خانه » پیشنهاد سردبیر » گفتگو با «سعید غلامی» بازیکن سابق تیم فوتبال آلومینیوم اراک/آلومینیوم پتانسیل حضور در لیگ برتر را دارد

گفتگو با «سعید غلامی» بازیکن سابق تیم فوتبال آلومینیوم اراک/آلومینیوم پتانسیل حضور در لیگ برتر را دارد

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶  شماره ۶۴۵

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

ورزش یکی از عرصه هایی است که می تواند طیف های مختلف مردم را گرد هم آورد. یک تیم ورزشی ممکن است متشکل از ورزشکارانی باشد که نه تنها از شهرهای مختلف حتی از کشورها و زبان های متفاوت در کنار باشند و هدف مشترکی را هم دنبال کنند. در این میان تماشاگران نیز از این قاعده مستثنی نبوده، تماشاگرانی که در یک قاره می توانند طرفدار تیم ورزشی ای در قاره دیگر باشند. فوتبال، والیبال، بسکتبال و … پر است از گونه گونی فرهنگی و قومی. در همین شهر خودمان و در تیم های ورزشی هستند بازیکنان غیر بومی که در دوران حضورشان در تیم شهرمان خوش درخشیدند و حتی بعد از رفتنشان نیز از آنها یاد می کنند. سعید غلامعلی( غلامی) یکی از این ورزشکاران است. فوتبالیست جوان تویسرکانی که به خاطر علاقه و استعداد، شهر خود را ترک کرد تا توانایی و استعداد خود را در شهرهای دیگری که در آن ها فوتبال جدی تر دنبال می شود به بوته آزمایش بگذارد. اراک و باشگاه فوتبال آلومینیوم یکی از مقاصد او بود که اتفاقا در معرفی او به فوتبال کشور نیز بی تاثیر نبود. هر چند او به تازگی با تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان قرارداد بسته است؛ ولی شنیدن صحبت هایش از دوران بازی در آلومینیوم و روزهای طلایی این تیم خالی از لطف نیست.
***
در ابتدا از او در مورد سابقه فوتبالی اش تا قبل از حضور در آلومینیوم اراک پرسیدیم. وی گفت: از آنجایی که تمرکز بر فوتبال در استان همدان بیشتر بر مرکز بود و شهرستان ها جدی گرفته نمی شد من برای ادامه فوتبال به تهران رفتم و در همان ابتدا توانستم نظر مجید مثنوی مربی تیم راه آهن تهران را جلب کرده و برای سه سال در تیم جوانان راه آهن بعنوان بازیکن حضور داشتم. بعد از آن در رده امید یک سال در تیم استقلال زیر نظر مرتضی صادقی توپ زدم و از محضر مربیانی چون اصغر حاجیلو و علی لطیفی بهره بردم. فصل بعدی رده امید را در تیم نفت تهران با مربیگری آقای کمپانی سپری کردم و در این رده شانس رودر رویی با بزرگان فوتبال ایران در بازی های دوستانه را داشتم و بازی ام مورد توجه آقای یحیی گل محمدی قرار گرفته بود.
چه شد که با تیم آلومینیوم اراک قرارداد بستید؟
درست زمانی که در رده زیر ۲۳ سال وارد شده بودم و فرصت اصلی برای معرفی و دوران حرفه ای فوتبالم بود به این تیم آمدم. البته شاید دلیل قرارداد بستن با آلومینیوم این بود که چون من نه مدیر برنامه، نه رابطه و نه دلالی نداشتم که بخواهد مرا به تیم های دیگری لینک کند. البته باید بگویم شاید در ابتدا انتخاب تیم آلومینیوم از روی جبر بود؛ ولی هنوز معتقدم بهترین دوران فوتبالی ام را آنجا گذراندم. تیم آلومینیوم در آن زمان زیر نظر علی نیکبخت بود و سهمیه لیگ دو را داشت و خوشبختانه از من در این تیم بازی گرفته شد و کم کم چهره شناخته شده ای برای تماشاگران و طرفداران تیم شدم.
دوران حضور شما در این تیم با صعود به لیگ یک همراه بود، در این باره بیشتر توضیح دهید.
بله در همان نیم فصل اول تیم با هدایت مهدی پاشازاده به لیگ یک صعود کرد و این نقطه مثبتی در کارنامه فوتبالی من و در واقع بهترین خاطـــره فوتبالی ام تاکنون نیز هست. هنوز روز صعود و خیل عظیم جمعیت و شادیشان در ورزشگاه امام خمینی (ره) را به یاد دارم و اگر اشتباه نکنم تیم بدون باخت و یا تنها با یک باخت به لیگ دسته اول صعود کرد.
علت این موفقیت را چه می دانید و چرا اکنون شرایط تغییر کرده است؟
دلایل مختلفی بود از تلاش بازیکنان و کادر فنی گرفته تا حمایت مسئولین شهر و تیم در این میان نقش طرفداران و تماشاگران تیم هم برجسته بود. من به تیم فوتبال آلومینیوم عرق خاصی دارم زیرا بهترین روزهای فوتبالی خود را آنجا گذرانده ام من با بازی در همین تیم بود که بیشتر معرفی شده و نظر مربیان دیگر را جلب کردم به همین دلیل امیدوارم که که تیم با توجه دوباره و بیشتر مسئولین به روزهای اوج برسد و معتقدم که در صورت حمایت و برنامه ریزیهای صحیح حتما شرایط صعود به لیگ برتر را خواهد داشت زیرا هم امکانات در این شهر فراهم است و هم اینکه حمایت معنوی مردم نیز می تواند این پتانسیل را چند برابر کند.
گفتید که بهترین روزهای فوتبالی شما در آلومینیوم بوده پس چرا قراردادتان با این تیم تمدید نشد؟
بعد از گذشت یک فصل من همچنان تمایل داشتم که برای سال دوم نیز با این تیم باشم ولی متاسفانه مهلت سنوات تحصیلی خدمتم پایان یافته بود و باید به خدمت سربازی می رفتم برای همین دو سال درخدمت تیم نیروی زمینی بودم و حالا در آستانه پایان دوران خدمتم با تیم نفت مسجد سلیمان قرارداد بسته ام.
دلایلتان برای انتخاب تیم نفت مسجد سلیمان چه بود؟
تیم نفت مسجد سلیمان یک تیم خاص است و همیشه در مرکز توجه ها قرار دارد پس بازیکنی که در آن توپ می زند هم بهتر دیده می شود از طرفی امکانات موجود در این تیم در سطح عالی است و هم اینکه نگاه مردم به فوتبال در این شهر متعصبانه و با عشق است و تیم نفت آن بسیار محبوب است. یکی دیگر از ویژگی های این شهر و تیم فوتبالش آرامش و نبود حاشیه است. شاید بتوان گفت یک گزینه خوب برای اینکه یک فوتبالیست بتواند در آرامش و به دور از هیاهو، فوتبال حرفه ای و اهدافش را دنبال کند و مسیر پیشرفت را طی کند. هم اکنون ده روز است که تمریناتم با این تیم شروع شده و امیدوارم این تیم باز هم بتواند به لیگ برتر صعود کند.
از اینکه قرار است در این تیم زیر نظر محمود فکری کار کنید، بگویید.
آرزوی هر فوتبالیست این است که با مربی ای کار کند که هم از نظر اخلاقی و هم از لحاظ فنی و تکنیکی در جایگاه بالایی باشد و آقای محمود فکری هر دو این حسن ها را با هم دارد. مردی کامل در تمامی عرصه ها چه ورزشی و چه اجتماعی که من برای او و نگاهش به بازیکنان احترام خاصی قائل هستم. آقای فکری از آن دست مربیانی است که به بازیکنی که به دنبال پیشرفت است بها داده و آن چه در توانش است را در اختیار شاگردانش قرار می دهد و من امیدوارم که جواب اعتمادشان را به خوبی دهم.
بهترین مربی که تاکنون داشته اید چه کسی بوده است؟
تمام مربی هایی که من با آن ها کار کرده ام فوق العاده و از بهترین های ایران بودند و این از خوش شانسی من بود. از مجید مثنوی تا مهدی تارتار، مرتضی صادقی، علی لطیفی، امیر قلعه نویی، آقای کمپانی، یحیی گل محمدی، علی منصوریان، آقای نیکبخت، فاضلی، پاشازاده و هم اکنون محمود فکری البته همیشه خود را درفوتبال مدیون مردی به نام احمد عزیزی می دانم که در شهرستانی چون تویسرکان به دنبال پرورش استعداهای فوتبالی و معرفی آن ها است.
و در آخر آرزویتان برای اراک و تیم فوتبالش؟
من اراکی نیستم ولی همیشه از اراک و روزهای حضور در تیم فوتبال این شهر به نیکی یاد خواهم کرد. همانطور که گفتم بهترین سال فوتبالی ام را در اراک و در این تیم داشته ام و امیدوارم این تیم به آنچه شایسته اش برسد که خیلی دور از انتظار نیست. از طرفی به مسئولین تیم می گویم که سرمایه ای چون تماشاگران تیم را جدی بگیرند و به دنبال رضایت خاطر آن ها باشند چون حمایت آن ها در روند موفقیت تیم موثر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.