خانه » پیشنهاد سردبیر » خروجی صفر روابط عمومی‌ ها

خروجی صفر روابط عمومی‌ ها

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳  شماره ۱۸۲۸

سخنی با مدیران استان مرکزی به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات

نیره یوسفی راد

مدیر مسئول:

خدا را هزاران مرتبه شاکریم که استانی داریم صنعتی و البته سراسر از نعمت و برکت همراه با انواع مشکلاتی که سالیان سال است لاینحل مانده و گویا خواهد ماند. البته جا دارد از زحمات مسئولان و کارشناسان روابط عمومی ها برای تمام کارهای نکرده شان برای حل این مشکلات تشکر کنم و روز روابط عمومی و ارتباطات را به همه آن ها تبریک بگویم. به بهانه همین روز، لازم دیدم مطالبی را جهت یادآوری بازگو کنم..
بارها و بارها نوشتیم و گلایه کردیم و از استانداران استان مرکزی خواستیم که به مدیران‌تان بیاموزید و از آنان بخواهید که شفاف و عریان با مردم حرف بزنند و پاسخگوی آنان باشند و تن به خواسته‌های گاه پیش پاافتاده آنان دهند، گفتیم و نوشتیم که به مدیران تان گوشزد کنید که راه تعامل با رسانه‌های نوشتاری و دیداری و شنیداری استان را برگزینند، بارها نوشتیم و گفتیم سکوت این مردم نه از باب رضایت‌مندی از شرایط استان‌شان است که از باب نیاموختن مطالبه‌گری است.
بارها نوشتیم و گفتیم که بدون حضور مردم نمی‌توانید به عقب‌ماندگی این استان خاتمه دهید، بارها گفتیم و نوشتیم که چرا مدیران‌تان از پاسخگویی و شرکت در مباحث چالشی استان خوف دارند؟! بارها نوشتیم و گفتیم که عدم پاسخگویی به افکار عمومی متأثر از دو نگاه است، یا حرفی و دفاعی از عملکرد مدیران وجود ندارد و یا مردم را لایق و شایسته شنیدن نمی دانند!!
بارها گفتیم و نوشتیم که احترام گذاشتن به شعور مردم یعنی احترام به حقوق شهروندی آنان که از حقوق اولیه همه به شمار می رود.
بارها نوشتیم و گفتیم که یکی از راه‌های اعتماد فروریخته شده مردم، پاسخگویی به خواسته های آنان است.
یکی از پله‌های اولیه توسعه‌یافتگی همانا پاسخگویی به خواسته‌های مردم استان است، خواه مدیر باشد یا نماینده و یا استاندار، مهم پاسخگویی است.
چقدر خوب بود که مدیران این استان با مردمی چون آذربایجان شرقی یا یزد یا اصفهان مواجه می‌شدند تا طعم مطالبه گری مردم را می‌چشیدند و راه پاسخگویی به افکار عمومی را می‌آموختند و مشق می‌کردند!
پاسخگویی فقط در مجریان اداری و دولتی استان خلاصه نمی‌شود بلکه مجموعه مجریان قوه قضائیه و مقننه نیز از این مدار خارج نیستند، باور کنیم و باور کنید که پاسخگویی و شفاف سازی و همه چیز را در اتاق شیشه‌ای در اختیار افکار عمومی قراردادن نه تنها خوف و رجایی ندارد که حتی یکی از اصول اولیه و دلایل انقلابی است که در سال ۵۷ توسط مردم صورت گرفت.
آقای استاندار و مدیران دولتی، قضایی و نمایندگان استان! لطفا نگاهی به ستون تماس‌های مردمی یا پیام های شهروندی روزنامه‌های معدود و محدود استان‌تان بیندازید و آمار بگیرید که در طول بازه زمانی شش ماهه چند اداره و مسئول به خود زحمت پاسخگویی داده‌اند؟!؟
چه می‌کنند مدیران روابط عمومی‌تان!! مگر نمی‌دانند که روابط عمومی هنر هشتم در جهان امروز لقب گرفته؟! متأسفانه دایره عملکرد روابط عمومی‌های اکثر اداراتِ استان آنقدر تنگ و ذره‌بینی است که خروجی آن تقریبا صفر است!!
روابط عمومی‌های استان هنوز در روش‌های پنجاه سال قبل باقی مانده‌اند و تمام هم و غمشان، تهیه آمارها و گزارشات بولتنی و نصب پرچم و پارچه نوشته‌ها و چاپ بنرهای مناسبتی است که شعارهای آنها را مردم از بر هستند از بس که نخ‌نما شده است.
از پاسخگویی نهراسید، باور کنید که از قافله مردم بدجوری عقب افتاده‌اید، شاید نیاز به یک خانه‌تکانی اساسی در مدیریت تمامی ارکان استان باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.