خانه » جدیدترین » کسب و کار در دنیای جدید

کسب و کار در دنیای جدید

یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳  شماره ۱۸۴۶

وقایع استان به بهانه روز جهانی شبکه های اجتماعی بررسی می کند

زهرا مدنی: شاید در این سال ها شبکه های اجتماعی به ویژه در کشور ما، بیش از همه بستری جدی و مهم برای کسب و کار بوده اند، پیج های اینستاگرامی جای کارت ویزیت ها را گرفته اند و روز به روز به تعداد آنلاین شاپ ها اضافه می شود، چرا که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما را قادر می‌سازد تا مشتریانی را از نقاط مختلف جهان جذب کنید و به گسترش تجارت شما در سطح جهانی با هزینه راه‌اندازی کمتر کمک می‌کند و ثابت می‌کند که یک تکنیک بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه است. علاوه بر این، پلتفرم از مرزها فراتر می‌رود و شما را به مشتریانتان متصل می‌کند. با بیش از ۴٫۵ میلیارد نفر در سراسر جهان که از اینترنت استفاده می‌کنند، سازمان‌های تجاری، بازاریابی دیجیتال را یک ابزار تبلیغاتی بالقوه یافته‌اند که می‌تواند به آنها کمک کند به طور موثر به مخاطبان هدف خود دست یابند. سی‌ام ژوئن (نهم تیرماه) هر سال که از سوی برخی شهرداران موفق جهان از سال ۲۰۱۰ میلادی به نام روز جهانی شبکه‌های اجتماعی نامگذاری شده، فرصتی است تا بار دیگر به امکانات ویژه این حوزه بپردازیم.
به گفته محمد نصیری کارشناس دیجیتال مارکتینگ؛ در کسب و کار سنتی شما مخاطبان محدودی دارید و همچنین نهایتا ۱۲ ساعت می توانید با مشتریانتان در ارتباط باشید اما در شبکه های اجتماعی گستره مخاطبان شما نامحدود است و می توانید با یک نوتیفیکیشن، SMS، یا ایمیل، تمامی اتفاقاتی که در کسب و کارتون می افتد را به اطلاع مخاطبانتان برسانید.
وی همچنین توضیح می دهد: امروز هم اگر شما کسب و کار سنتی دارید، توی هر شغلی که هستید، کسب و کار دیگری می تواند با به کارگیری یک پلت فرم شما و کسب و کارتان را به کلی محو و نابود کند.
این کارشناس اشاره می کند: حالا اگر با این توضیحات نسبت به تغییر کسب کارهایتان از شکل سنتی به آنلاین ترغیب شدید باید بدانید که تغییر جهت کسب و کار و بیزنس، گامی بزرگ است و نیاز به برنامه ریزی درست دارد.
در اینباره سارا عظیمی یکی از هنرمندان صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار وقایع استان می گوید: لازمه فروش اینترنتی ارائه کالای مرغوب و با کیفیت است، همین کیفیت، تمیزی و ظرافت کار است که در فضای مجازی معرف یک برند می باشد و در صورت عدم رعایت این موارد نمی توان انتظار فروش خوب در این فضا را داشت. وی تصریح می کند: البته طبیعی است که در ابتدای راه اندازی یک صفحه یا سایت برای فروش کالا استقبال چندانی از آن صورت نگیرد، اما در صورت ارائه کالای با کیفیت روز به روز کار با استقبال بیشتری روبرو خواهد شد. در واقع هر کسب‌ و کاری تلاش می‌کند تا به وضعیتی برسد که مشتریان، برند آن‌ها را نسبت به رقبا، صرفاً از روی اعتماد انتخاب کنند. وفاداری به برند حالتی است که در آن مشتریان به برند ایمان کامل دارند و محصول یا خدمات را بدون هیچ‌گونه متقاعدسازی خریداری می‌کنند. وفاداری به برند زمانی رخ می‌دهد که یک شرکت با مصرف‌کنندگان خود رابطه‌ای پربار و صادقانه برقرار کند. رسانه‌های اجتماعی بستری را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا با مشتریان خود تعامل داشته باشند و پیوندی خوب ایجاد کنند و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را به بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال تبدیل نمایند. واسطه‌های (خرده‌فروش، عمده‌فروش) بین برند و مشتری را حذف می‌کند و ارتباطات را دقیق و شفاف می‌سازد.
سروش عزتی دیگر هنرمند صنایع دستی در حوزه چوب است که به خبرنگار وقایع استان می گوید: من اوایل، کارهایم را در نمایشگاه های صنایع دستی عرضه می کردم اما نمی توانستم مشتری هایی که به طور خاص دنبال کالای دست دوز هستند را شناسایی کنم، از همین رو مجبور می شدم کارهایم را با قیمت خیلی پایینی بفروشم و این شد که ما شروع به فروش اینترنتی کردیم، یکی از مزایای این نوع از کسب و کار این است که ما می توانیم از اقشار مختلف جامعه مشتری داشته باشیم. وی توضیح می دهد: ما در فروش اینترنتی توانستیم با تولید کم اما با کیفیت بسیار بالا، مشتریانی را شناسایی کنیم که قدر کـار دست دوز را می دانند و حاضرند برای آن هزینه کنند.
این هنرمند صنایع دستی همچنین توضیح می دهد: برای تجاری سازی صنایع دستی باید یک تیم تخصصی داشت و این کار هزینه دارد و تنها وقتی توجیه پذیر خوهد بود که شما بتوانید در بازاریابی خوب عمل کنید و برای این منظور فعالیت در شبکه های اجتماعی کاملا ضروری است.
تاثیرات شبکه های اجتماعی در دنیای کسب و کار مدیران نهادهایی چون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی را هم متقاعد کرده که رویه های معمول خود را تغییر دهند و امروز بسیاری از مجوزهای شغلی به صورت آنلاین صادر می شود از جمله فعالیت هایی که مرتبط با فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی می باشد، کسب و کارهای خانگی است.
به گفته مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان؛ سهم تسهیلات مشاغل خانگی در استان مرکزی ۱۴۹۰ میلیارد ریال می باشد.
جمشد امیدی می گوید: سال گذشته از ۱۰ هزار و ۹۹۶ نفر شغل تعهد شده، ۱۹ هزار و ۶۰۷ شغل توسط دستگاه های اجرایی استان به ثبت رسیده است که شهرستان کمیجان، خمین و شازند به ترتیب بیشترین ثبت اشتغال را داشته اند، همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته امسال نیز ایجاد ۱۱ هزار و ۶۲۴ نفر اشتغال تعهد شده است.
وی با بیان اینکه از مجموع تعهد امسال، چهار هزار و ۳۵۹ نفر سهم فارغ التحصیلان است، به اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳ اشاره کرده و می گوید: مجموع سهم اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال است.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اظهار می کند: سهم اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از کل اشتغال مورد انتظار، ایجاد سه هزار و ۳۷۱نفر شغل است، سهم تسهیلات این قشر نیز پنج هزار و ۵۶ میلیارد ریال است و سهم تسهیلات فارغ التحصیلان دانشگاهی از کل تسهیلات نهادهای حمایتی پنج هزار و ۵۶ میلیارد ریال است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.