خانه » پیشنهاد سردبیر » گزارش «وقایع استان» از نامه اعتراضی معلمان استان به دلیل عدم پرداخت مطالبات شان/قرار ما، اسفند ماه

گزارش «وقایع استان» از نامه اعتراضی معلمان استان به دلیل عدم پرداخت مطالبات شان/قرار ما، اسفند ماه

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ شماره ۷۹۳
***معلمان اعلام کردند که در صورتی که مطالبات ۱۰ ماه شان پرداخت نشود از اسفند ماه سر کلاس های غیرموظف حضور نخواهند یافت
***
وقایع استان
عباس لعل بار
***
ایران کشور تناقض هاست، یکی از شواهد آن وضعیت معلمان آن است. در حالی که هر ثانیه از طریق تریبون های رسمی و دولتی دم از اهمیت تعلیم و تربیت زده می شود و بر طبل اهمیت کار معلمان کوبیده می شود ولی بیشترین بی توجهی و کم لطفی به همین قشر شده است. وضعیت معیشتی معلمان همیشه یکی از مواردی بوده که آنها نسبت به آن معترض بوده و خواستار بهبود آن بوده اند. بی شک نبض حیات هر جامعه ای با فرهنگ آن می تپد و معلمان به عنوان سکوهای ارتقای فرهنگ جامعه شناخته می شوند و اگر قرار باشد این سکوها خود با چالش ها و مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی روبرو شوند چگونه خواهند توانست به توسعه و بهبود وضعیت فرهنگی کشور کمک رسانند؟
جامعه ای که این چنین تنها بر نقش معلمی تاکید داشته ولی به مشکلات آنها بی توجه بــاشد بی شک از عزت معلمان می کاهد و نتیجه آن جز فروپاشی فرهنگ نخواهد بود.
مطمئن باشید جامعه ای که عزت معلمش به تندباد فقر سپرده شود، « فرّ» فرهنگش به اندک نسیمی فرو خواهد ریخت. حال درهمین وانفسای مشکلات به جا مانده از گذشته، خبر رسیده که تعداد قابل توجهی از معلمان استان با نگارش نامه ای با متن واحد خواستار پرداخت مطالبات پرداخت نشده ده ماهه خود شده اند و اعلام نموده اند در صورتی که این خواست آنها اجابت نشود از ابتدای اسفند ماه در کلاس های غیر موظف شان حضور نخواهند یافت. در متن بیانیه معلمان چنین آمده است:«احتراما به استحضار می رساند با توجه به گذشت ده ماه از سال تحصیلی ۱۳۹۶ متاسفانه تاکنون حق التدریس ساعات غیر موظف تصحیح اوراق امتحانات، حق مراقبت امتحانات نهایی خرداد ماه و شهریور و سایر مطالبات همکاران شاغل و بازنشسته در سال تحصیلی ۱۳۹۵-۹۶ و ۱۳۹۶-۹۷ پرداخت نشده است. با توجه به نیازهای مالی همکاران و گذشت مدت ده ماه که موجب کاهش ارزش مبلغ دریافتی همکاران می گردد، امضاکنندگان ذیل نامه تقاضای پیگیری و پرداخت مطالبات قانونی خود را تا پایان بهمن ماه ۹۶ دارند.
مسلما در صورت عدم پیگیری و پرداخت مطالبات قانونی خود، امضا کنندگان از اول اسفند ماه از حضور در کلاس های غیر موظف معذور هستند و مراتب جهت اطلاع و دستور لازم به حضورتان ارسال می گردد.»
رونوشت این بیانیه برای حراست کل آموزش و پرورش استان مرکزی، حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان ها و فرمانداری های استان نیز ارسال شده و البته در فضای مجازی نیز اطلاع رسانی شده است.
عدم پرداخت مطالبات اضافه کاری و غیرموظفی معلمان در سال های قبل هم مسبوق به سابقه است و پاسخ مسئولان در برابر اعتراض معلمان کمبود اعتبار بوده است.
یکی از معلمان که تمایلی به انتشار اسمش نداشت، در گفتگو با وقایع استان درباره اعتراض همکارانش بیان داشت:«سه هفته قبل بنده نامه همکاران راتحویل آقای محمدی ریاست ناحیه یک کردم، وی اظهار تأسف وشرمندگی کردند و اعلام کردند به اداره کل ارجاع می دهند. درمورد نامه های بقیه همکاران هم همین کار انجام شده حتی آقای کریمی نماینده اراک باتوجه به تماس همکاران درصحن علنی مجلس به وزیر تذکر دادند اما متاسفانه تاکنون خبری از پرداخت نیست و باتوجه به مهلت تعیین شده وفرصت لازم برای پی گیری و اقدام همکاران ازچهارشنبه دوم اسفند درکلاس های غیر موظف حاضرنخواهند شد.» وی در پاسخ به این سوال که واکنش مدیرکل آموزش و پرورش استان در این باره چه بوده، بیان داشت: «احتمالا آقای فولادوند هم ارجاع دادند به وزارتخانه، اما دوستان دیگر تقاضای ملاقات حضوری با وی را داشتند که متاسفانه پاسخی داده نشد.»
این معلم اراکی با اشاره به اینکه این مشکل کشوری هست و تا حالا با گذشت یازده ماه ازسال هنوز حق التدریس غیر موظف فروردین همکاران پرداخت نشده افزود:« در این رابطه کمپینی تشکیل شده و معلمان با ایجاد گروه تلگرامی که حدود سه هزار نفر از همه کشور در آن حضور دارند و خواستار پیگیری این مطالبات شان هستند.» وی در پایان در پاسخ به اینکه تغییر مدیران خواسته برخی همکاران شما است، تاکید کرد که متاسفانه مشکلات آموزش و پرورش بسیار بیش از آن چیزی است که تصور می گردد و تغییر یک یا چند مدیر دردی را دوا نمی کند.
باید منتظر ماند و دید که سرانجام اعتراض معلمان و فرهنگیان این بار چه خواهد بود و آیا آنها در صورت عدم پرداخت مطالبان ده ماهه خود به وعده عدم حضور بر سر کلاس های غیرموظف شان عمل می کنند یا خیر؟ امید است که مسئولان عنایت بیشتری به این قشر پرتلاش در روزهای پایانی سال نماید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.