خانه » اخبار » اجرای طرح ملی قبض سبز ،حذف قبوض کاغذی برق همزمان با هفته محیط زیست در استان مرکزی

اجرای طرح ملی قبض سبز ،حذف قبوض کاغذی برق همزمان با هفته محیط زیست در استان مرکزی

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ شماره ۱۰۹۶

اجرای طرح ملی قبض سبز ،حذف قبوض کاغذی برق همزمان با هفته محیط زیست در استان مرکزی

با حضور خبرنگاران و مدیرعامل توزیع برق استان و مدیرکل محیط زیست استان اجرای طرح ملی قبض سبز ،حذف قبوض کاغذی برق همزمان با هفته محیط زیست در استان مرکزی  کلید خورد.

مهندس محمد اله داد در نشست خبری که به مناسبت ۱۹ خرداد ماه روز مدیریت مصرف در صنعت برق برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار کرد: توسعه پایدار و مدیریت مصرف زیرمجموعه‌ حفاظت محیط زیست و توجه به طبیعت است و روز ۱۹ خرداد از امسال به عنوان روز مدیریت مصرف برق نامگذاری شده است .

وی افزود: به علت ارزان بودن قیمت برق دغدغه‌های موجود در راستای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق نتیجه مطلوب نمی‌دهد و قیمت‌های برق چندان برای مردم دغدغه آفرین نیست.

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از اجرای طرح ملی قبض سبز خبر داد و گفت: حذف قبض های کاغذی  ازابتدای مهرماه امسال به حفظ محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد.

مهندس اله داد اضافه کرد: ارتقا ی سطح خدمات و رفاه مشترکین، بهره‌مندی از فناوری‌های نو، توسعه دولت الکترونیک، صرفه جویی اقتصادی، حفظ محیط زست و … از جمله اهداف رونمایی از طرح ملی قبض سبز است .

وی ادامه داد: در طول سال برای مشترکین عادی ۶ دوره قبض و برای مشترکین دیماندی ۱۲ دوره قبض در طول سال صادر می شود که حدودا ۴میلیون و ۵۰۰ هزار قبض برق در سال است و در سال‌های گذشته برای کاهش مصرف کاغذ سعی شده از حداقل فضای ممکن برای صدور قبض استفاده شود ولی هنوز هزینه های بسیاری را برای تهیه قبوض متحمل می شویم.

اقدامات زیست محیطی توزیع برق استان مرکزی قابل تحسین است

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در این نشست ضمن تبریک به مناسبت هفته محیط زیست گفت: اقدامات زیست محیطی توزیع برق استان مرکزی قابل تحسین است. میرزایی افزود: فعالیت های زیست محیطی توزیع برق استان به صورت مستمر می باشد و الگویی شایسته بـرای ســایر دستگاه ها است.

ماه مهر،مهرورزی بیشتر  به درختان با طرح حذف قبوض کاغذی برق

وی ادامه داد: به همت شرکت توانیر تصمیم بر این شده که از یکم مهر ماه جاری قبوض کاغذی حذف و و در ماه مهر ،مهر بیشتری به درختان بورزیم به جای آن از طریق ارسال پیامک اطلاعات قبض ارسال و قابلیت پرداخت ایجاد شود.

مهندس اله داد افزود: سالیانه هزینه‌های گزافی  ناشی از صدور، چاپ و توزیع قبوض وجود دارد که با حذف قبض کاغذی عمده این مبلغ صرفه‌جویی می‌شود .

وی گفت: لازمه این امر داشتن شماره همراه مشترکان یا مصرف کنندگان برق است که متاسفانه در سال‌های گذشته این شماره ها را به طور کامل دریافت نکرده‌ایم و سه ماه فرصت هست تا این شماره‌ها به طور کامل جمع آوری شوند .

مهندس اله داد بیان کرد: ارسال شماره شناسه قبض به شماره پیامکی ۱۰۰۰۵۰۰۰۱۲۱ الزاما با شماره تلفن همراه مورد نظر، تماس با شماره تلفن ۱۲۱، مراجعه به دفاتر پیشخوان و مراجعه به وسایت شرکت توزیع نیروی برق از راه‌های درج شماره تلفن همراه مصرف کننده انشعاب برق  مشترکان در اسرع وقت است.

افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق در استان مرکزی

مهندس اله داد با بیان اینکه حدود ۱۳ درصد رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته رخ داده است، اظهار کرد: تابستان امسال علیرغم اینکه بارندگی خوبی رخ داد و این تلقی در ذهن‌ها وجود دارد که با این بارندگی نباید خاموشی داشته باشیم، اما با این بارندگی تنها ۶ هزار مگاوات ظرفیت ذخیره برقابی صورت گرفته در نتیجه هنوز هم جای نگرانی در این راستا وجود دارد .

نیازمند همراهی مردم در مدیریت مصرف برق هستیم

مدیرعامل برق شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه نیازمند همراهی مردم در مدیریت مصرف برق هستیم،افزود:تابستان امسال از ظرفیت و مشارکت صنایع و کشاورزان برای گذر از پیک استفاده خواهیم کرد .

وی ادامه داد: با مشارکت هوشمندانه صنایع ، کشاورزان ، ادارات و مردم در مدیریت مصرف برق ،خاموشی نخواهیم داشت.

مدیرعامل برق شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: اختلاف چشمگیری بین قیمت تمام شده برق و نرخ تکلیفی فروش و همچنین اختلاف چشمگیری بین قیمت تمام شده فروش انشعاب و نرخی که دریافت می‌کنیم وجود دارد، به طور متوسط در استان مرکزی به ازای هر کیلووات ساعت برق ۹۰ تومان هزینه دریافت می‌شود اما قیمت تمام شده ۳۰۰ تومان با احتساب قیمت سوخت است .

۳۰درصد مصرف برق کشور فقط برای  سیستم های سرمایشی است

وی گفت: متاسفانه بیش از ۳۰ درصد برق مصرفی در تابستان فقط برای سیستم های سرمایشی منازل، ادارات، بخش های تجاری و سایر بخش ها است که این افزایش بار سرمایشی در کشور به عنوان یک چالش محسوب می شود.

مهندس اله داد افزود: از حدود ۶۰ هزار مگاوات پیک ثبت شده در سال گذشته، ۲۲ هزار مگاوات مربوط به سیستم های سرمایشی بوده است.

۲درصد مصرف برق کشور متعلق به استان مرکزی است

وی بابیان اینکه حدود ۲درصد مصرف برق کشور متعلق به استان مرکزی است، افزود: امیدواریم با  طرح های مختلفی که با همکاری صنایع، کشاورزان، ادارات، بخش های تجاری و همراهی مردم طراحی واجرا خواهد شد از پیک بار تابستان به خوبی گذر  کنیم .

برای اولین بار در کشور ،رونمایی از پروژه خلاقانه نورگیر طبیعی در توزیع برق استان مرکزی 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی  بابیان اینکه استفاده از نور طبیعی نقش بسزایی در کاهش مصرف برق دارد ،درجمع خبرنگاران از پروژه خلاقانه نورگیر طبیعی برای اولین بار در کشور در این شرکت رونمایی کرد.

مهندس اله داد گفت: در کشور ما نزدیک به ۲۰درصد برق تولیدی به مصرف روشنایی می رسد و از این مقدار ۶۹درصد فقط برای روشنایی خانه ها به کار می رود.

شرکت توزیع برق مرکزی ۱۶۰ میلیارد تومان از مشترکان مطالبه دارد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: این شرکت از مشترکان خانگی، کشاورزی و صنعتی در استان مرکزی بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان مطالبه دارد.

وی اظهار داشت: بیشترین مطالبات توزیع برق مربوط به صنایع، شهرداری‌ها و بخش کشاورزی است که برای وصول آن پیگیری های لازم در دستور کار قرار دارد.

اجرای طرح افشاگری برقی در استان مرکزی

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این نشست از اجرای طرح افشاگری برقی خبرداد و افزود: از رسانه ها تقاضا داریم در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف توسط دستگاه های اجرایی ،مصرف آنان رارصد ، رسانه ای و افشا کنند.

مهرنوش رفیعی تصریح کرد: از آنجاکه در سنوات گذشته پیک استان از ساعت ۲۱ تا ۲۴ بود اما با هجوم بارهای سرمایشی در سه سال اخیر این پیک در قالب شهرهای استان به روز منتقل شده است.

وی ادامه داد: برای مشترکین اداری پیک تنظیم شده از ساعت۱۱ تا۱۵ است و برای مشترکان کشاورزی از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تنظیم شده است. چنانچه کشاورز در این ساعت آبیاری را کاهش داده و یا موتور را خاموش کند هزینه کمتری به وی تحمیل خواهد شد .

رفیعی در خصوص تفاهم‌نامه‌های همکاری با شرکت توزیع برق بیان کرد: سال گذشته ۱۵۲۱  تفاهم نامه مشمول دریافت پاداش شدند که این پاداش‌ها در قالب پرداخت ۶۶۰ میلیون تومان در حوزه بکارگیری مولد و سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز در حوزه‌های جلب همکاری صنعتی ، کشاورزی ، مشترکین عمومی و اداری پرداخت شده است .

۹۳درصد کنتورهای برق دیماندی استان مرکزی هوشمند هستند

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۷۲۳ هزار و ۳۴۰ مشترک تا امروز در شرکت توزیع برق استان مرکزی از خدمات برق استفاده می‌کنند که ۵۹۲هزار و ۶۳۸ مشترک خانگی، ۲۸هزار و ۵۶۷ مشترک عمومی، ۱۰هزار و ۱۱۷ مشترک کشاورزی، ۷هزار و ۳۵۵ مشترک صنعتی، ۸۰هزار و ۵۲۲ مشترک سایر مصارف و ۴هزار و ۱۴۱ انشعاب روشنایی معابر هستند.

مهندس حسین شمسی افزود: بیش از ۵۰درصد کنتورهای مشترکین عادی دیجیتال است و ۹۳ درصد کنتورهای مشترکین دیماندی نیز هوشمند است  وتا دو ماه دیگر کنتورهای کلیه مشرکین دیماندی به کنتور هوشمند مجهز خواهد شد.

راه اندازی سامانه آنلاین رویت پذیری پیک مصرف برق استان مرکزی

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از راه اندازی سامانه آنلاین رویت پذیری پیک مصرف برق استان به صورت ویدیو کنفرانس  با حضور وزیرنیرو خبرداد.

مهندس محمد مرادی افزود:شرکت های توزیع برق بار مصرفی در ایام شبانه روز به ویژه در تابستان را به صورت لحظه ای رویت و اقدامات لازم را برای مدیریت مصرف و کنترل بار انجام می دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.