خانه » پیشنهاد سردبیر » «وقایع استان» از فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ویژه اکران در اراک خبر می دهد؛/سوداگران سیمرغ در اراک

«وقایع استان» از فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ویژه اکران در اراک خبر می دهد؛/سوداگران سیمرغ در اراک

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶   شماره ۷۷۷

***

وقایع استان

سمیه انصاری فر

***

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در دبیرخانه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بخش استانی آن در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد. جشنواره استانی فیلم فجر چند سالی است که در شهر اراک نیز برگزار می شود و امسال نیز ۱۳ فیلم مربوط به سودای سیمرغ یک در اراک نمایش داده خواهد شد. به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی نمایش فیلم ها از چهاردهم بهمن ماه آغاز می شود.
مجید طبیب زاده در این باره گفت: امسال نیز پردیس سینمایی عصر جدید محل برگزاری جشنواره است و روز سیزدهم بهمن ماه افتتاحیه آن برپا خواهد شد که در حال رایزنی برای حضور تعدادی از هنرمندانی که در جشنواره اثر دارند هستیم.
وی افزود: فروش بلیت به صورت حضوری در گیشه و مکان دیگری که متعاقبا از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اعلام خواهد شد انجام می شود و جدول اکران نیز بعد از برنامه ریزی ها اعلام خواهد شد.
طبیب زاده ادامه داد: امسال فیلم ها در دو بخش سودای سیمرغ یک و سودای سیمرغ دو در استان ها نمایش داده خواهند شد. تعداد فیلم های سودای سیمرغ یک ۱۳ و سیمرغ دو ۱۱ فیلم است که فیلم های بخش سودای سیمرغ یک در اراک نمایش داده خواهد شد.
وی گفت: ۱۳ فیلم «تنگه ابوقریب »، «سرو زیر آب»، «امپراتور جهنم»، «مصادره»، «لاتاری»، «اتاق تاریک»، «جشن دلتنگی»، «عرق سرد»، «کامیون»، «هایلایت»، «شعله ور»، «مستند بانو قدس ایران» و «انیمیشن فیلشاه» از ۱۴ تا ۲۱ بهمن در اراک بر روی پرده خواهد رفت.
در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۱۳ فیلمی که در اراک اکران خواهند شد.
تنگه ابوقریب: از زمانی که داعش بر سر کار آمد، با کلید واژه های به نام ابوقریب زیاد برخورد کردیم. این بار این نام، عنوان فیلمی از بهرام توکلی است که با تهیه کنندگی سعید ملکان، به بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است. روایتی از گردان عمار که می کوشد با شجاعت مثال زدنی، در برابر لشکر کشی رژیم بعث به فکه و شرهانی مقابله کند. این فیلم، اخرین روزهای دفاع مقدس را به تصویر می کشد تا رشادت بچه های این گردان را در منطقه حساس ابوقریب روایت کند. جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.
سرو زیر آب: عنوانی به نسبت سخت، نام فیلمی به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر است که به تهیه کنندگی سید حامد حسینی به بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر امسال راه یافته است. همچون فیلم تنگه ابوقریب، فیلمی در ژانر دفاع مقدس بوده که می کوشد، بخشی از واقعیت های پیدا و ناپیدای آن روزگاران پر حماسه را در قالب هنر هفتم به تصویر بکشد. درخلاصه داستان«سرو زیر آب »آمده است: راز جهانبخش کرامت فاش می شود؟
در این فیلم بابک حمیدیان، مسعود رایگان، رضا بهبودی، مینا ساداتی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق‌نورد، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت دوست، فرخ نعمتی، هادی قمیشی، سیاوش چراغی پور، حسن نجاریان، حسین فلاح و امیر دلفانی نقش‌آفرینی می کنند.
امپراطور جهنم: فیلمی به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی فیلمی با موضوع سیاسی که در آن پس از سالها، شاهد حضور استاد علی نصیریان روی پرده نقره ای سینماهای کشور خواهیم بود. در این فیلم که درباره ی تروریست‌ها و داعش است، بازیگرانی چون علی نصیریان، فرخ نعمتی،‌ علیرام نورایی، صبا کمالی، سعید راد و کوروش زارعی ایفای نقش کرده‌اند.
مصادره: فیلمی کمدی به کارگردانی مهران احمدی و به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی است که در آن بازیگرانی چون رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی، سیامک صفری و مهران احمدی بازی کرده‌اند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم…»
لاتاری: محمدحسین مهدویان این بار با فیلم «لاتاری» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد؛ فیلمی که نسبت به ۲ اثر دیگر این کارگردان با تفاوت های بسیاری همراه است. تهیه کنندگی این اثر سینمایی را سیدمحمود رضوی برعهده دارد. «لاتاری» سوژه‌ای متفاوت را دستمایه قرار داده است. در این فیلم بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، جواد عزتی، ساعد سهیلی و زیبا کرمعلی حضور دارند.
اتاق تاریک: این فیلم پنجمین ساخته روح الله حجازی است که امسال به بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و ششم راه یافته است «اتاق تاریک»، تجربه ای متفاوت برای حجازی است. ‏‎ساره بیات، ساعد سهیلی، محمد امامی، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، ژیلا دایی، رضا احمدی با معرفی بازیگر خردسال و سید علیرضا میرسالاری بازیگران «اتاق تاریک» هستند. در خلاصه داستان فیلم «اتاق تاریک» آمده است: «فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده‌اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آن‌ها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می‌دهد».
جشن دلتنگی: فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آنها با فضای مجازی است. محسن کیایی، بهنام تشکر، پانته آ پناهی ها، بابک حمیدیان، مینا ساداتی، ساغر قناعت، عرفان ناصری، علی دهبان، ندا عقیقی، اشکان منصوری، پریوش نظریه و امید روحانی بازیگران فیلم «جشن دلتنگی» هستند.
عرق سرد: فیلمی با ژانر اجتماعی و ورزشی که به نویسندگی و کارگردانی سهیل بیرقی، دومین ساخته وی پس از فیلم «من» است. «عرق سرد»، روایت گر زندگی یک بانوی فوتبالیست است که برای شرکت در رقابت های بین المللی، با ممانعت همسرش برای همراهی با تیم ملی فوتبال بانوان ایران همراه می شود. نقش این بانوی ورزشکار را باران کوثری بر عهده دارند. امیر جدیدی، لیلی رشیدی، هدی زین‌ العابدین و سحر دولتشاهی دیگر بازیگران اصلی «عرق سرد» هستند.
کامیون: «کامیون» نهمین فیلم بلند سینمایی کامبوزیا پرتوی است که در این دوره از جشنواره حضور دارد. تهیه کنندگی این فیلم را خودِ پرتوی برعهده داشته است. در این فیلم بازیگرانی چون سعید آقاخانی، نیکی کریمی، تروسکا جولا، رامین راستاد، یعقوب پرسا، نسرین مرادی حضور دارند. از داستان این فیلم مطلبی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.
هایلایت: «هایلایت» به نویسندگی و کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه کنندگی ساسان سالور، روایتگر درامی عاشقانه و متفاوت با مضمون اجتماعی است که پژمان بازغی، آزاده زارعی، سام قریبیان، مینا وحید، الهه حصاری و جمشید هاشم پور به عنوان بازیگران اصلی این پروژه در آن حضور دارند.«هایلایت» پس از فیلم های «بی‌وفا»، «سلام بر عشق» و «سایه‌های موازی» چهارمین ساخته اصغر نعیمی محسوب می‌شود.
شعله ور: حمید نعمت الله، کارگردان موفق سال های اخیر سینمای ایران، در جشنواره سی و ششم، با فیلم «شعله ور» به بخش سودای سیمرغ جشنواره راه یافته است. شعله ور، زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند هنوز «عددی نشده» است و این احساس او همه‌ زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هنرمندان همچون: امین حیایی، دارا حیایی، زری خوش‌کام، پانته‌آ مهدی نیا، مژگان صابری و بهمن پرورش در این فیلم ایفای نقش دارند. پشت صحنه این فیلم را در ویدیوی زیر تماشا کنید.
فیلشاه ( انیمیشن): «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری، انیمیشنی ۹۰ دقیقه ای است که در تولید آن بیش از ۲۰۰ نفر مشارکت داشته‌اند. داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد اما برخلاف تصور همه، «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود.
مستند بانوی قدس ایران: مستند «بانوی قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی روایتی از زندگی بانو خدیجه ثقفی است که فارغ از تجربه‌های مرفه کودکی و نوجوانی، شصت سال در کنار سیدروح الله خمینی، رهبر انقلاب اسلامی زندگی کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.