خانه » پیشنهاد سردبیر » گلایه رییس شورای به شهرداری/نه شورای شهر به مطالبات پرسنل شهرداری

گلایه رییس شورای به شهرداری/نه شورای شهر به مطالبات پرسنل شهرداری

چرا اعضای شـــورای شهـر را در معذوریت قرار می دهید ؟ چرا اعضای شورا را در مقابل مطالبات پرسنل قرار می دهید؟ چرا نامه درخواستی را به شورا ارایه می کنید که توان انجام آن را ندارید و تنها می خواهید مخالفت شورا را داشته باشید؟
این جملات اعتراضی جملاتی بود که رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در اعتراض به نامه درخواست اختصاص ۳۰۰ میلیون تومانی برای اعطا تسهیلات سفر به مشهد با هواپیما از فرودگاه اراک برای پرسنل شهرداری به شورا ارائه کرده بود.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در ادامه با بیان اینکه هتل گلزار در مشهد برای استفاده پرسنل شهرداری تهیه شده است و اختصاص این مبلغ برای تسهیلات سفر چندان ضروری نیست گفت: شهرداری اراک وقتی نامه می زند که برای پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری دچار مشکل است و توان پرداخت ندارد چطور باز درخواست کمک برای سفر با هواپیما را به شــورا می دهد.
اسماعیل تاج آباد گفت: وقتی شهرداری بودجه کافی برای تعریض یک خیابان یا تملک برای بازگشایی خیابانها را ندارد ارایه این گونه نامه ها تنها اعضای شورای شهر را در معذورات قرار می دهد و بیانگر این است که شهرداری می خواهد «نه» را از شورای شهر بگیرد.
اشرف بهادری عضو شورای شهر نیز در ادامه با بیان اینکه تخصیص این اعتبار برای پرسنل نباید فقط مورد استفاده مدیران و کارمندان رده بالا قرار گیرد گفت: در صورتی که استفاده از تسهیلات شامل کارگرهای خدمات شهری و فضای سبز هم بشود و تبعیضی نباشد، برای افزایش انگیزه و رفاه پرسنل اقدامی موثر است.
عباس آجرلو نیز در موافقت با اختصاص تسهیلات گفت: در صورتی که این تسهیلات به افراد کم درآمد شهرداری اختصاص داده شود علاوه بر اینکه برای حفظ نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی سازمان مهم است از سوی دیگر موجب تقویت فعالیت و ادامه پروازهای فرودگاه اراک به عنوان یک زیرساخت اساسی شهر می شود.
مهندس علیرضا نوربهشت رییس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر نیز در ادامه با مخالفت جهت پرداخت این تسهیلات گفت: در بودجه شهرداری برای رفاهیات ، مباحث ورزشی و .. پرسنل هزینه هایی پیش بینی شده که اختصاص این مبلغ دیگر ضرورتی ندارد
وی با تاکید بر اینکه چاه باید از خودش آب داشته باشد نه اینکه در آن آب ریخت گفت: اینکه شهرداری برای راه اندازی فرودگاه بودجه و کمکی پیش بینی کند درست نیست.
ضرورت تحقق بودجه مصوب هزار و ۲۱ میلیارد تومانی شهرداری اراک
در ادامه این نشست مصوبات کمیسیون برنامه بودجه مبنی بر اصلاح تبصره ماده واحده های بودجه مصوب سال ۹۴ قرائت شد و رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در اعتراض به درخواست شهرداری برای اصلاح تبصره ۴۰ و ۴۱ بودجه شهرداری و جایگزین کردن طرح های پیشنهادی به جای طرح های مصوب گفت: پیش بینی بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی از محل تسهیلات و فروش اوراق مشارکت و صکوک برای اجرای پروژه های اساسی اعم از قطار شهری ، پروژه ۵۵ متری و .. تعیین شده و جایگزینی این اعتبار برای خرید بذر، کود، نهال و اجرای مبلمان شهری صحیح نیست.
اسماعیل تاج آباد بر ضرورت تحقق بودجه مصوب هزار و ۲۱ میلیارد تومانی شهرداری اراک تاکید کرد و بیان داشت: اگر عزم جدی برای تحقق بودجه در شهرداری وجود داشته باشد امکان تحقق بودجه وجود دارد و می بایست شهرداری اراک برای تحقق بودجه مصوب اهتمام ویژه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه در این شرایط رکود بسیاری از شهرداری ها با عزم جدی در راستای تحقق بودجه تلاش می کنند گفت: اصلاح بودجه به گونه ای که اعتبار طرح های اساسی جایگزین طرح های کوچکی چون احداث پارک محله ای و تکمیل پروژه های نیمه تمام شود مغایر سیاست گذاری شورا است.
تاج آباد تلاش در سایه همدلی بیشتر جهت تحقق بودجه مصوب را ضروری دانست و بیان داشت: عزم جدی در تحقق بودجه پیش بینی شده پویایی و توسعه شهر را رقم می زند.
غلامعباس آجرلو یکی دیگر از اعضای شورا نیز با گلایه از عملکرد شهرداری در پیگیری و جذب بودجه گفت: شهرداری اراک از زمان تصویب بودجه مکلف به پیگیری و جذب بودجه مصوب بوده و می بایست در ابتدای امر موانع و مشکلات را به شورا اعلام می کرد.
وی افزود: اکنون پس از گذشت ۷ ماه از تصویب بودجه درخواست اصلاح و طرح عناوین و مبلغ طرح های پیش بینی شده مغایر مسایل کارشناسی و شورایی است.
آغاز عملیات پلاک کوبی خیابانها و معابر فرعی شهر
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در ادامه این نشست از اجرای عملیات نصب تابلوهای جدید معرف میادین، بلوارها، معابر فرعی و کوچه ها در سطح شهر اراک خبر داد.
اسماعیل تاج آباد افزود: در اجرای این طرح براساس نامگذاری های انجام شده در شورای نامگذاری تمامی خیابانها علاوه بر نام شماره گذاری نیز شده اند.
وی افزود: شماره گذاری خیابانها و معابر بر اساس مرکزیت شهر انجام شده و در تابلوها علاوه بر نام معابر شماره معبر در خیابان اصلی و کد ویژه نیز درج گردیده است که این مهم مورد استقبال اداره پست قرار گرفته است.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در ادامه با اشاره به سفر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به استان مرکزی و بهره‌برداری از خط پردازش، پالایش و تولید کمپوست اراک بر ضرورت تسریع و پیگیری اجرای بخش دوم این خط تاکید کرد و اظهار داشت: فرآوری و غنی سازی کمپوست برای استفاده در کشاورزی و تولید انبوه و در اختیار قرار دادن این کود به کشاورزان برای جایگزین کردن به جای کودهای شیمایی می بایست مورد توجه سازمان پسماند شهرداری اراک در اجرای بخش دوم این پروژه قرار گیرد.
اسماعیل تاج آباد اظهار داشت: در حاشیه سفر معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور درخواست هایی از جمله تصویب و نهایی کردن مناطق پنجگانه شهرداری اراک، ارتقاء درجه شهرداری اراک از ۱۰ به ۱۲ ، رفع موانع و تسریع در تحویل ۱۵ دستگاه اتوبوس گازسوز خریداری شده شهرداری اراک و پیگیری تعهدات دولت در تامین اعتبار اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک و تامین حد اقل اعتبار ۵ میلیارد تومان برای سیستم آبیاری زیرسطحی منطقه چقا مطرح شد که قولهای مساعدی برای پیگیری داده شد.
وی بر ضرورت پیگیری این خواستها توسط شهرداری اراک از معاونت امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تاکید کرد.
تصویب افزایش ۱۵ درصدی نرخ خدمات سرویس مدارس، موافقت با پرداخت ۵۰ میلیون ریال کمک از محل ماده ۱۶ به شهرداری مهران در منطقه مرزی و اصلاح تبصره ماده هایی از بودجه پیشنهادی سال جاری شهرداری از دیگر مصوبات این نشست بود.

گروه اجتماعی-وقایع استان

شماره ۳۱۱    تاریخ ۱۳۹۴/۰۷/۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.