خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به نتایج ورزشکاران ایرانی در روز هفتم/روز ناکامی دوومیدانی کارها

نگاهی به نتایج ورزشکاران ایرانی در روز هفتم/روز ناکامی دوومیدانی کارها

یکشنبه ۲۴ مرداد ۹۵    شماره ۳۹۱

رقابت ورزشکاران ایران در روز هفتم المپیک با رقابت لیلا رجبی ار ساعت ۱۷:۳۵ به وقت تهران آغاز شد. در گروه A این رشته ۱۸ ورزشکار حضور داشتند و با یکدیگر به رقابت کردند. رجبی تنها نماینده ایران در رشته پرتاب وزنه در پرتاب نخست خود رکورد ۱۶ متر و ۱۸ سانتی‎متر به ثبت رساند. وی در تلاش دوم خود موفق شد وزنه را به میزان ۱۶ متر و ۳۴ سانتی‎متر پرتاب کند.
نماینده کشورمان در رشته پرتاب وزنه، در آخرین پرتاب خود رکورد ۱۶ متر و ۱۶ سانتی‎متر را به ثبت رساند و با قرار گرفتن در رده پانزدهم از گردونه این مسابقات کنار رفت.
رجبی برای صعود به فینال می‌بایست ۱۸ متر و ۴۰ سانتی‎متر پرتاب می‎کرد اما رکورد او بیش از دو متر با این حد نصاب فاصله داشت.
لیلا رجبی پس از پایان مسابقه‌اش گفت: پیش از این قرار بود از دو و میدانی خداحافظی کنم و الان این کار را انجام می‌دهم.
در دیگر رقابت‌ روز هفتم ورزشکاران ایران احسان حدادی با پرتاب‌های دور از انتظار خود مردم را مایوس کرد و از راهیابی به فینال بازماند. حدادی که با گرفتن اولین مدال المپیک لندن دل مردم را شاد کرده بود، این بار نتوانست از عهده این کار برآید. وی در مرحله مقدماتی پرتاب دیسک با رکورد ضعیف ۶۰ متر و ۱۵ سانتی‌متر نتوانست راهی فینال شود. حدادی پس از حذف از المپیک به خبرنگاران گفت: همه چیز عالی بود، امکاناتی که طی ٨ ماه گذشته در اختیارم بود، عالی بود. هر چند سه سال مربی نداشتم. طی این مدت آسیب دیدگی آزارم داد. در المپیک به خاطر مصدومیت نتیجه نگرفتم الان هم مصدوم هستم. امروز اولین روزی بود که مصدومیتم اذیتم نکرد چون دکتر نوروزی و دکتر اردیبهشت شب گذشته پایم را طوری تیپ کردند که اصلا درد نداشتم اما پرتاب خوبی نداشتم.
حدادی تاکید کرد: نتیجه اگر خوب نبود به این دلیل بود که وقتی با درد تمرین می کنید، در روز بدون درد هم ترس از آسیب دارید، در رشته ما مدام زانو درگیر است و این شرایط را بدتر می کند.
نایب قهرمان المپیک لندن ادامه داد: امروز خیلی از بهترین های دوومیدانی نتوانستند خوب عمل کنند، هر کاری که می توانستم انجام دادم تا خوب عمل کنم، ۶۵ آمپول زدم و درد می کشیدم و گریه می کردم به امید روزی که در فینال بتوانم خوب پرتاب کنم.
وی خاطرنشان کرد: چند سال است ضعیف نتیجه می گیرم، بعد از بازی های آسیایی تا امروز نتایجم ضعیف بوده است، در آن بازی ها ۶۵ متر پرتاب کردم که برای رکورد ۶٩ متری ضعیف است.
این قول را می دهم اول به مصدومیتم رسیدگی کنم و بعد خودم را برای بازی های آسیایی آماده کنم.
وی افزود: من امروز ضعیف ترین نتیجه را گرفتم، باید خیلی بهتر پرتاب می کردم، انتظار داشتم ۶٣ متر پرتاب کنم و به فینال بروم.
حدادی همچنین تصریح کرد: شرمنده کسی نیستم، چون معتقدم هیچ یک از ورزشکاران کاروان به اندازه من درد نکشیدند. اما می گویم ببخشید به کسانیکه برایم زحمت کشیدند. به کسانیکه وقتی لندن مدال گرفتم، خوشحال شدند.
وی ادامه داد: به آنهایی که ناراحت شدند، کاری ندارم. اما از وزارت ورزش ممنونم. یکی از افرادی که شرمنده اش هستم، کیومرث هاشمی است، چون در این چندماه، به من گفتند، هر چیزی می خواهم، در اختیارم قرار دهند. فدراسیون هم برایم کم نگذاشت. من در این چند ماه هیچ مشکلی نداشتم و خودم بد بودم. الان به این فکر می کنم که کاش یک سال و نیم قبل، پایم را عمل می کردم.
محمود صمیمی دیگر نماینده ایران در این ماده هم از گروه مقدماتی صعود نکرد.
حمید رضا زور آوند نیز دیگر نماینده کشورمان در روز هفتم بود. نماینده دو پیاده روی کشورمان در رقابت با ۷۴ دونده از کشورهای مختلف جهان مسیر ۲۰ کیلومتری را در زمان ۱:۲۷:۴۵ طی کرد و پنجاه و چهارم شد.
دو ورزشکار چینی و یک ورزشکار استرالیایی به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند و زورآوند از دور رقابت‌ها کنار رفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.