خانه » پیشنهاد سردبیر » «وقایع استان» آخرین وضعیت پرونده مشکوک به احتکار آلومینیوم را پیگیری می کند؛/چه کسی «م.م» نیست؟

«وقایع استان» آخرین وضعیت پرونده مشکوک به احتکار آلومینیوم را پیگیری می کند؛/چه کسی «م.م» نیست؟

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷   شماره ۹۲۶

***

وقایع استان

علی امیدی

***

پس از انتشار گزارش «سرنوشت ۲هزار کارگر در دست آقای م.م» در روزنامه وقایع استان بسیاری از همشهریان شروع به اظهار نظر کردند و هر کسی هویت «م.م» را آن گونه که خود می خواست در محافل دوستانه و شب نشینی های خودمانی شان افشا می نمود.
همانطور که می دانید براساس قانون تا زمان اعلام نظر دادگاه و محکوم شدن متهم امکان انتشار نام کامل فرد متهم نیست در نتیجه ما هم به انتشار مختصر نام این متهم به احتکار آلومینیوم اکتفا نمودیم.
اما در میان تمام حدس و گمان ها نام یک نفر بیش از دیگران مطرح شده است و آن شخص کسی نیست جز «محسن محمدی» مدیر عامل شرکت آلومرول نوین که به تازگی نیز یکی از سهامداران شرکت ایرالکو شده است. نام محمدی در سال های اخیر بارها با شایعاتی همراه بوده است، چندی پیش بود که شایعه شد وی در صدد خریداری شرکت آونگان است. این خبر هیچ وقت به حقیقت نپیوست. تا اینکه مدتی بعد خبرهایی مبنی بر خریداری بخش از سهام ایرالکو توسط وی به گوش رسید. این بار اما این خبر تائید شد، محسن محمدی بخش از سهام ایرالکو را خرید تا پس از سال ها حضور در صنعت آلومینیوم بتواند به یکی از مهمترین اهدافش دست یابد.
پس از این موفقیت بود که انبوهی از اخبار و شایعات پیرامون نحوه بدست آوردن سهام ایرالکو توسط محمدی در فضای مجازی منتشر شد و دست به دست گردید اما محمدی همواره سکوت پیشه کرد و راه خود را ادامه داد. تا اینکه خبر کشف انبار مشکوک به احتکار آلومینیوم منتشر و مردم نخست به وی مظنون شدند. در این میان بودند افراد منفعت طلبی که به قصد باجگیری از وی و متشنج کردن فضای استان درصدد القا این بودند که «م.م» همان محمدی است.
اینجا بود که خبرنگار ما دست به کار شد تا در حالی که یک بار دیگر محمدی سکوت را پیشه کرده و در حال پیش بردن امورات شرکت های خود است به این سوال پاسخ دهد که آیا «م.م» ماجرای احتکار، محسن محمدی هست یا خیر؟
خبرنگار وقایع استان در گفتگو با چند منبع آگاه به اطمینان رسید که محسن محمدی «م.م» نیست و اینکه چه کسی مظنون به احتکار آلومینیوم است بنا بر گفته سازمان صنعت و معدن «میثم .م» است نه «محسن.م»، از سویی این سازمان تاکید کرد که همچنان بازرسی ها ادامه دارد و ظن به احتکار در این پرونده وجود داشته و هنوز به تائید نهایی نرسیده است. حال باید منتظر ماند و دید که چه زمانی تحقیقات اولیه سازمان صنعت و معدن استان به اتمام می رسد و پرونده به سازمان تعزیرات ارسال و دادگاه این متهم در صورت تائید احتکار برگزار می شود. امیدست که این فرآیند هر چه سریعتر انجام و دادگاه متهمان احتکار از جمله همین مورد با حضور رسانه ها برگزار شود. تا آن زمان خیال تان راحت «م.م»، محسن محمدی نیست. در پیگیری های بعدی به شفاف سازی خرید سهام ایرالکو در بورس خواهیم پرداخت تا شاید فضای تخریب ها و شایعات در فضای مجازی توسط رسانه های حقیقی کمی روشن تر شود.

۵ دیدگاه

  1. سلام ارادت دوهفته قبل درماه مهر۱۴۰۱کارگرآلومرول اراک بعلت نبودن تجهیزات ایمنی دراین کارخانه باعث صانحه سوختگی شد بجای برخوردبا مسببین …کارگرجوان رااخراج کردن ونان آن جوان رابریدن با نشانی ازسوختگی دردست وصورتش این است انسانیت

  2. خوب پروفسور میثم محمدی پسر محسن محمدیه پس در اصل برا محسن محمدیه

    • درود بر شما.خدایا سایه ظالمین رو مخصوصا م.م رو از سره سفره مردم و مخصوصاکارگر برچین.الهی امین

  3. ۱۰ سال پیش پدر من سر ساختمان این ادم کار می کرد،طی یک سانحه پدرم یک ماه در بیمارستان بود و سپس فوت کرد، تمام هزینه های بیمارستان را خودمان دادیم، بعد از فوت پدرم طوری صحنه سازی کردند که پدر من مقصر شود و دیه او را ندهند.
    این جور از آدم ها فقط پول را می شناسند و برای به دست آوردنش هر کاری می کنند، حتی الان که به جایگاهی رسیده اند، پشت این چهره آرام و ساکت یک هیولا پنهان شده

  4. م محمدی یا میثم محمدی هیچ فرقی نمیکنه چون پدر ب نام پسر هرچه قدر ک بخادفساد میکنه و بعد با دادن رشوه پسرش یا همون میثم محمدی را ازاد میکنه.اخه چطور میشه بارانت و خیانت برخی از نمایدگان سهام شرکت ایرالکو را خرید و ب کارگر زور گفت،تاکی میخان جلو اینجور افراد را بگیرن.جدا از سهام ایرالکو ۱۴۰هکتار در خیراباد داره،در همدان و کاشان هم داره،حالا این همه اموال رو چطور بدست اورده خدا میدونه،فقط سنگینیش رو کارگره بی نواست متاسفانه کسی هم نمیتونه جلو این شخص ظالم را بگیره.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.