خانه » جدیدترین » گزارش دو حادثه تروریستی روز گذشته در پایتخت/ واقعه نیمروز

گزارش دو حادثه تروریستی روز گذشته در پایتخت/ واقعه نیمروز

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۹۶ شماره ۶۰۴
وقایع استان: در کمبود هیجان خبری در کشورمان اخبار حملات تروریستی مانند خود بمب ها منفجر شده و دست به دست در میان مردم می چرخد و هر لحظه خبری جدید بر صفحـات مجـازی منتشر می شود؛ ولی روز گذشته مساله تنها هیجان خبری نبود مساله تروریسمی بود که بر جان مردم کسورمان افتاد. التهاب، دلهره و اینکه تا دقایقی بعد چه خواهد شد. حالا دیگر آدمی که پشت میزش در یکی از شهرهای دور از پایتخت نشسته است هر لحظه احساس می کند که ممکن است چیزی در نزدیکی شان منفجر شود حتی اگر همکارش به او بخندد و بگوید: ما که در مرکز توجه نیستیم! ولی آن کارگر فضای سبزی که حالا عکسش بعنوان یکی از قربانیان حملات تروریستی تهران دست به دست می شود چقدر در زندگی اش در مرکز توجه بوده است، یا کودکی که برای پیگیری مطالبه پدر و مادرش در قمر در عقرب این روز به ساختمان مجلس آمده بود یا حتی تمام آن نوجوانانی که در آن کنسرت منچستر لندن کشته شدند و یا زن های بیگناه در خیابان کابل افغانستان، قطعا خیلی از این ها در مرکز توجه نبودند و شاید لحظه ای که از خانه خود خـارج می شدند نمی دانستند که قرار است قربانی پدیده ای به نام تروریسم شوند. تروریسم یک فاجعه بین المللی است و اینکه چطور افرادی به یک ایدئولوژی دگم وابسته می شوند که به خاطرش حاضرند جان انسان های دیگر را بگیرند هنوز یک سوال است. صبح روز چهارشنبه در تهران دو عملیات تروریستی به صورت همزمان رخ داد. در ابتدا خبرها حاکی از حمله چهار نفر مسلح به ساختمان مجلس بود ولی بعد از دقایقی خبر تیراندازی در حرم امام خمینی (ره) نیز مخابره شد. در ابتدا شاید گمانه زنی ها برای حادثه تروریستی خیلی زیاد نبود ولی با رخ دادن اتفاق دوم آن هم همزمان مشخص شد که این حملات برنامه ریزی شده است و بعد از دو ساعت گروه تروریستی داعش موسوم به دولت اسلامی مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت. تدابیر شدید امنیتی در خیابان های منتهی به ساختمان مجلس و حرم امام از همان دقایق اولیه آغاز شد؛ ولی درگیری ها همچنان ادامه داشت و مهاجمین به ساختمان مجلس نفوذ کرده بودند و علاوه بر یک انفجار در یکی از طبقات مجلس شاهد گروگان گیری تعدادی از هموطنان در ساختمان مجلس نیز بوده ایم. هر چند کانال های خبری و خبرگزاری ها اخبار لحظه به لحظه این واقعه را اعلام می کردند ولی رسانه ملی طبق عادت قبل خود سکوت اختیار و بعنوان رسمی ترین مرجع خبر کشور تنها به زیرنویس های تکراری از این حوادث تروریستی اکتفا کرد در حالیکه وظیفه این رسانه بازتاب اخبار وگوشزد کردن مسائل امنیتی به مردم است. آنچه از جزییات این حملات تا ظهر روز چهارشنبه و تنظیم این گزارش به دست ما رسیده حاکی از این است که تاکنون در این دو عملیات ۸ تن کشته، ۳۵ تن مجروح و ۳ تن از تروریست ها کشته شدند، ۲ نفر بازداشت و سرنوشت ۳ نفر نیز نامشخص بوده و همچنان خبرها حاکی از تیراندازی در ساختمان مجلس است.
از مردم خواسته شده در محل واقعه تجمع نکنند و وزارت اطلاعات در اطلاعیه از مردم درخواست کرده در صورت دیدن موارد مشکوک به تروریست انتحاری با شماره ۱۱۳ تماس بگیرند.

چگونه یک تروریست انتحاری را تشخیص بدهیم
این افراد به طور معمول تنها هستند ممکن است مضطرب باشد، نگاهش دور و بر را می جوید و آن را از مردم می دزدد و زیر لب چیزی زمزمه می کند. لباس گشاد، بسته و بیش از حد لباس پوشیده و چیزی را انگار پنهان کرده اند.
سیم از زیر لباس یا آستین آن ها نمایان است. روی شکم و یا دور کمر او برآمده و سفت به نظر می رسد.دستانش را برای پنهان کردن کلید انفجار مشت کرده یا در جیب نگاه می دارد. در مواجهه با چنین فردی خونسرد باشید. فاصله بگیرید. اگر اطمینان دارید به بقیه هشدار دهید و فوری با پلیس ۱۱۰ و اطلاعات۱۱۳ تماس بگیرید و محل دقیق و مشخصات فرد را بازگو کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.