خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به آخرین بازی بسکتبال شهرداری اراک و حواشی آن /همه، همه چیز را باختیم

نگاهی به آخرین بازی بسکتبال شهرداری اراک و حواشی آن /همه، همه چیز را باختیم

چهارشنبه ۲۹ دی ۹۵ شماره ۵۰۹

یاسر هویدی
وقایع استان

هفته ششم دور برگشت سوپر لیگ بسکتبال کشور رو دوشنبه پیگیری شد که در اراک تیم شهرداری میزبان همنام کاشانی خود بود؛ اما این روز گویا یک روز معمولی برای ورزش و ورزش دوستان این شهر نبود، بسکتبال یکی از ورزش های پر تماشاچی و در عین حال پر از امید این شهر است، در این روز هم تماشاگران مشتاق اراکی برای تشویق تیم شهرشان که عملکرد خوبی در لیگ داشت آمده بودند و اما آنچه در آن روز گذشت تماشاگران مشتاق اراکی بی خبر از همه جا همانند همیشه سکوهای سالن امام خمینی (ره) را به تسخیر خود درآورده بودند و مشتاقانه انتظار ورود بازیکنان محبوب خود را می کشیدند؛ اما این انتظار از حد معمول گذشت و خبری از بازیکنان و تیم شهرداری اراک نبود شایعات دهان به دهان می چرخید و التهاب روی سکو ها بیش از پیش حس می شد بالاخره مشخص شد تیم به دلیل مشکلات مالی تصمیم به حضور در میدان را ندارد و این تصمیم به بدترین شکل ممکن در حال اجرایی شدن بود از رختکن خبری نمی رسید تماشاگران دلخور از عدم حضور تیم، سکوها را محلی برای ابراز اعتراض خود می دیدند و آن را در قالب برخی شعارها اعلام می کردند، البته زنگ خطر این اتفاق چند هفته پیش به صدا در آمده بود، درست در زمان بازی شهرداری اراک با پالایشگاه آبادان بود که قرار بود بازیکنان درصدی از قرارداد خود را قبل از بازی بگیرند ولی محقق نشد و این خلف وعده و البته شرایط بد مالی باشگاه شهرداری موجب اعتراض به این شکل شد.
آنچه مسلم بود تصمیم بازیکنان و کادر فنی شهرداری مبنی بر عدم حضور در دیدار مقابل شهرداری کاشان بود؛ ولی شاید تنها عاملی که باعث شد این تیم با آن شرایط پای به میدان مسابقه بگذارد فشار تماشاگران و هوادارانش بود. در لحظاتی که همگان انتظار اعلام نتیجه بازی به سود شهرداری کاشان را به دلیل عدم حضور تیم شهرداری اراک داشتند. این تیم در میان ناباوری بدون گرم کردن قبل از بازی مستقیم از رختکن وارد زمین شد، کارشناسان بسکتبال دقیقا در همان لحظه نتیجه این مسابقه برایشان قابل پیش بینی بود تیمی بدون گرم کردن و دور از حال و هوای شکست دادن رقیب و در حالیکه به دلیل مسائل مالی و عدم پرداخت ها قصد نداشت در یک بازی خانگی حاضر شود به یکباره وارد زمین شد. رقیب هم که به خوبی خود را برای این مسابقه آماده کرده و از دو بازیکن اصلی فصل قبل شهرداری اراک به نام های زی و ایوان سود می برد به راحتی عنان مسابقه را بدست گرفت.
کاشانی ها که خود را برای یک شکست سخت آماده کرده بودند یکباره ورق را برگشته دیدند و با توجه به حواشی بوجود آمده و بی میلی بازیکنان شهرداری با سخت کوشی به دنبال کسب پیروزی در این شرایط نابرابر بودند.کوارتر اول بازی با نا آمادگی بدنی بازیکنان شهرداری اراک و حملات پی در پی کاشانی ها با نتیجه ۲۶ بر ۱۱ به سود شهرداری کاشان پایان یافت.
کوارتر دوم هم روال همان روال کوارتر اول بود و در پایان این کوارتر هم با نتیجه ۴۰ بر ۱۸ به سود شهرداری کاشان به اتمام رسید تا نیمه اول با نتیجه ۶۶ بر ۲۹ به نفع تیم کاشانی به پایان رسد. در کوارتر سوم گویی بازیکنان شهرداری کمی به خود آمده و تصمیم داشتند وضعیت را جبران کنند که اختلاف بسیار زیاد شده بود؛ ولی این کوارتر به کاشانی ها ثابت کرد اگر این دیدار بدون جنجال و حاشیه و در شرایط عادی برگزار می شد چه شکست سختی در انتظار آنها بود شهرداری اراک این کوارتر را با نتیجه ۲۸ بر ۱۲ به سود خود خاتمه داد و از آنجا که اختلاف زیادی بوجود آمده بود در کوارتر چهارم نیز امکان جبران نتیجه وجود نداشت و بازی با نتیجه ۹۸ بر ۷۹ به سود شهرداری کاشان به اتمام رسید.
در تیم شهرداری کاشان بوژان و محمد شهری چهره بهتری از خود به نمایش گذاشتند و در تیم شهرداری اراک نیز در میان تمامی بازیکنان بی انگیزه این تیم حامد آفاق چهره بهتری داشت.
به دنبال این وضعیت تماشاگران هم عنان از کف داده به زمین و زمان اعتراض کردند به گونه ای داور مسابقه تصمیم به قطع بازی گرفته بود و نیروی انتظامی به ناچار بخش عمده ای از تماشاگران را از سالن بیرون کرد. مسابقه در شرایطی غیر عادی برگزار شد و برنده تمامی اتفاقات دوشنبه سیاه بسکتبال اراک شهرداری کاشان و رقبای بالای جدولی اراک بودند. هم اکنون تیم شهرداری اراک که تا چند هفته پیش در رده دوم جدول قرار داشت با شکستی پی در پی به رده پنجم جدول سقوط کرده است.اما ماجرا به همین جا ختم نشد و خبرهایی از زد و خورد از رختکن تیم شهرداری اراک در پایان این دیدار می رسید گویا دو نفر از افرادی که بزرگ تیم هستند و باید دستگیر سرمربی و یاری گر او باشند همدیگر را به ضیافت مشت و لگد دعوت می کنند، دعوا تا جایی پیش میرود که یکی از ملی پوشان حاضر در تیم شیشه رختکن را می شکند و در نهایت سرمربی تیم تنها راه آرامش را در اشک ریختن می بیند و با چشم گریان سالن را ترک می کند.
این یک واقعیت است که تیمی که در سطح اول و حرفه ای ورزش فعال است باید در تمامی ارکان حرفه ای باشد نمی توان انتظار داشت بازیکنان فقط از روی علاقه و تعصب به تیم بازی کنند ولی باشگاه تعهدات مالی خود را عمل نکند و نگاه حرفه ای نداشته باشد، به نظر می رسد هم اکنون تیم شهرداری اراک بیش از پیش به حمایت نیاز دارد و باید برای برون رفت از این بحران چاره ای اندیشید. سرمربی تیم بسکتبال شهرداری اراک در پایان این دیدار در گفتگو با ایسنا از مشکلات این تیم گفت: نزدیک به یک ماه است که تمرین درست و با کیفیتی نداشتیم و در تمام این چند ماه که بازیکنان مبلغی از قراردادشان را دریافت نکرده بودند تلاش زیادی شد تا تیم با نظم و روحیه خوب در بهترین شرایط خود باقی بماند.
محمد کسایی پور افزود: هر چه زمان بیشتر می گذشت مشکلات بیشتر می شد و تقریبا دو ماه پیش بود که این مسائل را به طور شفاف با مسئولین باشگاه در میان گذاشتم و از آنها خواهش کردم هر چه سریعتر راهکاری برای این موضوع پیدا کنند.
وی اظهار کرد: عدم پرداخت کامل مطالبات فصل پیش، عدم پرداخت حتی یک ریال از قرارداد این فصل بازیکنان، عدم ارائه قرارداد داخلی با بازیکنان و … از جمله مهم ترین مشکلات تیم بود.
کسایی پور تصریح کرد: البته مدیر عامل و هیات مدیره پیگیر حل این مسائل بودند ولی هر هفته و هر روز فقط قول به ما و بازیکنان داده می شد و اتفاق خاصی رخ نمی داد، با وعده هم کاری پیش نخواهد رفت و مشکلاتی حل نخواهد شد.
وی ادامه داد: یکشنبه هفته پیش جلسه ای با بازیکنان و اعضای تیم برگزار کردیم و شرایط را به طور کامل برای آنها توصیح دادیم و با توجه به قول هایی که باز هم داده شد بازیکنان با هم قرار گذاشتند که اگر تا امروز مشکلات برطرف نشد دیگر در زمین حاضر نشوند. سرمربی تیم بسکتبال شهرداری اراک افزود: بدلیل همین مشکلات مالی نزدیک به یک ماه است که تمرین درستی نداشته ایم و بازیکنان با مشکلات بسیاری روبرو هستند و امروز تمام این مسائل تبدیل به یک بحران شد، بحرانی که به درستی هم مدیریت نشد و سبب شد این روز تلخ رقم بخورد. وی افزود: در این بازی قرار نبود بازیکنان به سالن بیایند ولی به احترام هواداران به سالن آمدند تا آنها بدانند مشکل چیست و باز هم به حرمت تماشاگران وارد زمین شدند. در نیمه اول تیم اصلا در شرایط خوبی نبود ولی در نیمه دوم بهتر کار کردیم اما دیگر اختلاف خیلی زیاد شده بود.
وی افزود: اگر بازیکنان در این چند ماه هم با قدرت بازی می کردند یکی از دلایل اصلی تلاش آنها همین مردم و هواداران بودند که در این چند سال خاطرات بسیار خوبی را با یکدیگر دارند.
کسایی پور تصریح کرد: نه فقط سرمربی بلکه باید همه از جمله باشگاه، هواداران و رسانه ها کمک کنند تا دست به دست هم دهیم و تیم را به شرایط خوب خود باز گردانیم چرا که معتقدم این تیم با این پشتوانه توانایی ایستادن بر روی سکو را دارد.
جدای از تاکید بر حمایت از تیمی که حتی می تواند مدعی قهرمانی باشد آنچه در این روز مشهود بود نتیجه جدا از لیگ بود و آن اینکه در اراک همه باختیم همگی همه چیز را باختیم، اگر قرار بود شهرداری اراک به دلایل مالی پای به مسابقه نگذارد همان بازی خارج از خانه هفته قبل بهترین فرصت برای اعلام نارضایتی از وضع موجود بود نه این بازی خانگی در مقابل این خیل عظیم تماشاگری که حالا انس گرفته با دوشنبه های پر شور بسکتبالی اش. اینکه در دیار خودمان اینگونه بی تدبیرانه در میان شک و دودلی و فقط بخاطر تماشاگران تصمیم خود را عوض کنیم و مسابقه بدهیم نتیجه اش همانی شد که فکر می کردیم. به نحو بهتری می شد از این وضعیت جلوگیری کرد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و در خانه و در میان تماشاگران پر شور خود همه چیز را باختیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.