خانه » پیشنهاد سردبیر » پراسترس ترین و کم استرس ترین شغل ها در سال ۲۰۱۶

پراسترس ترین و کم استرس ترین شغل ها در سال ۲۰۱۶

دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵ شماره ۴۶۴
گروه ترجمه
پیدا کردن یک شغل که در آن استرس وجود نداشته باشد، باسلیقه های شخصی همخوانی داشته باشد، بتوان به آن عشق ورزید و در عین حال درآمد مناسبی هم داشته باشد، هدف بسیاری از جویندگان کار است. اما چگونه می توان قبل از قرار گرفتن در یک کار و تنظیم برنامه روزانه خود میزان استرس این شغل را فهمید؟ بسیاری از مشاغل هستند که پیش از ورود به آنها بسیار جذاب، هیجان انگیز و مورد علاقه افراد هستند، اما تازه بعد از قرار گرفتن در آن شغل و سمت مشخص می شودتا چه اندازه فشار و استرس روانی دارد. موسسه ارزشیابی «کریکست» امریکا که در رابطه با انواع مشاغل در دنیا فعالیت می کند، به تازگی لیستی منتشر کرده که در آن پراسترس ترین و کم استرس ترین مشاغل را به همراه میزان درآمد سالانه و آینده شغلی آنها تا سال ۲۰۲۲ میلادی معرفی کرده است.در این لیست میزان استرس مشاغل با توجه به ۱۱ عامل سفر، ضرب العجل ها، کار در جلوی چشم عموم، رقابت، خواسته های فیزیکی، شرایط محیطی، خطرات زندگی خود یا دیگران در معرض خطر، دیدار و تعامل با مشتریان و یا عمومی، و بالقوه برای پیشرفت شغلی است.
پرسنل نظامی: سربازان داوطلب و نظامیان اولین رتبه را در لیست پراسترس ترین مشاغل در سال ۲۰۱۶ دارد. باتوجه به اهمیت بالای این شغل ، درآمد پایینی برای آنها وجود دارد. افرادی که در این شغل قرار می گیرند و وظیفه محافظت از تمامیت ملت در داخل و خارج از کشور را بر عهده دارند و اغلب در معرض خطر قرار می گیرند، میانگین درآمد سالانه این افراد ۲۸ هزار دلار است.
آتش نشانان: آتش نشانان در هر ماموریتی با موقعیت های خطرآفرین بسیاری مواجه می شوند. آنها علاوه بر ماموریت هایی که از طرف مرکز آتش نشانی باید بروند، به عنوان نیروی کمکی برای آمبولانس ها و در حوادث طبیعی نیز حضور دارند. تعداد خلبانان تا سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۵ درصد افزایش خواهد داشت و میانگین درآمد سالانه این افراد ۴۵ هزار دلار است.
خلبانان: پرواز یک هواپیما مهارت های منحصر به فردی می خواهد که نیاز به آموزش قابل توجهی دارد. داشتن شغل خلبانی نیازمند آموزش های منظم و داشتن گواهینامه خلبانی است. خلبانان مسئول جان هزاران نفر هستند. تعداد خلبانان تا سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۵ درصد افزایش خواهد داشت و میانگین درآمد سالانه این افراد ۱۰۳ هزار دلار است.
افسران پلیس: افسران پلیس درست در زمانی که از جان مردم محافظت می کنند. در حال حفظ نظم جامعه و کمک به بهبود زندگی اجتماعی هستند و شعار آنها«خدمت و محافظت» است.میزان استخدام افسران پلیس تا سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۴ درصد افزایش خواهد داشت و میزان درآمد سالانه آنها ۵۸ هزار دلار است.
مدیر اجرایی: این افراد در حقیقت کار هماهنگ کردن تجمعات و مراسم را بر عهده دارند. از آنجا که راه اندازی این مراسم همیشه با ضرب الاجل همراه است. گروه های درگیر باید طیف گسترده ای از شرکت کنندگان را هماهنگ کنند در نتیجه این شغل با استرس زیادی همراه است. تعداد افرادی که در این شغل هستند تا سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۶ درصد افزایش دارد و درآمد سالانه آنها حدود ۱۰۲ هزار دلار است.
گویندگی: آن چیزی که این شغل را پرتنش می کند، مشغول به کار شدن جلوی چشم عموم است. ظاهر شدن جلوی دوربین یا پشت میکروفن باعث می شود افراد ناخودآگاه دچار استرس شوند.میزان استخدام این شغل تا سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۱۱ درصد کاهش خواهد داشت و درآمد سالانه آنها ۲۹ هزار دلار است.
خبرنگار و گزارشگر روزنامه: نوشتن رویدادهای مهم محلی و جهان تحت مراقبت و مواظبت چشم مردم استرس زیادی برای خبرنگاران به همراه دارد. این استرس زیاد در کنار درآمد کم سبب می شود روزنامه نگاری در زمره پراسترس ترین شغل های جهان قرار می گیرد. تعداد افرادی که در این شغل هستند تا سال ۲۰۲۲ حدود ۹ درصد کاهش می یابد و میانگین درآمد سالانه آنها ۳۷ هزار دلار است.
رانندگان تاکسی: این شغل به علت سرو کار داشتن با افراد مختلف و عدم احساس امنیت همچنین در کنار درآمد پایین سبب می شود که رانندگان تاکسی استرس زیادی را متحمل شوند. تعدادافرادی که در این شغل هستند تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۳ درصد افزایش می یابد و درآمد سالانه این قشر ۲۳ هزار دلار در سال است.
تحلیل گران آمار : این افراد دارای کم استرس ترین شغل در سال ۲۰۱۶ میلادی هستند، میانگین درآمد سالانه این شغل در جهان ۸۹ هزار دلار است و تعداد این افراد تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۸ درصد افزایش می یابد.
پزشکان سونوگرافی
میانگین درآمد سالانه این افراد ۶۲ هزار دلار است و تعداد این پزشکان تا سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۲۴ درصد افزایش می یابد.
استاد دانشگاه
به دست آوردن تسلط برای تدریس نیاز به ساعت ها مطالعه دارد. برای کسانی که به این مهم دست پیدا می کنند، شغل استادی بهترین انتخاب است. این شغل یکی از کم استرس ترین شغل های جهان است چراکه برنامه و ساعت کاری را خودشان تنظیم و کنترل می کنند و در کلاس خود تنظیم کننده هستند. تعداد اساتید دانشگاه تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۳ درصد افزایش می یابد و میانگین درآمد سالانه آنها حدود ۷۰ هزار دلار است.
آرایشگر
یک آرایشگر کسی است که مدل مو و چهره فرد را به منظور بهبود ظاهری یک فرد تغییر می دهد. درآمد سالانه آرایشگران ۲۳ هزار دلار است و تعداد آرایشگران تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۰ درصد افزایش می یابد.
تکنسین سوابق پزشکی
این افراد به عنوان دستیار و پشتیبان از کادر پزشکی و سایر متخصصان بهداشت، معمولا در محیط درمانگاه کار می کنند.درآمد سالیانه این افراد حدود ۳۵ هزار دلار است و تا سال ۲۰۲۲ میلادی تعداد این تکنسین ها ۱۵ درصد افزایش می یابد.
تکنسین آزمایشگاه
حضور رو در روی محدود با مشتریان و کار در محیط آرام، شغل تکنسین های آزمایشگاهی را در رده کم استرس ترین مشاغل قرار می گیرد. این شغل تا سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۱۶ درصد افزایش می یابد و ۴۹ هزار دلار میانگین درآمد سالانه این شغل در سطح جهان است.
جواهر فروشان
بخش عمده ای از کار جواهرفروشان به صورت جداگانه با مشتری انجام می شود. هرچند تعامل با خریداران یک عنصر از کار است. درآمد سالانه این شغل ۳۷ هزار دلار است و تعداد این افراد تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۱ درصد کاهش می یابد.
شنوایی سنج
شغل های مربوط به شنوایی سنجی در چند سال اخیر در لیست برترین شغل ها قرار گرفته است.درآمد سالانه این شغل ۷۳ هزار دلار و میزان رشد تعداد این افراد تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۹ درصد است.
متخصص تغذیه
این شغل علاوه بر پرستشژ بالای خود از درآمد بالایی برخوردار است. تقاضای در حال رشد برای تغذیه مناسب افزایش استخدام متخصصان تغذیه را به هراه دارد.درآمد سالانه این شغل حدود ۵۶ خزار دلار است و تا سال ۲۰۲۲ میلادی تعداد افراد در این شغل حدود ۱۶ درصد افزایش خواهد داشت.
کتابدار
فناوری تغییر بزرگی در شغل کتابداری به وجود آورده است. تعداد کتابداران تا سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۲ درصد افزایش می یابد و درآمد این افراد حدود ۵۶ هزار دلار در سال است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.