خانه » پیشنهاد سردبیر » «وقایع استان» آخرین تحولات باشگاه فوتبال آلومینیوم اراک را بررسی می کند؛/فوتبالی که امید ماست

«وقایع استان» آخرین تحولات باشگاه فوتبال آلومینیوم اراک را بررسی می کند؛/فوتبالی که امید ماست

یکشنبه ۱ مرداد ۹۶    شماره ۶۳۵

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

اتفاقات اخیر در باشگاه فوتبال آلومینیوم اراک باعث شده بود تا تصمیم بگیریم کمتر از باشگاه و احوالات این تیم بنویسیم، حقیقت را بخواهید می خواستیم دیگر ننویسیم ولی شرایط بگونه ای است که اگر چند سطری را پیرامون مسائل اتفاق افتاده چند وقت اخیر ننویسیم کــم لطفی کرده ایم.
فصل قبل در شرایطی به اتمام رسید که به اندازه کافی به ضعف های مدیریتی آن محدوده زمانی، ناکار آمدی داود مهابادی و فرصتی که از دست رفت پرداخته ایم از آشفته بازار باشگاه و هر روز یک خبر از انحلال و ماندن این تیم هم به حد کافی نوشتیم؛ در این میان اتفاقاتی در برهه یک ماه اخیر پیرامون باشگاه آلومینیوم افتاد که مجال را مناسب دیدیم همه موارد رخ داده را بصورت کلی تحلیل کنیم.
روزهای بلاتکلیفی فوتبال اراک و خصوصا تیم فوتبال آلومینیوم ادامه دارد هرچند سرمربی این تیم علیرغم مخالفت هایی که از سوی ارکان مختلف مرتبط با فوتبال اراک صورت گرفت منصوب گردید و تمرینات این تیم هم بصورت نیم بند آغاز گردیده است ولی در راس هرم هنوز آن اتفاقی که بایستی بی افتد نیافتاده و علیرغم معرفی علی دهشمند به عنوان مدیرعامل حکم رسمی وی ابلاغ نگردیده است. علی حنطه به عنوان سرمربی این تیم انتخاب گردید انتخابی که سر و صدای زیادی به پا کرد و حتی منجر به استعفای چهار تن از اعضای هیات مدیره شد. مخالفت ها در حجم وسیعی از اصحاب رسانه علنی گردید ولی حنطه کار خود را با این تیم آغاز نمود و در حال حاضر تیم برای برپایی اردوی تدارکاتی و انجام چندبازی دوستانه عازم مشهد مقدس شده است. سوای همه مخالفت هایی که با این انتخاب وجود دارد آنطور که از شواهد امر بر می آید حنطه با انگیزه و انرژی زیادی کار را آغاز نموده و در مصاحبه های خود صحبت از بهبود وضعیت و نتایج خوب کرده است.
اتفاق دیگری که بایستی آن را به فال نیک گرفت استفاده از دستیاران بومی برای تشکیل کادر فنی تیم آلومینیوم بود که می تواند در بهبود وضعیت تیم با توجه به شناخت مربیان بومی از بازیکنان مثمر ثمر باشد. با توجه به اینکه بازیکن های خوب و تاپ لیگ یک در زمان بلاتکلیفی تیم آلومینیوم جذب تیم های دیگر شدند ولی این تیم توانست سه بازیکن نسبتا خوب را جذب نماید که می توانند کمک حال آلومینیوم باشد. ناگفته نماند بازگشت میثم آقایی به تمرینات پس از پشت سرگذاردن مصدومیت نیز می تواند خبر خوبی برای این تیم باشد.
نگرانی های ما همچنان به قوت خود باقی است خیلی تلاش کردیم مصاحبه ای با حنطه داشته باشیم که وی این ملاقات را به زمان دیگری موکول کرد. قصد داشتیم از وضعیت دقیق تیم با خبر شویم و کاستی های موجود را از زبان سرمربی بشنویم که در این راه ناکام ماندیم. انتخاب علی رشیدی به عنوان سرپرست تیم هم می تواند انتخابی باشد که حداقل مخالفتی را بهمراه نداشته باشد علی رشیدی از بدنه فوتبال اراک است که همین موضوع می تواند آیتم بسیار مهمی باشد.
از اواسط مردادماه بازیهای لیگ یک آغاز می گردد و آلومینیوم راه زیادی را در پیش دارد تا به آمادگی مناسبی برای محضور در این کارزار برسد. بدنهای بازیکنان آماده نیست و محسن اسلامیان شلاقی قدرتمند و با ضرب آهنگی تند تر از همیشه بر پیکر بازیکنان خواهد نواخت تا زمانهای از دست رفته در زمان باقیمانده فشرده کند. زمان آنقدر کوتاه است که تلفیق کار بدنسازی با کار تاکتیکی هنر بالایی را می طلبد و به زعم ما آلومینیوم در هفته های ابتدایی تیمی بی خطر برای حریفان خواهد بود.آن زمان که قلم بر سر خود می کوبیدیم که دوستان زمان از کف می رود گوشی بدهکار ما نبود و حالا کادر فنی تیم مانده و پانزده روز مفید برای آماده سازی.
آلومینیوم در چندین و چند پست با خلا بازیکن مناسب و خوب برای مسابقات لیگ یک روبرو می باشد و بایستی فکری عاجل برای این نقاط ضعف اندیشیده شود. هافبک طراح و بازیکن های کناری و همچنین زوج مناسب برای خط حمله از نان شب برای این تیم واجب تر است. دروازبان جذب شده به قول معروف، هندوانه ای دربسته است و باید عیار وی را در مسابقات سنجید ، حیف که در بلاتکلیفی باشگاه با کوچ عظیم بازیکنان خوب فصل قبل همراه بودیم که قفس توری هم از این قافله عقب نماند و گلر درجه یکی را از دست دادیم.
قرار است چهار بازی تدارکاتی در مشهد انجام شود و امید که این بازی ها به افزایش میزان آمادگی این تیم کمک کند. بایستی منتظر روزهای آینده بمانیم و امیدوارانه که البته بسیار سخت است چشم براه نمایش آلومینیوم با هدایت کادر جدید باشیم.در تمرینات اول این تیم با علی حنطه شاهد حضور و حمایت همان تعداد اندک هواداران همیشگی این تیم بودیم . بنظر ما بسیار عجیب می نمود که با توجه به سابقه حنطه در هدایت تیم ها، لیدرها به این سرعت در حمایت از وی بر آیند ولی چوب خط حمایت از این تیم در قبال نتایج ضعیف پر شده است و با اولین نتایج ضعیف صدای همه در خواهد آمد. امیدواریم که این تیم در روزهای باقیمانده بتواند به آمادگی خوبی برای شروع بازی ها برسد البته خوبی لیگ یک در این است که از میانه های راه هم می توان برای صعود دور خیز کرد اگر همت باشد و خواست قلبی تمامی ارکان یک تیم.
درد بی درمان ما در عشق و آلودگی به فوتبال نمی گذارد از احوال و روزگار این تیم غافل باشیم، همین فوتبال بیمار و نیمه جان اراک دلخوشی خیلی از جوانهای این شهر است؛ ما هم همچنان برای فوتبال این شهر و این نفس های به شماره افتاده اش قلم می زنیم و امیدوارانه به انتظار آینده خواهیم نشست. ورزش اراک و استان مرکزی تکان هایی ملموس و محسوس خورده است و بیشتر از گذشته به بهبود وضعیت آن خوشبین هستیم. مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی الحق اقدامات خوبی را تاکنون انجام داده و هر چه نباشد ارتباط مناسبی را با اصحاب رسانه برقرار نموده است. دوست داریم حالا که روزهای خوبی در انتظار ورزش استان مرکزی است فوتبال این دیار هم رو به جلو حرکت کند و تغییرات مثبتی داشته باشد. هزینه های سرسام آوری طی چهار سال گذشته برای این تیم صرف شد که وقتی به خروجی آن نگاه می کنیم می بینیم هیچ چیز حاصل آن نشد. پولهایی از کف رفت که می شد با مدیریت درست گام های اساسی در جهت پویایی فوتبال با آن برداشت . گذشته ها گذشته است و فقط حزن و حسرت آن باقیمانده است خوشبین خواهیم بود و نعل وارونه نمی زنیم و زود هم به قضاوت نمی رویم و خبردار و قلم به دست و امیدوار به انتظار اتفاقات خوشایند فوتبال اراک خواهیم بود. در آینده نزدیک تصمیم داریم نشستی با مدیرعامل و ارکان تصمیم گیرنده باشگاه برگزار کنیم تا شما همراهان همیشگی وقایع استان در جریان ریز اتفاقات این باشگاه قرار بگیرید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.