خانه » پیشنهاد سردبیر » ارتش در آستانه شکایت از حسن عباسی چهره فعال اصولگرا/گافِ بزرگ تئوریسین شان

ارتش در آستانه شکایت از حسن عباسی چهره فعال اصولگرا/گافِ بزرگ تئوریسین شان

دوشنبه ۱۱ مرداد ۹۵   شماره ۳۸۰

فرماندهان عالی‌رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران به اظهارات یکی از چهره‌های شناخته شده اصولگرا واکنش نشان داده‌‌ و از شکایت حقوقی ارتش علیه او خبر داده‌اند. حبیب‌ا… سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهارات حسن عباسی، سخنران اصولگرا را نسنجیده و او را شخصی کم اطلاع توصیف کرده است.
احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش هم خواهان عذرخواهی آقای عباسی شده و اعلام کرده است که او با شکایت ارتش به‌زودی به دادگاه احضار خواهد شد.
در ویدئویی که از اظهارات آقای عباسی منتشر شده، او ارتش را به بی‌تفاوتی متهم کرده و خطاب به آمریکا گفته است: «شما چیزی دوست دارید مثل ارتش که بی سروصدا در پادگان‌ها باشد و اگر آب این کشور را ببرد، هیچ صدای آن در نیاید و موضعی نگیرد.»
در این زمینه فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با واکنش نشان دادن به اظهارات حسن عباسی گفت: دکتر حسن عباسی باید هر چه سریع تر از ارتش جمهوری اسلامی و مردم ولایت مدار ایران اسلامی عذرخواهی کند، در غیر این صورت باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.
به گزارش وقایع استان به نقل از انتخاب، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز پنجشنبه در جریان دیدار با جانبازان قطع نخاعی دفاع مقدس در مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) مشهد گفت: مدیریت حقوقی نیروی زمینی دادخواستی علیه حسن عباسی تهیه کرده و بزودی وی توسط دادگاه احضار خواهد شد تا پاسخگوی اظهارات خود باشد. وی ادامه داد: گفته های ایشان سخنان نسنجیده ای است که بدون شناخت و آگاهی از شرح وظایف سازمان ها و نیروها بیان شده است.
در همین رابطه دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تقبیح این اظهارات و با تاکید بر اینکه چنین مواضعی قطعاً نمی‌تواند به سود منافع ملت باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت پیرامونی ایرانی اسلامی، امروز به لطف خدا و به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت، نیروهای مسلح قادرند امنیت کشور را به خوبی تامین کنند؛ اما در این میان اظهاراتی توسط یک فرد مطرح شده که قطعاً نسنجیده است و نمی‌تواند خدمت به نظام باشد.
وی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند همدلی و همراهی تمام ارکان نظام هستیم، خاطرنشان کرد: هر بحثی که این همدلی را مخدوش کند، یقیناً برخلاف منافع ملی است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش، گوینده اظهارات مورد اشاره را فردی کم‌اطلاع در برخی حوزه‌ها توصیف کرد و گفت: متاسفانه ایشان تصور می‌کند نظرات و صحبت‌هایش در همه زمینه‌ها دقیق است و مورد توجه داخل و خارج از کشور قرار می‌گیرد؛ درحالی که اینچنین نیست. ایشان خود را در تمام زمینه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فلسفی، جامعه‌شناسی، ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک، ژئوکالچر و … صاحب‌نظر می‌داند، اما سوال این است که اصلاً ایشان واقعاً می‌تواند در همه این زمینه‌ها اظهارنظر کارشناسی کند؟
دریادار سیاری افزود: به عنوان مثال، من مدتی قبل صحبتهای ایشان را گوش می‌کردم که در حوزه دریا و مباحث مربوط به دریا در دفاع مقدس صحبت می کرد. مثلاً بحث‌هایی درباره سکوهای البکر و الامیه طرح کرد و من با شنیدن صحبت‌های ایشان متوجه شدم که اساساً متوجه موضوع نیستند و نمی‌دانند که در هشت سال دفاع مقدس در دریا چه اتفاقی افتاده است. با توجه به سن و سال و موقعیت ایشان در زمان دفاع مقدس، یقیناً نمی توانسته به همه آنچه در حوزه دریا رخ داده اشراف داشته باشد و دلیلی هم نبوده که کسی به ایشان در این زمینه گزارش کامل بدهد، اما وی در این زمینه به عنوان یک کارشناس سخنرانی می‌کرد.
وی افزود: وقتی ایشان عملیات بزرگی مانند ۷ آذر را زیر سوال می‌برد، یعنی منطقی عمل نکرده است. لذا فهمیدم ایشان اصلا از برخی امور خبر ندارد و برخی حرفهایشان منطقی و ریشه‌دار نیست.
استاد حسن عباسی را بهتر بشناسیم
«حسن عباسی» متولد ١٣۴۵ در «ازنا». او ازجمله تئوریسین‌های اصولگرایان به شمار می‌رود. او از سال ١٣٧٩، او رئیس مؤسسه‌ای با نام «اندیشکده یقین» است؛ البته این مؤسسه نام دیگری هم دارد: «مرکز بررسی‌های دکترینال». در قسمت «درباره ما» که در سایت این مؤسسه آمده، این مرکز، رقیب «مراکز تحقیقات استراتژیک کشور» معرفی شده؛ همچنین حوزه نخست فعالیت اندیشکده یقین، «بومی‌سازی دانش دکترینولوژی» بیان شده است.
«عباسی» چند سالی می‌شود به سبب اظهارنظرهای جنجالی‌اش گاه‌گاهی در صدر اخبار قرار می‌گیرد. اظهارات او به یک زمینه خلاصه نمی‌شود و گویا در هر زمینه‌ای که پیش بیاید، سخن می‌گوید؛ از «گلشیفته فراهانی»، «رابطه فوتبال و دموکراسی» و «یوگی و دوستان» گرفته تا «نفوذ»، «توفان شن» و حالا هم ارتش.
او که طرفدارانش «استاد» خطابش می‌کنند، در اظهارنظری گفته بود: «جریانی که صهیونیسم جهانی به رهبری هنری کیسینجر در ۴٠ سال گذشته عملیاتی کرد این بود که از طریق فوتبال انتقال دموکراسی و دموکراتیزیسیون و فرایند دموکراسی را عملیاتی کنند و سر ملت را به فوتبال گرم کنند». او افزوده بود: «یکی از خطاهای استراتژیک جمهوری اسلامی دامن‌زدن به ورزش‌های دوحزبی است و همین‌طور یکی از خطاهای فوق‌استراتژیک که تقریبا یکی از زمینه‌های براندازی محسوب می‌شود و اگر جمهوری اسلامی روزی زمین خورد یکی از زمینه‌های آن مقوله بسط فوتبال است. زیرا برخلاف تصور آنان که فکر می‌کنند فوتبال یک ورزش است، فوتبال ابزار سیاست است. در واقع، پشت فوتبال سپ بلاتر نیست بلکه دکتر هنری کیسینجر است».
عباسی با اشاره به هجمه دشمن به انبیا گفت: «با ساخت انیمیشن «یوگی» که در ایران نیز پخش شد، شیخ‌الانبیا حضرت نوح(ع) را مورد اهانت قرار دادند». اما دایره اظهارات «استاد» به همین موضوعات ختم نمی‌شود؛ او که خودش را متخصص علوم استراتژیک می‌داند، درباره «چیپس» و «پفک» هم صحبت کرده بود: «خدا می‌داند توطئه صهیونیستی چیزی نیست جز آنکه برای عقیم‌کردن دختران از چیپس و پفک استفاده کند. آخر هزینه‌ای که برای این تبلیغات سیب‌زمینی سرخ‌کرده و ذرت بوداده می‌شود از کجا می‌آید که هر ساعتی تلویزیون و رادیوی جمهوری اسلامی را روشن می‌کنیم مدل توپی یا موتور‌ی‌اش تبلیغ می‌شود».
«استاد» در سال ١٣٩٢ نیز، با اشاره به داستان حضرت یونس(ع) و گذشتن او از مراحل مختلف گفته بود: «کاردو کلودی از این داستان به خلق پینوکیو می‌رسد که بعد از ساخته‌شدن توسط شیاطین اغوا شده و در شکم ماهی گرفتار می‌شود و بعد از رهایی تبدیل به انسان واقعی شده و برمی‌گردد». اما یکی از معروف‌ترین اظهارات او، به سال ١٣٨٩ بازمی‌گردد؛ جایی که او خود را «کیسینجر اسلام» خواند.
«عباسی» از چهره‌هایی است که در صداوسیما کم حاضر نشده؛ از حضور در برنامه‌های تولیدی تا حضور در برنامه‌های پخش زنده؛ مانند ١١ آذر ١٣٩۴ که «استاد» به ‌عنوان کارشناس درباره مسئله «نفوذ» صحبت کرده بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.