خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به وضعیت تیم های لیگ دسته یک در بازی های آخر نیم فصل/فرصت های آخر

نگاهی به وضعیت تیم های لیگ دسته یک در بازی های آخر نیم فصل/فرصت های آخر

چهارشنبه ۲۴ آذر ۹۵ شماره ۴۸۳

وقایع استان:
مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور جام آزادگان امروز با برگزاری ۹ دیدار در شهر های مختلف کشور برگزار می شود، این مسابقات در هفته ما قبل پایانی نیم فصل با رقابتی تنگاتنگ میان رقبا ادامه می یابد، در این نوشتار نگاهی گذرا خواهیم داشت به بازی های این هفته و شرایط پیش روی تیم ها با ما همراه باشید، در ابتدا نگاهی به وضعیت تیم آلومینیوم نماینده استان در این لیگ خواهیم داشت.تیم آلومینیوم اراک در ۱۶ بازی گذشته خود با پنج برد، هفت مساوی و چهار باخت با بیست و دو امتیاز در رده دهم جدول حضور دارد و امید است که در دو بازی اخیر خود بتواند نتایجی دلخواه بدست آورد تا برای نیم فصل بعد کمی جایگاه خود در جدول را بهبود بخشد. آلومینیوم امروز برابر فجر سپاسی به میدان خواهد رفت.
فجر سپاسی- آلومینیوم اراک
فجری ها که در فصل قبل به دیدار پلی آف این بازی ها راه پیدا کرده بودند و بیش از همیشه به صعود به لیگ برتر نزدیک بودند این فصل حال و روز خوشی ندارند و در پله ما قبل آخر جدول رده بندی گرفتار آمده اند فجرها هفته قبل کار بزرگی انجام دادند و فولاد یزد را در خانه اش با دو گل مغلوب کردند و کمی از حال و هوای شکست های پی در پی دور شدند از سوی دیگر تیم سرزمین آفتاب نیز بادران حریف قدرتمند خود را با یک گل شکست داد و حالا با انرژی و انگیزه بیشتری به مصاف رقیب خواهد رفت. قطعا اگر معضل گلزنی آلومینیوم در این دیدار مانند بسیاری از دیگر بازی های گذشته امان بدهد آلومینیوم شیراز را با پیروزی ترک خواهد کرد.
بادران – پارس جنوبی جم
بادران تهران تیم متمول این مسابقات که هفته قبل در اراک به نتیجه ای جز شکست مقابل نماینده استان مرکزی دست نیافت حالا با استعفای اکبر میثاقیان روبرو گردیده است، در فوتبال ایران از این دست استعفاها بسیار دیده می شود و تعجب نکنید اگر امروز اکبر اوتی مرد کهنه کار لیگ یک را دوباره روی نیمکت بادران دیدید. حریف روبروی بادران تیم خوب و منسجم پارس جنوبی است که تا اینجای کار نتایج خوبی را کسب کرده و در رده چهارم جدول در میان بالا نشین ها دیده می شود، پارس جنوبی در بازی گذشته توانست با یک گل استقلال اهواز را شکست دهد آنچه در خصوص این تیم لازم به ذکر است اینکه خیلی سخت گل می زند و خیلی سخت تر گل می خورد باید دید آیا بادران توان رویارویی با این دژ مستحکم را دارد یا خیر دیداری که نتیجه مساوی اش بیشتر به چشم می آید تا برد طرفین.
خیبر خرم آباد- خونه به خونه
عشق دیرین مردم خونگرم لرستان همانند سالهای گذشته با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و نتوانست در این دوره از مسابقات آنطور که شایسته است نتیجه بگیرد، بازی امروز این تیم مقابل تیم ثروتمند خونه به خونه با انبوهی از باریکنان نامدار لیگ برتر و دسته یک و البته مدیریت فنی علی کریمی خواهد بود که اگر بخواهیم نتیجه هفته قبل خیبر را ملاک محک این دیدار قرار دهیم که بایستی منتظر شکست پرگل خیبری ها باشیم، خیبر هفته گذشته با شش گل مغلوب مس رفسنجان شد؛ اما خونه به خونه که در بازی قبلی توانست ملوان را با دو گل شکست دهد برای برد گام به دیدار خرم آبادی ها خواهد گذاشت و بعید است دست خالی از تقابل با تیم گلونی پوش ها به شمال برگردد.
گل گهر سیرجان- فولاد یزد
تیم سیرجانی ها از ابتدای بازی ها جز تیم های بالانشین جدول بوده و نتایج درخوری کسب کرده است این تیم هفته قبل در رشت در چنگال سپیدرود اسیر شد و نتوانست از شکست بگریزد هرچند بازی بسیار خوبی ارائه داد ولی همچنان از تیم هایی است که تلاش می کند به رتبه اول جدول دست یابد فولاد یزد پس از باخت خانگی خود مقابل فجری ها از بخت بد خود مقابل گل گهر قرار می گیرند که تشنه پیروزی و فراموشی شکست رشت هستند در شرایط عادی این گل گهر است که فاتح دیدار کویر خواهد بود.
نساجی مازندران- سپید رود رشت
گل سرسبد بازیهای این هفته دربی گیلان و مازندران است، نمایندگان دو خطه تاکنون در بالای جدول حضور دارند. هر دو تیم مشکلات مالی بسیاری دارند که روی نتیجه گیری آنها تاثیر مستقیم داشته است محمود فکری از سرمربیگری نساجی استعفا داده و دلیل اصلی آن را بی پولی این تیم عنوان کرده است از سوی دیگر سپیدرود رشت با مربی بومی خود و خیل عظیم تماشاگرانش چشم به سه امتیاز این دیدار دوخته است. قطعا تقابل فوتبال گیلان و مازندران سرشار از زیبایی هایی خواهد بود که حاضرین در عضدی رشت را به وجد خواهد آورد به جرات می توان گفت پیش بینی این دیدار کار ساده ای نیست سپیدرودی ها تیم خوب گل گهر را در بازی قبل شکست دادند و مازنی ها مقابل راه آهن یک امتیاز دشت کردند. هرچند به نظر می رسد کفه ترازو به سمت رشتی ها در این دیدار سنگینی کند.
مس کرمان- اکسین البرز
دیگر دیدار کویر را مس و اکسین برگزار خواهند کرد که یکی از بازیهای جذاب این هفته می تواند باشد مس کرمان در نیمه پایینی جدول حضور دارد و اکسین حتی صدر جدول هم در هفته های قبل به خود دید و البته پس از شکست در اراک سیر نزولی را پیش گرفته است. اکسین البرز در هفته قبل بازی ها در خانه میزبان تیم جوان و سختکوش ایرانجوان بود که در میان ناباوری همگان مقابل این تیم دو بر یک شکست خورد و مس کرمان در مسجدسلیمان مقابل نفت این شهر به نتیجه ای بهتر از تساوی رضایت داد. شاید این دیدار اتفاقاتی را حول و حوش نیمکت اکسینی ها رقم بزند؛ ولی آنچه مسلم است فرصت آنچنانی برای کادر فنی اکسین وجود ندارد. نتیجه تساوی محتمل ترین نتیجه ای است که در شرایط عادی برای این دیدار می توان متصور بود.
استقلال اهواز- مس رفسنجان
تیم بزرگ استقلال اهواز روزگار خوبی ندارد و در قعر جدول دست و پا می زند این تیم با واژه شکست خو گرفته و البته مشکلات مالی بر این تیم سایه ای سنگین انداخته است اهوازی ها هفته قبل مقابل پارس جنوبی جم هم تن به شکست دادند و رفسنجانی ها شش گل خیبر را در هم کوبیدند شرایط روحی دو تیم اصلا با هم قابل قیاس نیست و آنچه به ذهن می رسد شکستی دیگر برای آبی پوشان جنوب است.
ایرانجوان بوشهر- راه آهن
بوشهری ها که دوباره مفتخر را سکاندار تیم خود می بینند و جوانانی جویای نام و شایسته را در این فصل مسابقات رو کرده اند بسیار خوشبین هستند علیرغم مشکلات مالی که دارند بتوانند از پس تیم خوب راه آهن که گویی بدشانسی هایش تمام شده و البته هنوز نوای بی پولی آنها به گوش می رسد بر آیند. ایرانجوان سرمست از پیروزی بزرگ کرج مقابل اکسین برای این دیدار کوهی از انگیزه اند و البته راه آهنی ها با تمام مشکلاتی که دارند فوتبال زیبایی را بازی می کنند. بنظر می رسد بندر امروز فوتبال زیبایی را شاهد باشد که هر دو تیم برای کسب پیروزی پای به میدان نبرد بگذارند این دیدار آنطور که به نظر می رسد برنده خواهد داشت که شانس بوشهری ها برای این بازی بزرگ بیشتر از همیشه خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.