خانه » پیشنهاد سردبیر » «وقایع استان»آخرین وضعیت تیم فوتبال آلومینیوم اراک را گزارش می دهد/نه به مدعیان دروغین حمایت از ورزش

«وقایع استان»آخرین وضعیت تیم فوتبال آلومینیوم اراک را گزارش می دهد/نه به مدعیان دروغین حمایت از ورزش

پنجشنبه ۱ تیر ۹۶ شماره ۶۱۶
***اخوان: موافق تیمداری آلومینیوم هستم اما باید علت و عامل ایجاد بدهی های میلیاردی باشگاه در نتیجه حسابرسی مشخص شود
***
وقایع استان
کامران شب دوست
***
در روزهای اخیر حواشی پیرامون تیم فوتبال آلومینیوم اراک بیش از هر زمانی شده است. برخی از منتقدان نحوه مدیریت باشگاه آلومینیوم با بیان اینکه شرکت ایرالکو در فصل جاری قصد حمایت از باشگاه را ندارد بیان می کردند که باید هر چه زودتر تکلیف این تیم مشخص شود. از سویی دیگر مدیران ایرالکو چندین بار اعلام کردند که موافق تیمداری هستند و تنها با مشکلات مالی مواجه شده اند.
بهمن اخوان مدیرعامل شرکت ایرالکو با بیان اینکه تکلیف بدهی های میلیاردی باشگاه باید مشخص شود گفت: امروز افکار عمومی باید افرادی را که در گذشته با هزینه کرد بسیار نامتعارف در عرصه ورزش و تحمیل بدهی های میلیاردی به شرکت جو عمومی را برای تیمداری تخریب کرده اند و امروز در صف مدعیان دروغین حمایت از ورزش قرار گرفته اند مورد بازخواست قرار دهد.
اخوان با تاکید بر اینکه موافق تیمداری آلومینیوم هستم اما باید علت و عامل ایجاد بدهی های میلیاردی باشگاه در نتیجه حسابرسی مشخص شود بیان کرد: هزینه های نامتعارف بدون مصوبه مجمع و هیات مدیره صورت گرفته است و امروز بودجه برای تیمداری نیاز به مصوبه هیات مدیره و مجمع دارد که تا کنون مجوزی صادر نشده است.
در همین رابطه احمد بهاری سرپرست باشگاه آلومینیوم ضمن تایید گفته های مدیرعامل شرکت ایرالکو گفت: برای عقب نماندن از قافله رقابت با اطلاع رسانی صورت گرفته تمرینات تیم از روز گذشته زیر نظر مربیان بومی استارت خورد.
دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز به موضوع باشگاه آلومینیوم اراک ورود پیدا کرد و گفت: ورزش کارگری باید مورد توجه قرار گیرد ولی حمایت از ورزش قهرمانی نیز ضروری و مفید است .
دکترکریمی در این خصوص اظهار کرد: در چند روز گذشته مراجعات حضوری، تلفنی و حتی از طریق پیامک توسط مردم و جوانان ورزش دوست اراک برای بنده ارسال شد و مردم در این پیام ها نگرانی خود را در خصوص وضعیت تیم فوتبال آلومینیوم اراک اعلام کردند. وی افزود: در همین رابطه جلسه بسیار مفیدی با جمعی از مربیان و بازیکنان تیم فوتبال آلومینیوم و پیشکسوتان و دلسوزان فوتبال اراک برگزار شد .
کریمی افزود: تماس ها، مذاکرات و جلسات متعددی با مدیرعامل ایرالکو، رییس هیات مدیره، برخی از اعضا هیات مدیره و سهامداران شرکت جهت متقاعد کردن آنها در خصوص ضرورت ادامه فعالیت باشگاه و لزوم حمایت جدی از تیم فوتبال در فصل پیش رو انجام شد. وی اظهار کرد: در جلسه هیات مدیره کارخانه با نظر مساعد آنان، خواسته اهالی فوتبال مورد پذیرش قرار گرفت و مقرر شد که این تیم با قدرت و جدیت در مسابقات فصل آینده حضور پیدا کند .
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان خاطرنشان کرد: قطعا شرکت ایرالکو باید هزینه‌های مناسبی را برای امور ورزشی کارگران و خانواده های آنان صرف کند ولی توجه به ورزش قهرمانی و هزینه کردن برای تیم فوتبال آلومینیوم اراک برای تقویت روحیه جوانان شهر و تبلیغ برند شرکت آلومینیوم اراک بسیار ضروری و مفید است، همانطور که در شهرهایی همچون اصفهان و تبریز برای تبلیغ برند صنایع از ظرفیت فوتبال استفاده می‌کنند .
کریمی در پایان تصریح کرد: امیدوارم هواداران تیم فوتبال آلومینیوم شاهد موفقیت های مستمر این تیم و در نهایت صعود آن به لیگ برتر باشند .
استان مرکزی به عنوان یکی از استان های بنام کشور در عرصه صنعت شاهد فعالیت واحدهای بزرگ صنعتی در شهرهای مختلف است، اما پیوند منطقی و معنادار ورزش حرفه ای و صنعت با گذشت سبقه طولانی در تولید در آن رقم نخورده و ریشه های محکمی ندارد و هنوز صنعت نتوانسته به مطالبات ورزش حرفه ای این خطه به درستی پاسخ دهد. گاهی برخی از این صنایع با وجود اعتبارات به نسبت خوبی که برای فعالیت های ورزشی زیرمجموعه خود در اختیار دارند، هنوز نتوانسته اند مدیریت خوبی بر این اعتبارات داشته باشند و زمینه شکوفایی ورزش را فراهم کنند. حاکم بودن نگاه سنتی بر مدیریت ورزش صنایع، نبود تخصص و تجربه لازم و کافی در مدیریت ادارات ورزش کارخانجات، عدم بهره گیری از نظرات کارشناسان مجرب ورزشی استان، نبود حس رقابت در بین واحدهای صنعتی در حوزه ورزش و همچنین بی انگیزگی و نبود مشوق های لازم از مهم ترین چالش ها و مشکلاتی است که مانع بسط و گسترش فعالیت های ورزشی شده است.
بی شک امروزه ورزش و تفریحات سالم در بیشتر کشورهای جهان به مثابه یک صنعت مهم و عامل اثرگذار در رشد اقتصادی و پویایی جوامع مورد توجه بوده و در کنار آن یکی از مهمترین شاخه های اقتصادی و سرمایه پایه سلامت نیز به شمار می رود. توسعه و گسترش ورزش حرفه ای و قهرمانی در جامعه نیازمند حمایت های همه جانبه مسئولان امر است و بدون حمایت و پشتیبانی، این ورزش نه تنها رشدی نمی کند بلکه همه استعداد ها نیز در آغاز راه ناکام مانده و در نطفه خفه می شوند. امروزه اقشار مختلف مردم ایران به خصوص جوانان و نوجوانان توسعه ورزش قهرمانی را یکی از وظایف اصلی دولت ها می دانند در صورتی که در هیچ کجای دنیا دولت ها حمایت مادی از هیچ رشته ورزشی انجام نمی دهند و این امر را به بخش خصوصی می سپارند. هر چند شرکتهای خصوصی در ابتدای راه حمایت های چشمگیری از رشته های مختلف ورزشی انجام می دهند؛ اما در پی آن خود تیم های ورزشی هستند که باقدرت گرفتن حرفه ای با حضور در لیگ های مختلف داخلی و خارجی به منبع درآمد برای صاحبانشان تبدیل می شوند و به این ترتیب ورزش در این کشورها یک صنعت سودآور است. تیم گردانی در ایران از رویه فوق به دوراست و آحاد جامعه انتظار دارند که دولت در همه رشته های ورزشی سرمایه گذاری کند و از نقش شرکت های صنعتی که در نزدیکی آن ها فعالیت می کنند، غافل هستند. حمایت از ورزش علاوه بر اینکه موجب توسعه نشاط و شادابی می شود، ابزار تبلیغاتی قدرتمندی برای صنایع به شمار می رود، که پرداختن به این اصل مهم موجب پیوند اقتصاد صنایع و ورزش می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.