- روزنامه وقایع استان مرکزی - http://vaghayeostan.ir -

نصرا… نژاد مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان تهران شد؛/مدیر بی ربط رفتنی شد!

دوشنبه ۵ مهر ۹۵ شماره ۴۲۵
از مدتی پیش زمزمه های تغییر در اداره کل راه و شهرسازی استان پیچیده بود و سرانجام صبح روز گذشته خبر آمد که مهندس نصرا… نژاد از سوی معاون حمل‌ و نقل سازمان راهداری به مدیرکلی راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان تهران منصوب شده است.
نصرا… نژاد ازبابلسر آمد
اولین مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان پس از ادغام وزارت مسکن و شهرسازی با وزارت راه در سال ۱۳۹۰ غلامرضا خرمی بود و دومین مدیرکل که در سال ۱۳۹۳ منصوب شد نصرا… نژاد بود که با مدرک ارشد عمران از مازندران به مرکزی آمد. نزدیک به دو دهه سابقه کار کارشناسی و مدیریتی در حوزه های شهرسازی با داشتن سمت های معاونت و مدیرکلی حمل و نقل پایانه های استان مازندران از وی در بدو ورودش این انتظار را تداعی می کرد که بزودی شاهد رفع مشکلات موجود در حوزه راه و شهرسازی استان باشیم.
مدیرکلی که سرپرست شد
حال با گذشت بیش از دو سال از زمان حضور نصرا… نژاد در حالی وی به مدیرکلی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران منصوب می شود که همزمان سرپرست راه و شهرسازی استان مرکزی هم خواهد بود. مشکلات و نابسامانی های حوزه راه و شهرسازی در استان برکسی پوشیده نیست و لزوم بکارگیری مدیرکلی توانا و با تجربه در این اداره کل به شدت احساس می شود.
مهندس نصرا… نژاد به دلیل غیر بومی بودن شناختی از وضعیت استان نداشته و عدم شناختش از نیروهای حوزه کاریش در استان منجر به این شد که از معاونان مناسبی در اداره کل استفاده نکند. در کنار غیر بومی بودن وی، سالها حضورش در حوزه حمل و نقل وی را به مدیری نا آشنا با مسائل مسکن تبدیل کرده بود و همین موضوع نارضایتی بسیاری از فعالان حوزه مسکن در استان را موجب شده است و در نتیجه نصرا… نژاد را فردی غریبه با قوانین مسکن می دانند.
در گفتگویی که خبرنگار وقایع با چند کارشناس حوزه مسکن و شهرسازی داشت مشخص شد که اکثریت آنان انتقادات جدی به وی دارند. یکی از کارشناسان مسکن که نخواست نامش فاش شود می گوید: مهندس نصرا… نژاد مدیری بودند که از پایانه های حمل و نقل به اداره کل آمدند و اصلا آشنایی با مسکن و راه سازی نداشتند و متاسفانه در بخش هایی هم که اطلاعاتی نداشتند از افراد مطلع آن حوزه استفاده نکردند. همین موضوع باعث شد تا کارها پیش نرود و بجای حل مشکلات بیشتر سنگ اندازی نمودند.
وی ادامه داد: ما در بخش مسکن مهر در سال ۹۰ رتبه های بالا را در تحویل واحدها داشتیم ولی الان وضعیت اسفباری داریم.
وی افزود: امیدوارم مدیر جایگزین وی فردی متخصص باشد و ارتباطش با اداره کل مانند ارتباط نصر ا… نژاد نباشد.
جالب اینجاست که نصرا… نژاد در حوزه راه سازی هم موفق نبوده است؛ یکی از وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان برطرف نمودن مشکلات راه ها و جاده های مواصلاتی استان است، تصادفات، تلفات جانی و مالی در جاده های استان توجه ویژه مسئولین اداره کل راه و شهرسازی را می طلبد و متاسفانه تاکنون بسیاری از وعده های مسئولین مربوطه در حد حرف باقی مانده است.تاکید بر حضور مدیرکلی توانا و با تجربه تر بر اساس مطالبه مردمی در این خصوص است، در واقع کاهش تلفات و حوادث تلخ در جاده ها و رضایتمندی بیشتر مردم نه تنها یک خواست ومطالبه مردمی که وظیفه ای خطیر بر گردن مدیرانی است که ردای مسئولیت بر تن دارند.