خانه » پیشنهاد سردبیر » گپ و گفتی با «حامد آجرلو» عضو شورای شهر اراک درباره وضعیت باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک/دست و پای مان بسته است

گپ و گفتی با «حامد آجرلو» عضو شورای شهر اراک درباره وضعیت باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک/دست و پای مان بسته است

پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶   شماره ۶۹۱

یاسر هویدی: در پی انحلال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک و حرف و حدیث های فراوان پیرامون آن به خوانندگان پای صحبت جوانترین و ورزشی ترین عضو شورای شهر اراک حامد آجرلو نشسته ایم تا رک و بی پروا از آخرین وضعیت این انحلال و همچنین مسائل اصلی این اتفاق تلخ آگاه شویم. جوان ترین فرد شورای شهر اراک که از نسل دهه هفتاد کشور می باشد دستی بر ورزش رزمی داشته و نه بصورت تخصصی ولی در دل ورزش استان حضور فعالی داشته است و همواره اتفاق ها و رویداد های ورزشی استان را پیگیری نموده است. در خصوص چگونگی این انحلال و رویکرد شورا در قبال این اتفاق با آجرلو به گفتگو نشسته ایم:

در شورای شهر دوره جدید کلیه اعضا متفق القول موافق و حامی ادامه حیات باشگاه شهرداری و بعبارتی تیم داری این ارگان بودند که عوامل بسیاری در این اتفاق تلخ دخیل بودند. بایستی بگویم تمامی اعضا یا دیدگاه و رویکرد ورزش وارد شورای شهر شدند. طبق شنیده های من در اواخر دوره چهارم شورا نسبت به انحلال این باشگاه تصمیم گیری شده بود و در اصل ما با یک باشگاه منحل شده روبرو بودیم که البته اعضای دوره قبل هم برای تصمیم شان دلایلی داشتندکه مهم ترین آن ابلاغ سازمان بازرسی مبنی بر انحلال تیم بود. ناگفته نماند که می توانستند عزیزان برای جلوگیری از این اتفاق راهکارهایی را اتخاذ کنند ولی خوب نشد. البته اگر به بودجه سال نود و پنج شهرداری نگاه کنید حدود ۵۸۰ میلیارد تومان بودجه بود که در صد مربوط به باشگاه ورزشی رقمی نزدیک به شش میلیارد تومان بود. متاسفانه بنا به هر دلیلی انگار قرار نبود تیم داری ادامه پیدا کند و برای تنویر اذهان همشهریان باید بگویم استارت و کلید این انحلال در اواخر دوره چهارم شورا خورده بود. بنده نشست های زیادی با اعضای قبلی داشتم به علت اینکه بازرسی دست بر روی انحلال این باشگاه گذاشت.
آجرلو در ادامه می افزاید: در شورای پنجم بالای بیست ساعت جلسه برای وضعیت تیمداری تشکیل شد که بیشتر هم از جانب من این جلسات هماهنگ شد که متاسفانه ورود سازمان بازرسی رخ داده و کار برای مقاومت بسیار سخت بود. تمامی اعضا متفق القول بر این باور بودند که شهرداری به تیمداری ادامه دهد ساعتهای زیادی برای اتخاذ تصمیم و یافتن بهترین راهکار تشکیل جلسه دادیم که از چه طریقی وارد شویم که بتوانیم به ادامه حیات باشگاه کمک کنیم . ولی مسیر بسیار سخت شده بود و در این اواخر در جلساتی که با آقای حقدادی مدیر کل ورزش و جوانان داشتیم تصمیم گرفتیم بودجه را به وسیله هیات های ورزشی و در قالب کمک مالی به هیات ها باشد و مصوبه ای داشتیم که صد و هشتاد میلیون برای ثبت بیمه های ورزشی به هیات ها کمک کنیم که دیگر منع قانونی هم نداشته باشیم که متاسفانه در این مورد هم با مخالفت سازمان بازرسی مواجه شدیم و این باعث شد که با فرمانداری مکاتباتی انجام دهیم که اجازه این کمک هم داده نشد. عضو جوان شورای شهر بیان داشت: متاسفانه قبول دارم که این انحلال باعث رخوت و بی انگیزگی جوانان و ورزشکاران شهر می شود در ابتدا که به بن بست خوردیم دنبال این بودیم که اسپانسری برای موضوع بیابیم که در این مسیر هم نتوانستیم اقدام موثری رقم بزنیم که بعلت زمان کم ما اتفاق نیافتاد. ای کاش شورای چهارم می توانست اسپانسری بیابید و باشگاه و شهرداری را از این فشار منع قانونی خارج نماید. باور کنید تمامی اعضا شورای پنجم یکی از بزرگترین دغدغه ها و دلمشغولی های شان ورزش شهر می باشد ولی چاره چیست که ارگانی همچون بازرسی به این مورد ورود کرده و دست و پای اعضا را بسته است و ما هم متاسفانه در بدو ورود به شورا با این موضوع روبرو شدیم و ناخواسته و علیرغم میل باطنی مجبور به انحلال شدیم.
وی در پایان افزود: ما تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از این اتفاق کردیم خیلی رایزنی ها انجام شد ولی نتوانستیم در این خصوص کاری انجام دهیم.حتی نتوانستیم مبلغی را به عنوان کمک به هیات های ورزشی دهیم و باز با منع قانونی مواجه شدیم در پایان بایستی عنوان کنم در شورای پنجم تصمیم های خوبی در راستای بهبود ساختارهای ورزشی شهر اتخاذ خواهد شد و به مرور زمان شاهد این اتفاقات خواهید بود من بعنوان کوچـــکترین عضو شورای پنجم همیشه با رویی گشاده پاسخگوی موارد مطروحه و سوالات شما خواهم بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.