خانه » پیشنهاد سردبیر » گفتگوی «وقایع استان» با «ملیکا برون» قهرمان اراکی قایقرانی کشور به بهانه از دست دادن فرصت حضور در مسابقات قهرمانی قایقرانی کشور/بانوی آب های خروشان

گفتگوی «وقایع استان» با «ملیکا برون» قهرمان اراکی قایقرانی کشور به بهانه از دست دادن فرصت حضور در مسابقات قهرمانی قایقرانی کشور/بانوی آب های خروشان

چهارشنبه ۱۴ تیر ۹۶ شماره ۶۲۲
***
وقایع استان
سمیه انصاری فر
***
اهمیت قهرمان پروری و استعدادیابی به اثبات رسیده ولی همچنان بی توجهی و عدم همکاری از سوی برخی هیات ها با ورزشکاران و تیم ها با وجود قهرمانان و پدیده های جدی در استان مانع رقم زدن اتفاقات خوب در ورزش استان است.
قایقرانی یکی از ورزش هایی که در استان مرکزی و اراک دارای استعدادهای خوبی است؛ با راه اندازی خانه قایقرانی آلومینیوم اراک در سال گذشته استعدادهایی بیشتری نسبت به قبل در این خصوص در اراک شناسایی شده است؛ولی به نظر می رسد هیات قایقرانی استان تمایلی به حمایت و همکاری با ورزشکاران این رشته ندارد. همین چند روز پیش بود که به دلیل عدم اطلاع رسانی از سوی هیات به قهرمان قایقرانی استان وی از شرکت در مسابقات کشوری جا ماند.
ملیکا برون قهرمان قایقرانی کشور که به تازگی از اردوی تیم ملی بازگشته است. او بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی کاناپولو با وجود اینکه مدعی قهرمانی در رشته اسلالوم بود از سوی هیات قایقرانی استان از برگزاری این مسابقات بی خبر ماند.
این قهرمان اسلالوم کشور گفت: هر سال از سوی هیات برای شرکت در مسابقات کشوری به من اطلاع داده می شد؛ ولی متاسفانه امسال این اتفاق نیفتاد و همین باعث شد در حالیکه می توانستم در این مسابقات مقام بیاورم از آن محروم شدم.
برون ادامه داد: من روز نهم تیر از اردوی تیم ملی بازگشتم و در اوج آمادگی برای شرکت در این مسابقات بودم و هیچ مخالفتی نیز از سوی مربیانم نبود.
وی گفت: اگر برخی نگاه ها از بین برود و همه دست به دست هم بدهند ورزش قایقرانی استان می تواند بیشتر از این بدرخشد.
برون قهرمان کشوری بانوان در آب های خروشان و همچنین دارای مدال آسیایی است.
با توجه به این اتفاق با رشاد هاشمی نژاد مربی این ورزشکار در سال های اخیر نیز گفتگویی داشته ایم.
وی گفت: هیات قایقرانی در خصوص اینکه چرا این ورزشکار را در اوج آمادگی به مسابقات نفرستاده توضیح منطقی ای ندارد در حالیکه من بعنوان مربی می دانم که هیچ تماسی با ملیکا برون در این خصوص گرفته نشده است.
هاشمی نژاد ادامه داد: توجیهات هیات چون تماس با وی و عدم تمایل خود ملیکا برون به شرکت در مسابقات یا حتی ممانعت مربی تیم ملی به دلیل اینکه از اعضای اصلی تیم است را تکذیب می کنم و درواقع این کوتاهی از سوی هیات بوده که هنوز قابل درک نیست.
مربی تیم قایقرانی آلومینیوم اراک اظهار کرد: این ورزشکار هم اکنون در اوج آمادگی قرار دارد و به تازگی از تمرینات اردوی تیم ملی کاناپولو بازگشته است و برای مرحله بعدی اردوی تیم ملی نیز انتخاب شده است.
هاشمی نژاد افزود: خانم برون حتی اگر در بدترین شرایط جسمی نیز قرار داشت با توجه به توانایی اش می توانست در مسابقات کشوری اسلالوم مقام کسب کند.
وی که از سال ۹۰ مربی این ورزشکار است، گفت: درهمان سال ملیکا برون با وجود سن کم توانست در مسابقات انتخابی المپیک سوم شود و رکوردش حدود دو ثانیه از نفر بعدی بیشتر بود؛ ولی به دلیل سن کم و شرایط روانی حاکم بر اردو ترجیح داده شد که در اردوی تیم ملی شرکت داده نشود.
هاشمی نژاد ادامه داد: بعد از این حضور پرقدرت بنابراین شد که به طور ویژه در اراک با این ورزشکار تمرین شود و به سطح آمادگی بالاتر برای حضور در تیم ملی در سال های آینده برسد که متاسفانه علی رغم پیشنهاد و میل من هیات قایقرانی استان این همکاری را نکرد.
وی گفت: در همان سال نفر بعدی که اختلاف چند ثانیه ای با ملیکا داشت و به جای وی به اردو رفته بود توانست مقام سوم آسیایی را به دست آورد و این در همان زمان نشان دهنده این بود که این ورزشکار با ۱۴ سال سن یک پدیده است که متاسفانه در شهر خود مورد توجه نبود.
این مربی ادامه داد: در تمام این شش سال حضور و اعزام این ورزشکار به مسابقات با هزینه شخصی بوده است و هیات هرگز در برابر این قهرمان احساس مسئولیت نکرد.
هاشمی نژاد که سال هاست در اراک بعنوان مربی قایقرانی حضور دارد، بهمراه برادرش رشته کاناپولو را در این شهر فعال کرد و خود به تنهای نیز تلاش بسیاری در راه اندازی رشته اسلالوم در اراک داشته است.
وی که هم اکنون مربی تیم آلومینیوم اراک است و در حال پرورش ورزشکارانی در این رشته است، ادامه داد: باید گفت مشکل تنها این موردِ پیش آمده نیست، مشکل و چالش اصلی ما عدم همکاری و حمایت هیات استان از ورزشکاران این رشته است.
این مربی جوان ادامه داد: سال گذشته تیم در بخش آقایان و خانم ها قهرمان کشور شد و من بعنوان بهترین مربی انتخاب شدم ولی هیات هیچ واکنشی در قبال این قهرمانی نداشت.
هاشمی نژاد با بیان اینکه هم اکنون خانه قایقرانی آلومینیوم در اراک فعال است، ادامه داد: سال گذشته پس از ابراز تمایل باشگاه آلومینیوم برای تیمداری در این رشته خانه قایقرانی این باشگاه راه اندازی و همچنین در این خصوص استعداد یابی شد.
وی ادامه داد: نزدیک به یک سال با تعدادی از نونهالان و نوجوانان دارای استعداد تمرین کرده ایم ولی متاسفانه هیات در اعزام و معرفی این ورزشکاران به مسابقات با تیم ما همکاری نمی کند و همین در انگیزه ورزشکاران و خانواده آن ها برای تردید در ادامه این ورزش تاثیر داشته است.
هاشمی نژاد اظهار کرد: امسال از سوی فدراسیون قایقرانی به تمامی هیات ها نامه زده شده است که استعدادهایی شهر خود را برای حضور در اردوی تیم ملی کاناپولو؛ را به فدراسیون معرفی کنند در واقع مساله نخبه گزینی مطرح بود؛ بغیر از ملیکا برون که همیشه به تیم ملی دعوت می شود چند پدیده دیگر در قایقرانی این شهر وجود دارد که هیات از وجود آن ها خبر دارد ولی هیچ اقدامی در این خصوص نکرد.
وی گفت: درست است که هم اکنون باشگاه آلومینیوم در این زمینه فعال است؛ ولی این دلیل خوبی نیست که هیات از خود سلب مسئولیت کند و یا واکنش خنثی به این دست مسائل داشته باشد. حتی به نظر من هیات باید از وجود این تیم استقبال کند زیرا با همکاری دو سویه فرصت برای پیشرفت قایقرانی استان فراهم می شود.
هاشمی نژاد ادامه داد: همین عدم همکاری ها باعث شد با تمام تلاشی که کرده بودیم میزبانی مسابقات سال گذشته قهرمانی کشور را که موافقت آن را کسب کردیم از دست بدهیم.
وی گفت: هم اکنون با توجه به امکانات موجود در اراک از جمله بهترین زمین کاناپولوی کشور طبق تفاهم نامه ای بنا است اردوی تیم ملی بانوان در اراک برگزار شود ولی با توجه به بی انگیزگی هیات خیلی مطمئن به برگزاری آن نیستیم.
هاشمی نژاد گفت: من خود به شخصه نمی دانم دلیل این کم کاری و بی توجهی هیات چیست امیدوارم رییس هیات در این خصوص پاسخگو باشد تا به حاشیه ها و گمانه زنی ها خاتمه داده شود.
وی افزود: از نگاه من اینکه صنایع وارد ورزش شده و بعنوان حامی حضور داشته باشند بسیار خوب است وقتی صنعتی برای یک شهر ایجاد آلایندگی می کند قطعا باید در توسعه فرهنگی و ورزشی آن نقش داشته باشد، وقتی هیات برای مسابقات ورزشکاران در تمامی این سال ها حتی هزینه رفت و آمد نداده است چرا نباید از اقداماتی چون ورود صنایع بعنوان حامی به این ورزش استقبال نکند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.