خانه » پیشنهاد سردبیر » گزارش شهرداری از اقداماتش در روزهای برفی اراک/تدبیر شهردار جواب داد

گزارش شهرداری از اقداماتش در روزهای برفی اراک/تدبیر شهردار جواب داد

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶    شماره ۷۸۵

***

وقایع استان

علی امیدی

***

نشست اخیر شورای شهر اراک فرصتی شد تا معاون شهردار از مجموعه اقدامات شهرداری در روزهای برفی اراک بگوید و مدیرعامل سازمان آتش نشانی از کمبودهای این سازمان. البته پیش از همه دکتر کاوه فلک افلاکی رئیس شورای شهر اراک با اشاره به ایام دهه فجر و وجود موانعی که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است بیان داشت: کشور دستاوردهای شگرفی در این دوران بدست آورده و انقلاب اسلامی همواره تحقق عدالت همه جانبه و رفع فقر را دنبال کرده است، اما همچنان شاهد فقر و اختلاف طبقات اجتماعی در جامعه هستیم که با اهداف بلند انقلاب سازگار نیست.
رئیس شورای شهر اراک در ادامه نبود تعداد کامل ست تنفسی، نبود تعداد کامل لباس ضد حریق، نبود تعداد کافی ماسک فیلتردار و کلاه و چکمه، نبود نردبان ۶۴، ۵٢ متری، فقدان دوره آموزشی ویژه پرسنل، فقدان حضور روانشناسی جهت کاهش فشار ناشی از کار و فقدان برنامه‌ریزی مدون و ادامه امور سازمان آتش‌نشانی با رویکرد روزمرگی را بخشی از مشکلات این سازمان عنوان کرد.
به گزارش وقایع استان به نقل از ایسنا، در این جلسه شهردار اراک نیز اظهار کرد: قطعا جهت نواقص موجود در بودجه ٩٧ که توسط شورای شهر مطرح شود رسیدگی خواهد شد. داوود تاجران اضافه کرد: با توجه به نزدیکی به پایان سال و خرید نوروزی شهروندان ۵ نقطه ویژه عرضه میوه و پوشاک تا پایان هفته پیش بینی خواهد شد که این امر در تمرکززدایی و رفع خلل در نقاط جمعیت‌خیز و پرترافیک شهر و ارائه اقلام ارزان‌قیمت موثر خواهد بود.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک هم از نمک‌پاشی هزار و ۱۵۳ تنی در بارندگی هفته گذشته اراک خبر داد. علیرضا بیاتیان در صحن رسمی شورای شهر اراک به ارایه گزارشی از روند برف روبی در بارش‌های اخیر عنوان کرد: شهرداری اراک قبل از آغاز زمستان ستاد زمستانه را تشکیل داد و بر همین اساس با آمادگی کامل به استقبال زمستان رفتیم . وی با بیان اینکه هواشناسی بارش‌های پراکنده را پیش‌بینی کرده بود، افزود: با شدت گرفتن بارش‌ها در سه‌شنبه گذشته شهرداری با آمادگی کامل وارد شد، کلیه تقاطع‌های غیرهم سطح و نقاط ترافیکی بااستقرار نیروهای شهرداری تحت کنترل قرار داشت و از ساعت ١٩ سه شنبه تا هفت صبح چهارشنبه ۵ مرتبه کمربندی‌ها به صورت کامل نمک‌پاشی شد و هیج گونه انسداد و تصادفی در شهر حادث نشد .
بیاتیان تعداد ماشین‌آلات فعال در بارش اخیر را ٨٧ دستگاه شامل ۵ کریدر، ۵ کامیون تیغ دار، ١١ دستگاه کامیون تک‌محوره، ۶ دستگاه بیل مکانیکی، ٢۴ خاور، ۴ دستکاه نمک‌پاش مکانیزه، هفت نیسان و … و تعداد نیروهای فعال را ١٠٨ نفر عنوان کرد . وی با اشاره به پیش‌بینی‌ها جهت کاهش دما تا منفی ٩ درجه و آغاز یخ‌زدگی بس از بارش برف اظهار کرد: ساعت ۵ بامداد روز چهارشنبه یخ زدگی کامل در اراک ایجاد شد که با اقدام به موقع نیروهای شهرداری فضای شهری تحت کنترل درآمد .
معاون خدمات شهری شهرداری اراک اضافه کرد: هزار و ١۵٣ تن نمک و شن در زمان بارش برف در شهر توزیع شد و همچنین ٢ هزار و ٧٠٠ کیسه نمک نیز در ایستگاه‌های آتش‌نشانی و میادین اصلی شهر جانمایی و بین شهروندان توزیع شد و با اقدام به موقع نیروهای شهرداری و هرس اصولی نیز هیج شکستگی شاخه درختان گزارش نشد .
در ادامه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک گفت: این سازمان تجهیزات لازم جهت اطفای حریق و حوادث شیمیایی و نفتی در اختیار ندارد. مسعود آقازیارتی در صحن رسمی شورای شهر عنوان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در کشور اکثر سازمان های آتش نشانی شهرداری ها با چالش های جدی مواجه هستند، اما با این وجود سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در قیاس با شهرهای هم سطح خود وضعیت مطلوبی دارد . وی با اشاره به کاستی و کمبودهای موجود در این سازمان گفت: تجهیزات مورد نیاز شهرداری‌ها اروپایی و گرانقیمت است و باید بودجه های بالایی برای آن اختصاص یابد .
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اراک تصریح کرد: با توجه به بلند مرتبه‌سازی‌ها در اراک ضرورت وجود حداقل یک خودرو نردبان ۶٨ متری در شهر محسوس است که البته سازمان همیاری تعهداتی برای تامین آن داده بود که تاکنون اجرایی نشده است که خوشبختانه در لایحه بودجه شهرداری اعتباری برای آن اختصاص یافته است . وی با بیان اینکه قبل از افزایش قیمت دلار رقم خرید نردبان ٧.۵ میلیارد تومان اعلام شد که با افزایش قیمت دلار قطعا این رقم نیز افزایش خواهد داشت، عنوان کرد: در کنار این نردبان تامین ست تنفسی یکی از نیازهای اصلی سازمان است که طی یک سال اخیر ٣٠ ست تنفسی به تعداد ماموران شیفت کاری در هر ایستگاه وجود دارد که البته متناسب با استاندارد نیست.
آقازیارتی خرید تجهیزات حفاظت فردی برای هر نفر را نیازمند ٢۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: خرید لباس معمولی برای هر آتش نشانی ۴ میلیون تومان نیاز دارد که قطعا اختصاص این ارقام توسط شهرداری و سازمان ممکن نیست . وی با اشاره به کمبود نیرو در این سازمان از صدور مجوزات لازم جهت استخدام نیرو در آینده‌ای نزدیک خبر داد .
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک اضافه کرد: سازمان آتش نشانی اراک در حال حاضر خدمات‌رسانی استانی را به انجام می‌رساند به طوری که حوادث غواصی و امداد و نجات کوهستان توسط نیروهای این سازمان ارائه می‌شود و علاوه بر آن با توجه به تردد روزانه ٢ هزار تانکر نفتی و شیمیایی از کمربندی‌های شهر و نبود تجهیزات اطفای حریق شیمیایی و نفتی باید شرکت نفت در این راستا حمایتگر سازمان باشد .
اما معاون مالی اقتصادی شهرداری اراک با اشاره به اینکه از این حیث پرداخت حقوق و سنوات پرسنل شهرداری مشکلی وجود ندارد، بیان کرد: ماهانه ۱۱ میلیارد تومان حقوق توسط شهرداری اراک پرداخت می‌شود. اصغر عالیخانی در صحن رسمی شورای شهر اراک گزارشی از وضعیت پرداخت حقوق مجموعه شهرداری ارایه کرد و گفت: سازمان های سیما، منظر و فضای سبز شهری، مدیریت پسماند، عمران و بازآفرینی، پایانه حمل و نقل بار و مسافر، آتش نشانی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک ماهانه با ارائه صورت وضعیت و یا از محل ماده ١۶ پرداخت حقوق دارند . وی مبلغ پرداختی حقوق کارکنان و پرسنل شهرداری را ماهانه ١٠ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون حقوق پرسنل کلیه سازمان های شهرداری به غیر از سازمان سیما، منظر ، فضای سبز شهری و سازمان مدیریت پسماند تا پایان آذرماه پرداخت شده است و آمادگی لازم جهت پرداخت دی ماه وجود دارد همچنین حقوق پرسنل دو سازمان مذکور تا پایان آبانماه پرداخت شده است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.