خانه » پیشنهاد سردبیر » چرا انتخابات اخیر خانه صنعت و معدن استان حاکی از اعتبار بالایی است که این خانه در میان مسئولان و صنعتگران دارد/این خانه جای تو نیست

چرا انتخابات اخیر خانه صنعت و معدن استان حاکی از اعتبار بالایی است که این خانه در میان مسئولان و صنعتگران دارد/این خانه جای تو نیست

پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷   شماره ۱۰۲۹

*** تمایل حضور دو نماینده مجلس در خانه صنعت و معدن استان نشان از وزن بالای خانه دارد

*** «دکتر علی اکبر کریمی» عضو جدید هیات مدیره خانه، به دلیل ریاست بر فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی می تواند کمک شایانی به صنعتگران و فعالان حوزه معدن در استان نماید

***

عباس لعل بار

***

انتخابات خانه صنعت و معدن استان مرکزی در حالی برگزار شد که دو چهره مقبول و تاثیرگذار به اعضای هیات مدیره آن اضافه شدند. در این انتخابات دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان که از چهره های تاثیرگذار در حوزه اقتصادی و صنعتی مجلس است همراه با بهنام آزادی دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی جایگزین حسین سروش رییس انجمن سنگ محلات و مهدی شهری رییس اسبق خانه صنعت استان شدند. علاوه بر این دو نفر اسامی سایر اعضای هیات مدیره خانه صنعت و معدن عبارتند از: عماد مردانی رییس فعلی خانه صنعت و معدن استان، محمدرضا منصوری نماینده ساوه و زرندیه در مجلس، محمد شاه کرمی، حشمت الله فرجی و محمد بهرامی.
انتخابات خانه صنعت و معدن استان مرکزی بیست و پنجم دی‌ماه، برگزار شد. اعضای هیات مدیره استان مرکزی هفت نفر هستند و از میان افراد تاثیرگذار حوزه صنعت و معدن انتخاب می شوند. لازم به ذکر است که آگهی برگزاری انتخابات خانه یک ماه قبل در روزنامه وقایع استان منتشر شده بود و انتقاد برخی افراد در خصوص برگزاری بی سر و صدای انتخابات خانه صنعت و معدن قابل استناد نیست.
از سویی دیگر لازم به ذکر است که تمامی افراد حاضر در این انتخابات با اطلاع قبلی، خود شخصا در انتخابات شرکت کردند و یا با اعزام یک نماینده به جای خودشان از جزئیات جلسه با خیر شده اند، از جمله محمدرضا منصوری نماینده ساوه و زرندیه در مجلس که به دلیل آنکه نمی توانست شخصا در جلسه حضور یابد به درخواست خود، نماینده ای با وکالت نامه رسمی به جلسه فرستاده بوده است.
نکته دیگر آنکه اضافه شدن چهره هایی مانند دکتر علی اکبر کریمی حاوی دو نکته است، یک آنکه دکتر کریمی نه از بعد سیاسی بلکه از بعد اقتصادی و ریاست وی بر فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی و تاثیر و نقشش در این حوزه به خانه اضافه شده است و دوم آنکه تمایل این نماینده مجلس و البته منصوری دیگر نماینده مجلس برای عضویت در این خانه حاکی از تاثیرگذاری و اعتبار خانه صنعت و معدن می باشد که ناشی از وزن بالای خانه صنعت و معدن است که در یک سال اخیر به مدد مدیریت خوب مدیران آن به وجود آمده است.
و اما در خصوص عملکرد این خانه همین بس که مهندس حمیدرضا مهدی نیا نایب رییس اتاق بازرگانی استان مرکزی و از فعالان با سابقه صنعت استان در گفتگو با وقایع بیان می دارد: علی رغم امکانات کم و محدود این خانه و البته بودجه ای که ندارند سعی کردند با انجمن های جدیدی که تاسیس می کنند گره از مشکلات باز کنند. وی اظهار می دارد: خانه صنعت مشکلات صنعتگران را در حد بضاعت شان حل نموده و موفق بوده است.
از سویی دیگر مهندس شاه صنمی رییس انجمن آلومینیوم استان مرکزی نیز در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر عملکرد مثبت خانه صنعت و معدن در یک سال اخیر افزود: اضافه شدن دکتر کریمی به اعضای هیات مدیره خانه می تواند تاثیر مثبتی در حل مشکلات داشته باشد.
حالا سوالی که این جا به وجود می آید این است که چرا برخی همواره به جای حمایت از تشکل ها و انجمن هایی که می توانند گره ای از مشکلات گروهی در حوزه ای تخصصی باز کنند مخالفت پیشه کرده و سنگ منافع خود را به سینه می زنند؟ آیا زمان آن نرسیده که این افراد به جای خاموش کردن چراغ ها و گمراه کردن دیگران، سنگ اندازی را متوقف و یاری گر سربازان صنایع استان در خانه صنعت و معدن باشند؟ اگر نمی توانند چنین کنند باید بدانند که این خانه جای آنها نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.