلامی حمایت خواهم کرد.
یک بُعد دیگر حقّ‌النّاس بودن، پذیرش نتیجه‌ی قانونی انتخابات است؛ [یعنی‌] وقتی‌که به یک نتیجه‌ای رسید و مراکز قانونی تصدیق کردند که این است، پذیرش این نتیجه [حقّ‌النّاس است‌]؛ ضدّ آن کاری که در سال ۸۸ انجام شد. خب در سال ۸۸ یک حرف منکر و مستنکَری را آمدند مطرح کردند که تقلّب شده است و باید این انتخابات برهم بخورد؛ حالا مردم چقدر شرکت کردند؟ چهل میلیون! چهل میلیون [نفر از] مردم شرکت کردند در یک انتخاباتی و رأی دادند به کاندیداهای مختلف، نامزدهای مختلف؛ این آقایان به ادّعای تقلّب [این را گفتند]. البتّه بنده با اینها خیلی مماشات کردم -حالا کارهای جزئی‌ای که انجام گرفت طولانی است- مماشات کردیم، حرف زدیم، گفتیم بیایید، بگویید بروند صندوقها را نگاه کنند؛ هر تعداد صندوقی که شما میخواهید. اعتناء نکردند، گوش نکردند؛ بنا بر این نبود که زیر بار این حرف حق بروند؛ زیر بار حرف حق نرفتند و برای مملکت خسارت درست کردند. من نمیدانم بنا است که این خسارتهایی که در سال ۸۸ بر ما وارد شد کِی جبران بشود؟ واقعاً نمیدانم! هنوز جبران نشده. این هم یکی که نتیجه‌ی انتخابات را همه بپذیرند. »

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.