خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به بازی تیم آلومینیوم در هفته یازدهم لیگ یک/این دقیقه های آخر لعنتی

نگاهی به بازی تیم آلومینیوم در هفته یازدهم لیگ یک/این دقیقه های آخر لعنتی

چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ شماره ۴۴۸

وقایع استان
یاسر هویدی

هفته یازدهم مسابقات لیگ دسته اول آزادگان روز یکشنبه دوم آبانماه در شهرهای مختلف کشور برگزار گردید، که نماینده استان مرکزی و شهر اراک تیم آلومینیوم در ورزشگاه شهید محمودی مسجدسلیمان مهمان تیم نفت مسجد سلیمان بود. دیداری که همیشه برای آلومینیوم سخت بوده و هیچگاه نتوانست با امتیاز کامل از این شهر بازگردد و در آن بازی هم دقیقه های وقت اضافه این حسرت را ادامه دار کرد و گل تساوی را دریافت کرد.
در این بازی ترکیب آلومینیوم دستخوش تغییری آنچنان نشده بود و با نفراتی همچون صابری زاده، هوشیار، نعمتی، قربانی، بختیاری، کاردوست، پورعلی، احمدی و با کاپیتانی حامد بصیری وارد میدان گردید. در هر دو نیمه از دیدار و سوای دقایق پایانی تیم آلومینیوم حاکم میدان بود و اگر بازیکنان این دقت بیشتری داشتند کار هرگز به آن لحظات آخر نمی کشید. روند مثبت حرکت تیم از بازی مقابل راه آهن آغاز و در این دیدار هم اگر آلومینیوم می توانست با دست پر زمین را ترک کند، جهش مناسبی در جدول رده بندی مسابقات داشتیم؛ ولی صد حیف که این اتفاق رخ نداد و حملات دامنه دار نفت مسجدسلیمان در دقایق پایانی باعث شد پس از دو بازی دروازه آلومینیوم باز شده و به تقسیم امتیازات قناعت کنیم.
نزدیک به سه یا چهار موقعیت گل مناسب در این بازی توسط بازیکنان آلومینیوم از دست رفت و این شد که حسرت استفاده نکردن از آن موقعیت ها در لحظات پایانی باقی ماند، البته در حال حاضر وضعیت و جایگاه آلومینیوم در جدول با ۱۶ امتیاز کسب کرده مناسب است؛ ولی قطعا نماینده شهر ما نبایستی در بازهای آینده و خصوصا بازی های خانگی به آسانی امتیاز از دست دهد. با یک نگاه به روند بازی های این تیم متوجه می شویم که آلومینیوم تا اینجای کار امتیازات خانگی زیادی را از دست داده در حالیکه در مقابل عملکرد تیم در بازی های خارج از خانه جای دفاع داشته و امتیازات مناسبی جمع آوری کرده است. فاصله ۶ امتیازی با تیم اول جدول قطعا اندوخته مناسبی برای ادامه راه آلومینیوم است و در ادامه راه هوشیاری و دقت بازیکنان در نواختن ضربات نهایی و همچنین درایت کادر فنی بایستی از هدر رفت باقیمانده امتیازات جلوگیری نماید.
جدای از مسائل فنی و تکنیکی نکته مهمی که در مورد باز یهای این تیم جای تامل دارد و بی شک باید نسبت به آن آسیب شناسی و چاره اندیشی کرد سکوهای خالی بازی های خانگی آلومینیوم است که متاسفانه دیده می شود این تیم از حمایت خوبی از سوی تماشاگران بعنوان یار دوازدهم برخوردار نیست.
یک نگاه اجمالی به بازی های تیم های دیگر حاضر در لیگ نشان می دهد که این پتانسیل چقدر در موفقیت و انگیزه آن ها موثر بوده است، بعنوان مثال بازی خونه به خونه بابل و نساجی مازندران در همان روز هم از نظر کیفی و هم از نظر استقبال تماشاگران خیره کننده بود. خیل عظیم تماشگر قائمشهری که برای حمایت از تیم شهرش پای به استادیوم شهید وطنی گذاشته و حتی در آن سوی میدان نزدیک به دو هزار هوادار بابلی فاصله بابل تا قائمشهر را طی می کند تا تیمش در دربی مازندران تنها نباشد، به طوریکه همین حضور و حمایت تماشاگر مشتاق یکی از زیباترین بازی های یازده هفته گذشته را رقم زد. بی شک دیدن چنین صحنه های پرشوری فقط حسرتی عظیم برای فوتبال اراک باقی می گذارد که چرا از چنین ظرفیتی بی بهره است.
بازی های خانگی آلومینیوم چه در میان هفته و چه در پایان هفته برگزار شود باز ممکن است هزار یا دو هزار تماشاگر را به ورزشگاه بکشاند و همین مسئله ضرورت تشکیل کارگروهی برای بررسی این معضل و پاسخ به این سوال که چرا با وجود نیاز آلومینیوم به حمایت هواداران در تمامی بازی های خانگی با سکوهای خالی روبروست؟ جدی به نظر می رسد.
در ادامه به دیگر بازیهای این مسابقات نیز نگاهی داریم همانطور که اشاره شد دربی جذاب مازندران با نتیجه دو بر یک بسود خونه به خونه بابل به اتمام رسید و این تیم با استفاده از تجربیات بازیکنان لیگ برتری اش و خصوصا هنر جلال رافخایی در دقایق پایانی توانست سه امتیاز حیاتی را به اندوخته هایش اضافه نماید، هرچند مشکلات مالی تیم نساجی در این نتیجه بی تاثیر نبود.
و اما در پر گل ترین بازی هفته، گل گهر سیرجان توانست انتقام دو شکست متوالی را از استقلال اهواز بگیرد و دوباره سر و سامانی به وضعیت خود در جدول رده بندی دهد، استقلال اهواز نیز حتی با ابراهیم تهامی روزهای نگون بختی اش تمام نشد و همچنان در انتهای جدول دست و پا میزند.
سپیدرود رشت در دیدار خارج از خانه برابر راه آهن تهران حاضر شد، سپیدرود نیز تیمی است که همانند دیگر تیم های خطه شمال اتکای زیادی به حمایت هواداران خود دارند و در دیدار مقابل راه آهن که چند هفته است با مهدی پاشازاده در مسیر مثبت امتیازگیری قرار گرفته نتیجه ای جز تساوی صفر بر صفر عایدش نشد. سپیدرود رشت با این تساوی مجموع امتیازات خود را به ۲۲ رساند و با تفاضل گل کمتر نسبت به خونه به خونه در رده دوم جدول قرار گرفت و راه آهنی ها با این تساوی ۱۶ امتیازی شدند.
در یکی از بازی های مهم این هفته تیم فوتبال مس با نتیجه ۲ بر صفر موفق شد فولادیزد را شکست دهد. برای مس در این بازی احمد زنده رود در دقیقه ۳۰ از روی نقطه پنالتی و محسن دلیر در دقیقه ۴۵ موفق شد گل دوم را به ثمر برساند.
برد مس در شرایطی رقم خورد که فولادی ها در سه بازی گذشته ۵ امتیاز گرفته بود و با روحیه به کرمان آمده بود. البته یزدی ها خاطره خوبی از کرمان ندارند و در همین فصل با ۵ گل به مس رفسنجان باخته بودند. مس که بازی را سریع و تهاجمی آغاز کرد خیلی زود توسط زنده روح به گل رسید و سپس با ضربه دلیر فاصله را دو برابر کرد و توانست این برتری را تا پایان حفظ کند تا روز خوب کرمانی ها کامل شود. مس با این پیروزی فعلا تا رده هفتم جدول بالا آمد. ملوان نیز موفق شد بادران را در انزلی با یک گل شکست داده و به سه امتیاز شیرین دست یابد. تیم اکسین در هفته یازدهم مسابقات لیگ آزادگان در ورزشگاه انقلاب کرج میزبان تیم مس رفسنجان بود که این دیدار در پایان با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. گل تیم اکسین البرز را مجید ترکاشوند در دقیقه ۸ برای این تیم به ثمر رساند و در دقیقه ۲۸ امیر خدامرادی موفق شد گل تساوی را برای مس رفسنجان به ثمر برساند تا بازی با همین نتیجه در نیمه اول به پایان برسد. نیمه دوم با حملات پرفشار تیم اکسین روی دروازه مس رفسنجان دنبال شد و بازیکنان این تیم خیمه سنگینی روی دروازه حریف خود زده بودند. تیم مس هم در نیمه دوم بیشتر در زمین خودی جمع شده بود و به دفاع مطلق روی آورده بود و سعی داشت تا از ضد حملات استفاده کند. درنهایت این دیدار که ۷ دقیقه هم وقت اضافه داشت، با همان نتیجه یک بر یک که در نیمه اول به دست آمد، خاتمه یافت تا شاگردان فیروز کریمی با این تساوی فاصله بیشتری با صدر جدول بگیرند. تیره روزی های فجر سپاس نیز با شکست خانگی در برابر خیبر خرم آباد ادامه یافت تا غلام پیروانی دوباره پس از سالها به نیمکت فجر بازگردد. پارس جنوبی هم در بوشهر توانست میزبان خود ایرانجوان را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.
بازی بعدی تیم آلومینیوم اراک ۱۸ آبانماه مقابل تیم مس کرمان است که در ورزشگاه امام خمینی برگزار خواهد شد، بازی که امید می رود شور و هیجان تماشاگران اراکی در آن نمود پیدا کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.