خانه » پیشنهاد سردبیر » حجت الاسلام رییسی طی نامه ای دلایل حضورخود در انتخابات ریاست جمهوری را بیان کرد/دردهای مزمن، سنت های نادرست

حجت الاسلام رییسی طی نامه ای دلایل حضورخود در انتخابات ریاست جمهوری را بیان کرد/دردهای مزمن، سنت های نادرست

دوشنبه ۲۱ فروردین ۹۶
شماره ۵۵۹
****
علی امیدی
وقایع استان
****
حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی با انتشار نامه ای چرایی ورود خود به انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد. در نامه رییسی که با نام امام رضا (ع) آغاز شده آمده است: «ملت شریف و سر افراز ایران. در حالی چهارمین دهه عمر نظام اسلامیان سپری می شود که با وجود موفقیت ها و پیشرفت های امیدوار کننده، همچنان درد های مزمن ساختاری و سنت های نادرست مدیریتی مردم را رنج می دهد و دولت را از پاسخگویی به انتظارات مردم و تحقق اهداف قانون اساسی ناتوان ساخته است. مردم می پرسند با وجود این همه منابع سرشار و سرزمین پر نعمت، استعداد های متراکم انسانی و رهنمود های روشن رهبر عزیز انقلاب؛ چرا وضع کشور چنین است و چرا ظرفیت مجموعه های داخلی به جای هم افزایی برای حل مسائل کشور، صرف خنثی سازی یکدیگر و رقابت های تخریبی می شود؟ آیا نمی‌توان قفل رکود و بیکاری و انسداد در کسب کار و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را گشود؟!
این حضور با توکل به خدا و توسل به حضرت بقیه الله الاعظم (روحی فداه) فارغ از گروه بندی های سیاسی رایج و صرفاً با تاکید بر رعایت قانون ، اخلاق، انصاف، صداقت با مردم و پرهیز از جنجال و سوء استفاده از مقدسات و بیت المال در رقابت انتخاباتی خواهد بود و معتقدم مردم صاحبان حقیقی سرنوشت کشور و انقلابشان هستند و آنانند که به واسطه ی فرصت دادن برای خدمت، بر مسئولان منت دارند.
نجات کشور از بحران های پیش رو و بازگرداندن آسودگی خاطر به مردم، صرفاً با ایجاد تحول در مدیریت اجرایی، بکارگیری مدیران امین و قوی و حرکت آگاهانه بر اساس اهداف برنامه ای جامع و همه جانبه که انشاءالله آن را در فرصت گفتگوهای پیش رو با شما ارائه خواهم داد، ممکن خواهد بود.
ابراز محبت اقشار مختلف مردم گروه های مختلف سیاسی و جبهه انقلاب اسلامی به این خادم امام هشتم علیه السلام نوید بخش امکان ایجاد انسجام و همدلی حداکثری میان تمامی علاقمندان به سرافرازی ایران و دلدادگان به آرمان های انقلاب اسلامی امام و شهداء برای تشکیل دولت جدیدی است که وضع کنونی را به نفع مردم و آینده درخشان ایران اسلامی تغییر دهد.»
با انتشار این نامه باید منتظر بود و دید که آیا رییسی با تابلوی جبهه مردمی نیروهای انقلابی اسلامی به صحنه می آید یا همانطور که خود در بیانیه اش آورده فارغ از گروه بندی های سیاسی رایج و بصورت مستقل کاندیدا می شود.
محمدحسن آصفری نماینده آستان قدس رضوی در استان مرکزی و محتمل ترین فرد برای ریاست ستاد حجت الاسلام رییسی مدتی پیش اعلام کرده بود: رییسی گزینه اصلی بین اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری است، منوط به اینکه وی برای حضور در این عرصه اعلام نظر کند.
آصفری عضو ستاد اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: اکثریت اصولگرایان بر روی انتخاب آقای رییسی به عنوان کاندیدای واحد این جناح به اجماع رسیده‌اند.
البته از اکنون حضور رییسی به عنوان کاندیدای اصولگرا را نمی توان به نفع یا ضرر روحانی دانست چرا که بنابر تحلیل یک کارشناس خبرگزاری رویترز، از سویی گروه‌های سیاسی اصولگرای ایران، یک روحانی صاحب قدرت و نفوذ را برای مبارزات انتخاباتی آتی ریاست‌جمهوری در این کشور انتخاب کرده‌اند و سعی دارند در این انتخابات او را جایگزین حسن روحانی، رییس‌جمهور میانه‌روی ایران کنند از سویی دیگر برخی از سران جریان اصولگرا از جمله علی لاریجانی رییس مجلس کنونی ایران حمایتشان را از روحانی که به دنبال رای مجدد برای چهار سال آینده است به طور ضمنی اعلام کرده اند. نکته دیگر هم این است که مشخص نیست آرای خاموش به سمت کدام یک از کاندیداها می رود و البته تاثیر حضور یکی از نزدیکان احمدی نژاد هم نکته ای است که باید در نظر گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.