خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به بازی تیم والیبال شهرداری اراک در برابر بانک سرمایه مدافع عنوان قهرمانی/باخت آبرومندانه

نگاهی به بازی تیم والیبال شهرداری اراک در برابر بانک سرمایه مدافع عنوان قهرمانی/باخت آبرومندانه

شنبه ۱۱ دی ۹۵ شماره ۴۹۴
وقایع استان:
روز چهارشنبه در چهاردهمین هفته از بازی های لیگ برتر والیبال جام شهدای منا شش دیدار در نقاط مختلف کشور برگزار شد که در یکی از این دیدارها تیم شهرداری اراک با تیم بانک سرمایه مدافع عنوان قهرمانی رو به رو شد. به نظر می آمد که شاگردان علی نقدی در این روز بازی سختی را در برابر تیم پر مهره مصطفی کارخانه یا بهتر بگوییم تیم ملی والیبال خواهند داشت. پس از کوچ دسته جمعی بیشتر بازیکنان تیم ملی والیبال به تیم بانک سرمایه قهرمان فصل قبل، این تیم یکی از حریفان سخت برای تیم های دیگر تلقی می شد، آنچه قبل از این دیدار متصور می شد روز سخت برای شهرداری اراک و یک بازی آسان برای سرمایه و کسب بدون دردسر سه امتیاز بود؛ اما آنچه رقم خورد متفاوت تر از تئوری ها و نظرها بر روی کاغذ بود. روز چهارشنبه تیم والیبال شهرداری اراک که در یک قدمی قعرجدول قرار داشت در مقابل تیم رده دوم جدول بازی درخشانی ارائه داد و همچون بازی دور رفت موجب شگفتی شد به طوری که این بازی علی رغم نتیجه آن یک نقطه روشن در کارنامه بازی های این فصل تیم شهرداری اراک شد.
این دیدار در سالنی مملو از تماشاگر برگزار شد و جدای از حضور اراکی ها برای حمایت از تیمشان شاید حضور ملی پوشانی چون مهدوی و محمودی، غلامی دلیل مضاعف برای تماشای این بازی بود تا یکی از پراستقبال ترین بازی های این هفته رقم بخورد.
هر چند در نهایت تیم شهرداری اراک نتیجه این بازی را سه بر یک بر حریف واگذار کرد ولی در تمامی دقایق بازی تیم سرمایه از نگرانی برابری امتیازها و حتی عقب افتادن رهایی نیافت و همین بازی خوب موجب شد تا سرمایه برای پیروزی و کسب سه امتیاز به سختی بیفتد. در ست اول این دیدار ازهمان ابتدا بازیکنان شهرداری برای ارائه یک بازی خوب وارد میدان شدند و حتی در دقایقی با اختلاف امتیاز چهار نیز از حریف خود جلو بودند ولی سرمایه این اختلاف را جبران کرد و در نهایت توانست با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ این ست را پیروز شود.
در ست دوم باز هم شهرداری بازی را طوفانی آغاز کرد و برای جبران ست اول به میدان آمد، در این ست بازیکنان باتجربه سرمایه مغلوب انگیزه سرعت و دقت بازیکنان شهرداری اراک شدند و حتی در دقایقی اختلاف امتیاز بازی به شش هم رسید و در نهایت شهرداری اراک این ست را با اقتدار تمام با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پایان برد و در ست ها یک بر یک برابر شدند.
در ست سوم تیم سرمایه که یک ست را از دست داده بود و هر لحظه بیم این می رفت که نتواند از این بازی سه امتیاز کامل را با خود ببرد برای برد این گیم وارد میدان شد، هرچند در این ست هم بازیکنان شهرداری پایاپای با این تیم بودند ولی ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود سرمایه پایان یافت تا این تیم یک نفس راحت بکشد. در ست چهارم هم علی رغم بازی خوب از سوی شهرداری اراک نتیجه ست سوم تکرار شد و تیم سرمایه در یک روز سخت در برابر تیم با انگیزه و البته کم مهره و کم تجربه شهرداری اراک به پیروزی دست یافت، بانک سرمایه با این پیروزی هرچند ۳۲ امتیازی شد اما نتوانست صدرجدول را به خود اختصاص بدهد و پس از پیکان در جایگاه دوم ایستاد. شهرداری اراک نیز با همان ۹ امتیاز قبلی خود در قعر جدول باقی ماند.
با وجود بازی خوب تیم شهرداری نتیجه به دست آمده هیچ بهبودی در وضعیت این تیم در جدول نداشت و نتیجه همزمان تیم هاوش گنبد و سایپای تهران که ۳ بر ۲ به نفع سایپا تمام شد موجب شد که هاوش یک امتیاز کسب و قعر جدول را با شهرداری اراک عوض کند.
هم اکنون تیم والیبال شهرداری اراک با سه برد و ۱۱ باخت از مجموع چهارده بازی با ۹ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد؛ ولی با وجود این جایگاه به هیچ وجه نمی توان از بازی خوب این تیم در این دیدار چشم پوشید و باید گفت عملکرد خوب تیم والیبال شهرداری اراک در مقابل تیم با قدرت سرمایه قابل ستایش بود به طوریکه سرمربی تیم والیبال شهرداری اراک عملکرد شاگردانش را در برابر بانک سرمایه تحسین کرد و به ایسنا گفت: همانطور که قبلا هم گفته بودم تیم ما برابر تیم های قدرتمند عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد و امروز هم علیرغم شکست همگان شاهد بودند که تیم تمام توان خودش را گذاشت.
علی نقدی افزود: در بازی هایی که در برابر تیم هایی که در جدول به ما نزدیک هستند داریم حساسیت های وجود دارد که همین امر سبب می شود تیم آن کارایی که مد نظر هست از خود نشان ندهد.
وی تاکید کرد: با عملکرد امروز خود به آینده لیگ امیدوار شدیم و حتما تمهیداتی خواهیم اندیشید تا تیم در سایر بازی ها به همین صورت و به دور استرس عملکرد واقعی خود را داشته باشد.
نقدی اظهار کرد: پس از اینکه در نیم فصل سه بازیکن جدید جذب کردیم حس رقابت در بین بازیکنان ایجاد شده است واین موضوع اثرات مثبتی خواهد داشت. همچنین مصطفی کارخانه مربی تیم سرمایه نیز در خصوص این بازی گفت: بازی بسیار دشواری بود و شهرداری در این دیدار عملکرد فوق العاده ای داشت و نشان داد که جایگاهش نباید در اینجای جدول باشد.
وی افزود: اراک با این بازی و پتانسیل و همچنین این تماشاگران با فرهنگ و پرشور می تواند جزو ۸ تیم برتر قرار بگیرد.
در هفته چهاردهم لیگ برتر والیبال نتایج بدست آمده دیگر از این قرار بود (سایپا تهران ۳، هاوش گنبد ۲)، (پارسه تهران ۲، سازمان عمران شهرداری ساری ۳)، (خاتم اردکان صفر، پیکان تهران ۳)، (کاله مازندران یک، شهرداری ارومیه ۳) ، (شهرداری تبریز سه، صالحین ورامین صفر) بر اساس نتایج این شش دیدار جدول رده بندی هم اکنون تیم پیکان با ۳۴ امتیاز در صدر است و بانک سرمایه با امتیاز ۳۲ و پارسه تهران با امتیاز ۲۶ در رده های دوم و سوم جدول قرار دارند و در انتهای جدول نیز تیم های کاله مازندران با ۱۳، هاوش گنبد با ۱۰ و شهرداری اراک با ۹ امتیاز قرار گفته اند. در ادامه رقابت های لیگ برتر، در هفته پانزدهم تیم شهرداری اراک روز یکشنبه دوازدهم دی ماه در ورامین مهمان تیم صالحین خواهد بود.
هر چند تیم شهرداری اراک از ابتدای فصل برای رده های بالای جدول بسته نشده بود ولی با توجه به عملکرد در مقابل سرمایه انتظار می رود که با تمهیدات در نظر گرفته شده تیم در بازی های بعدی بتواند امتیازهای از دست داده را جبران کند و برای ماندن در لیگ با مشکل رو به رو نشود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.