خانه » پیشنهاد سردبیر » «پرنا» پَر/مدیرعامل آذرآب با دستور مقام قضایی از سوی پلیس استان احضار و بازداشت شد

«پرنا» پَر/مدیرعامل آذرآب با دستور مقام قضایی از سوی پلیس استان احضار و بازداشت شد

سه شنبه ۴ مهر ۹۶  شماره ۶۸۹

علی امیدی: در حالی که کانال تلگرامی خبرگزاری فارس در خبری فوری از دستگیری مدیرعامل آذرآب خبر داد، ساعتی پس از آن بود که دادستان اراک و فرمانده نیروی انتظامی استان با تائید این خبر اعلام کردند: «مدیرعامل آذرآب با دستور مقام قضایی از سوی پلیس استان احضار و هم اکنون در بازداشت به سر می برد». در این میان برادر فریبرز پرنا درخصوص علت دستگیری برادرش به پایگاه خبری بورس پرس بیان داشت: « دستگیری برادرم و زندانی شدن وی صحت دارد. فریبرز پرنا هیچ گناهی مرتکب نشده و جرمی ندارد ولی به دلیل دریافت تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی که تمام آن در شرکت هزینه شده و همچنین به علت فشار برای برگزاری مجمع در اراک و اعلام نقش فریبرز پرنا در اغتشاشات اخیر اراک و عدم پرداخت حقوق معوقه، دستگیر و روانه زندان شده است.»
عبدالستار پرنا افزود: «این درحالی است که فریبرز پرنا هیچ گناهی مرتکب نشده و تمام تلاش برای جلوگیری از اغتشاش را کرده و حتی روز قبل از اغتشاش ، حقوق کارگران را داده است. ما خانواده پرنا، در مسائل مالی خیلی دست پاکیم و به رغم همه مشکلات در حال فعالیت و حل مشکلات شرکت هستیم. به طوری که به رغم همه مشکلات، پروژه ۸۰۰ میلیارد تومانی دریافت کرده ایم.»
ابوالفضل پوروفایی، مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی در مورد دلیل بازداشت مدیرعامل کارخانه آذرآب نیز گفت: « باخبر شدیم که مدیرعامل کارخانه آذرآب که یکی از عوامل ناآرامی‌های روزهای گذشته در استان بود؛ بازداشت شده است.»
پوروفائی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا بیان کرد: «پس از تجمع کارگران این کارخانه و رخ دادن اتفاقات ناگوار، مسئولان کارخانه حقوق ۱ میلیون ۸۰۰ هزار تومانی کارگران را واریز کردند در صورتی که قبل از اعتراضات کارگری هم می‌توانستند این مبلغ را واریز کنند. لذا چنین برداشت می‌شود که سوءمدیریت مدیرعامل باعث چنین پیش‌آمدهایی شده و امنیت استان را متزلزل کرده است.»
پیش تر البته اعلام شده بود که احتمالا ظرف امروز یا فردا جلسه هیات مدیره برای رسیدگی به مسائل کارگران برگزار می‌شود و در آن سرنوشت مدیرعامل کارخانه آذرآب نیز مشخص خواهد شد.
خزلی مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی سهامدار ۳۰ درصدی آذرآب چندی پیش اظهار داشت: « در حال حاضر ۳۰ درصد سهام شرکت صنایع آذرآب متعلق به مجموعه بانک کشاورزی، ۱۱ درصد متعلق به آقای شیرالی و ۹ درصد نیز به مجموعه شرکت‌های کارگزاری بهمن، انصار و سی‌ولکس کالا است که به این نتیجه رسیده بودیم برای احیای شرکت آذرآب دیگر گروه مدیریت فعلی نباید آنجا باشند و باید مدیران متخصص از مجموعه داخلی کارکنان آذرآب مدیریت آن را بدست گیرند. اگر می‌خواهیم آذرآب به عنوان یک برند ملی پیمانکاری احیا شود حتما باید هلدینگ‌های نیروگاهی و نفت و گاز و پتروشیمی مالک آن باشند نه پرنا و خزلی و کارگزاری کشاورزی چون ما نه توان تخصصی و نه پول داریم.»
وضعیت نامناسب صنایع استان در سال های اخیر بارها باعث بوجود آمدن اعتراض کارگران این صنایع شده است که مطالبات خود را چندین ماه دریافت نکرده اند. شاید نام کارگران هپکو و آذرآب بیش از سایر صنایع این روزها بر سر زبان ها افتاده ولی شواهد حاکی از آن است که متاسفانه روزگاری بسیاری از صنایع استان بهتر از این دو نیست. به عنوان نمونه شرکت ماشین سازی بنا به گفته مدیر ارشد این شرکت وضعیت نامناسبی دارد که شاید فرجامی چون هپکو در انتظارش باشد.
مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک در گفتگوی تـــلویزیونی با بیان اینــکه اکنـــون با ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت و با ارزش اقتصادی پایین در حال فعالیت هستم، گفت: «کمبود کار و نقدینگی و همچنین واگذاری کارها به خارجی ها از مشکلات این شرکت است.»
جعفر صفری ادامه داد: «آن کارهایی که ارزش افزوده بالایی دارد در اختیار خارجی هاست و آنهایی که ارزش افزوده پایین تری دارند برای ایرانی هاست و با ادامه این راه صنعت ما ضعیف می شود.»
صفری افزود: «به جای اینکه دولت کارها را به شرکت های خارجی واگذار کند مانند هند، مالزی و تــرکیه کارها را به واحدهای صنعتی داخلی واگذار کند در ایــن صورت زمینه مدیریت، مهندسی و طراحی شکل می گیرد و بستر بــرای صادرات فراهم می شود.»
برگزاری جلسات متعدد در روزها و ماه های اخیر تاکنون تنها به صورت مقطعی جوابگوی مشکلات بوده و نتوانسته بصورت ریشه ای مشکلات را برطرف نماید، امید است مسئولان هر چه سریعتر راهکاری برای حل مشکل صنایع استان و کشور ارائه دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.