خانه » پیشنهاد سردبیر » یک تساوی طوفانی/بررسی بازی های هفته سی و سوم لیگ دسته اول فوتبال کشور

یک تساوی طوفانی/بررسی بازی های هفته سی و سوم لیگ دسته اول فوتبال کشور

پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۹۶ شماره ۵۷۲
****
یاسر هویدی
وقایع استان
****
هفته سی و سوم و ماقبل آخر مسابقات لیگ دسته اول کشور، جام آزادگان با برگزاری ۹ دیدار در شهرهای مختلف کشور به پایان رسید و تیم خوب و یکدست پارس جنوبی بعنوان اولین تیم جواز حضور در مسابقات لیگ برتر را کسب کرد و تکلیف یکی از تیم های صعود کننده مشخص شد، مطمئنا هفته پایانی هفته اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری خواهد بود. با هم نگاهی می اندازیم به دیدارهای برگزار شده این هفته و نتایج بدست آمده را مرور خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.
***
گل گهر سیرجان ۳ سپیدرود رشت ۲
ورزشگاه خانگی گل گهر سیر جان میزبان بازی جذاب مدعیان صعود به لیگ برتر بود. دو تیم گل گهر و سپیدرود با تمام قوا در مقابل هم صف آرایی کرده بودند. گل گهری ها با تساوی تلخ هفته قبل مقابل اراکی ها در این بازی هر چه در توان داشتند از همان ابتدای بازی رو کردند و تا سپیدرودی ها بخود آمده بودند تا دقیقه ۲۳ دوبار دروازه گیلکی ها را باز کردند. گل گهر برای بار سوم هم توانست از سپیدرود پیش افتد ولی همین امر باعث شد کویر نشینان تصور کنند کار تمام شده است که رشتی ها عنان بازی را در دست گرفته و سراپا حمله شدند و توانستند دوبار دروازه میزبان را باز کنند. پس از این دو گل هر دو تیم خصوصا سپیدرودی ها تلاش بسیاری برای دست یابی به گل داشتند که نتیجه ای حاصل نشد و این دو مدعی پر طرفدار چشم انتظار هفته پایانی خواهند نشست.
استقلال اهواز ۱ پارس جنوبی ۲
دو صعود پیاپی حاصل کار تیم خوب و یکدست پارس جنوبی است. همین سال قبل پارس جنوبی در پلی آف لیگ دسته دوم توانست جواز حضور در لیگ برتر را بدست آورد، از شواهد همان تیم پیدا بود جمی ها برای وقت گذرانی و داشتن نامی در میان فوتبال کشور تصمیم به حضور نگرفتند و این فصل در میان هیاهوی تیم های قدیم و ریشه دار لیگ یک چراغ خاموش و بی سرصدا مزد حضور هدفمند و مدیریت خوب باشگاه و کار فوق العاده کادر فنی خود به رهبری مهدی تارتار را گرفتند و یک هفته زودتر از پایان بازی ها به لیگ برتر راه یافتند. جمی ها این هفته میهمان تیم سقوط کرده استقلال اهواز بودند که توانستند با نتیجه دو بر یک میزبان خود را شکست داده و به مسابقات لیگ برتر راه یابند. موفقیت جمی ها نمونه و الگویی بسیار خوب برای یک حضور هدفمند و یک باشگاه با ساختار و مدیریت بهینه است که در مطالب آینده به دلایل این صعود مقتدرانه بیشتر خواهیم پرداخت.
ملوان ۱ خونه به خونه بابل ۱
ملوان با گل دقیقه ۹۳ خود توانست همچنان کورسوی امید خود را روشن نگه دارد. بندرنشینان انزلی اگر در این دیدار می توانستند صخره سخت خونه به خونه بابل را از پیش رو بردارند می توان گفت تا حدود زیادی راه صعود را رفته بودند ولی بازی مطابق میل انزلی چی ها و تماشاگران پرشور آنها پیش نرفت و این تیم در دام تیم سختکوش نادر دست نشان اسیر شد. حضور پرشور تماشاگران قوی سپید انزلی نشان از ولع بی پایان آنها برای حضور در لیگ برتر بود که همین حضور حداکثری استرس را به ساقهای ملوانی ها وارد کرده بود و در مقابل این بازیکنان تیم بابلی بودند که با آرامش بیشتری بازی را در اختیار گرفته بودند به هر روی این بازی جذاب و دیدنی با نتیجه مساوی به اتمام رسید تا کار ملوان به اما و اگر در روز پایانی بکشد.
فجر سپاسی ۲ وحدت یزد صفر
فجر تیم ریشه دار و سازنده فوتبال ایران حال و روز خوبی ندارد و علیرغم پیروزی در دیدار مقابل یزدی ها همچنان فانوس پر نور سقوط را در دست دارند و البته این نتیجه کار تیم وحدت یزد را یکسره کرد و این تیم به دسته دوم سقوط کرد.شیرازی ها هفته آخر در مقابل تیم خوب آلومینیوم اراک کار سختی را برای بقا خواهند داشت.
خیبر خرم آباد ۱ مس رفسنجان ۱
خیبر تیم خوب و دوست داشتنی لرستانی ها برای ماندن در لیگ دسته اول بایستی سه امتیاز این بازی را از آن خود می کرد تماشاگران خرم آبادی نیز حضور بیشتری در این دیدار خانگی داشتند و قریب به هفت هزار تماشاگر برای ماندن تیم شهرشان به حمایت به پا خواسته بودند خیبر در این دیدار خیلی به آب و آتش زد ولی درخشش گلر رفسنجانی ها مانع از تحقق اهداف خیبری ها شد . در ابتدای نیمه دوم خیبر خیلی زود به گل برتری رسید ولی این گل دوام زیادی نداشت و لرستانی ها سه دقیقه بعد دروازه خود را باز شده دیدند و این نتیجه تا پایان دست نخورد ، کار خیبر هم برای ماندن در لیگ یک به جدال هفته پایانی و در میهمانی بابلی ها کشید.
بادران ۱ آلومینیوم اراک ۱
آلومینیوم اراک و بادران تهران تیم های نیمه بالای جدول که دستشان از حضور در میان مدعیان کوتاه مانده است در تهران به مصاف هم رفتند که ابتدا بادرانی ها به گل رسیدند و در ادامه اراکی ها با حملات دامنه دار خود توانستند توسط روح الله عرب به گل تساوی برسند این دیدار در ادامه به دلیل طوفان شدید ده دقیقه ای متوقف ماند و پس از سرگیری این بازی نیز اتفاق خاصی رخ نداد.به هر حال اراکی ها ظاهرا در تدارک مفصلی برای فصل آینده خود هستند و بایستی به انتظار چگونگی حضور این تیم در فصل بعد مسابقات نشست.
ایرانجوان بوشهر صفر اکسین البرز ۱
اکسین البرز تیم متمولی که با سر و صدای زیادی بازی ها را آغاز کرده بود نتوانست در ادامه آنچنان که باید و شاید در قواره یک مدعی ادامه دهد و خیلی زود از کورس بالا نشینان جاماند.این تیم در بوشهر میهمان ایرانجوان بود که توانست علیرغم بازی خوب بوشهری ها این تیم را با شکست روبرو کند و حالا ایرانجوان هم خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می کند تیمی که اگر مشکلات مالی اش اجازه می داد حرفهای بسیای برای گفتن داشت.
مس کرمان ۲ نفت مسجدسلیمان ۲
نفت مسجد سلیمان در کرمان توانست تیم قدرتمند مس را که تا چند هفته قبل در میان مدعیان حضور داشت را متوقف کرده و کاملا از محدوده خطر سقوط رها شود و سهمیه بختیاری های فوتبالدوست را در لیگ یک حفظ نماید.این دیدار پرگل و جذاب در نهایت با تساوی دو بر دو به اتمام رسید مس کرمان تیم خوبی بود که البته یارای مقابله با دیگر مدعیان را در هفته های پایانی از دست داد.
نساجی ۴ راه آهن ۱
نساجی تیم دوست داشتنی دیار مازندران این فصل نیز نتوانست علیرغم حمایت پرشور هوادارانش به مسابقات لیگ برتر راه یابد ، شاید تغییرات مکرر کادر فنی دلیل عمده این ناکامی قائمشهری ها بود به هر حال این تیم در این هفته توانست در یک دیدار یکطرفه راه آهن تهران را با چهار گل بدرقه کند و محمد عباس زاده گلزن قهار این تیم حالا فقط یک گل نیاز دارد تا علاوه بر عنوان آقای گلی به همان ۲۴ گلی که به یاد مرحوم نوروزی قول داده بود به ثمر برساند برسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.