خانه » پیشنهاد سردبیر » نشست هماهنگی سرویس های مدارس شهرستان اراک برگزار شد/هشدارهای «بی غم»

نشست هماهنگی سرویس های مدارس شهرستان اراک برگزار شد/هشدارهای «بی غم»

دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶ شماره ۶۸۲

*** چهار شرکت که توسط تاکسیرانی تایید صلاحیت شده‌اند عهده دار تامین سرویس مدارس هستند

***  هر ساله قیمت سرویس مدارس افزایش ۵۱ درصدی خواهد داشت که امسال نیز این افزایش صورت گرفته است

**

وقایع استان

علی امیدی

***

سرویس مدارس دانش آموزان یکی از دغدغه های مهم والدین است و اینک در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید موضوع سرویس مدرسه، نرخ آن، امنیت و ایمنی خودروها، صلاحیت رانندگان و… همه و همه ذهن والدین را به خود مشغول کرده و بنظر می رسد که نهادهای مسئول باید بیش از گذشته ناظر بر آن باشند. در همین رابطه روز گذشته نشست هماهنگی سرویس های مدارس شهرستان اراک برگزار شد و معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار اراک در این نشست با اشاره به تعیین قیمت سرویس مدارس در شهر اراک گفت: چهار شرکت که توسط تاکسیرانی تایید صلاحیت شده‌اند عهده دار تامین سرویس مدارس شدند. به گزارش ایسنا، حسن بی‌غم در نشست هماهنگی سرویس‌های مدارس شهرستان اراک عنوان کرد: براساس تاکیدات قانون، سرویس‌های مدارس باید به شرکت‌ها واگذار شوند و باید از این قانون تمکین شود. وی با تاکید بر اینکه متاسفانه امسال نیز از ظرفیت اتحادیه‌های تاکسیرانی و آژانس‌ها غفلت شده است، افزود: هر ساله مباحث سال قبل تکرار می‌شود و این روند تکرار مکررات باید خاتمه یابد، هر سال تاکیدات بسیاری بر تخطی از ظرفیت اعلام شده در خصوص خودروها و سرویس‌های مدارس می‌شود، اما مجدد شاهد برخی تخلفات هستیم. بی‌غم با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت‌های تامین سرویس مدارس در اراک طبق مصوبه شورای شهر باید هفت میلیون و ۹۳۵ هزار تومان به عنوان بهای خدماتی همچون بهای صدور پروانه، استعلامات افراد، صدور مجوز نمایندگان به مدت پنج سال و … به سازمان تاکسیرانی پرداخت کنند، افزود: در این مصوبه باید تجدید نظر شود. وی با اشاره به دریافت مبلغ ۱۶۰ هزار تومان توسط شرکت از رانندگان متفاضی سرویس مدارس و ۱۳۰ هزار تومان نیز توسط تاکسیرانی جهت تایید صلاحیت رانندگان آژانس‌ها تاکید کرد: دریافت این ارقام کاملا خلاف قانون است و باید رسیدگی شود چراکه باید هزینه‌های دریافت‌شده در امر تردد و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان صرف شود، اما تکلیف ارقام مذکور روشن و شفاف نیست.
معاون برنامه‌ریزی و امورعمرانی فرماندار اراک گفت: درصورت عدم شفاف‌سازی در این خصوص حتی سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های نظارتی را وارد موضوع می‌کنیم تا تکلیف این ارقام که چیزی در حدود هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، مشخص شود. وی با تاکید بر اینکه سرویس‌های مدارس باید براساس ظرفیت خود دانش‌آموز جذب کنند، افزود: براساس مصوبه هر ساله باید ۱۵ درصد افزایش قیمت در خصوص سرویس مدارس صورت گیرد که امسال نیز این افزایش صورت گرفته است به طوری که مبلغ سرویس مدارس سواری با ظرفیت چهار نفر حداقل ۶۲ هزار و ۱۰۰ تومان و حداکثر ۷۸ هزار و ۲۰۰ تومان در داخل شهر و حداقل ۷۸ هزار تومان و حداکثر ۹۳ هزار تومان از شهرک‌ها به داخل شهر تعیین شده است، این رقم در سال گذشته حداکثر ۶۸ هزار تومان در داخل شهر و حداکثر ۸۱ هزار از شهرک‌ها بوده است. بی‌غم مبلغ سرویس مدارس ون با ظرفیت ۱۰ نفر در سال جاری در داخل شهر را حداقل ۵۴ هزار تومان و حداکثر ۶۳ هزار و ۲۵۰ تومان و شهرک‌ها را حداقل ۶۳ هزار تومان و حداکثر ۶۹ هزار تومان عنوان کرد که این رقم در سال گذشته حداکثر ۵۵ هزار تومان در داخل شهر و حداکثر ۶۰ هزار تومان در شهرک‌ها بوده است. وی حداکثر قیمت سرویس مینی‌بوس به عنوان سرویس مدارس با ظرفیت ۱۸ نفر را ۴۷ هزار و ۱۵۰ تومان در داخل شهر و ۵۴ هزار تومان از شهرک‌ها اعلام کرد که این رقم در مورد اتوبوس‌های ۴۰ نفره در داخل شهر حداکثر ۴۷ هزار و ۱۵۰ تومان و حداکثر ۵۴ هزار تومان از شهرک‌ها تعیین شده است. معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار اراک خواستار تسریع در امر توزیع برچسب ویژه سرویس مدارس از سوی تاکسیرانی شد که این امر تا نیمه مهرماه انجام شود.
در این نشست رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تاکید بر لزوم توزیع سریع و به موقع برچسب سرویس مدارس به رانندگان گفت: سال گذشته حتی برخی از رانندگان تا نیمه سال تحصیلی فاقد این برچسب بودند، اما امسال باید رویه‌ای اتخاذ شود که تا نیمه مهرماه سال جاری برچسب ها توزیع شود، اگر طبق روال گذشته عمل شود قطعا تا نیمه آبان ماه نیز این برچسب‌ها به دست رانندگان نمی رسد. قطعا پس از نیمه مهرماه هر سرویس مدرسه فاقد برچسب، اعمال قانون خواهد شد.
سرهنگ ابوالفضل امیدی بر امنیت و آموزش رانندگان تاکید کرد و افزود: همواره در ۱۵ روز اول مهرماه شاهد افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در شهر اراک هستیم براین اساس باید فضای شهر آماده و اطلاع‌رسانی و امکانات جهت استفاده از وسیله نقلیه عمومی توسط شهروندان و والدین دانش‌آموزان صورت گیرد. وی تصریح کرد: لازم است تاکیدات مبنی بر جلوگیری از هرگونه کنده‌کاری در سطح شهر از ۳۰ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه صورت گیرد، همچنین رانندگان سرویس مدارس باید دارای گواهینامه پایه سه باشند، از خودروهای فرسوده استفاده نشود، سرویس مدارس بیمه تکمیلی شوند و در گزینش افراد دقت لازم صورت گیرد چراکه در سال گذشته برخی قصور در این حوزه صورت گرفت. امیدی بر وجود تجهیزات ایمنی همچون کپسول آتش‌نشانی، جلوگیری از استفاده والدین از سرویس مدارس خارج از شبکه ساماندهی، داشتن کارت سرویس مدارس توسط رانندگان و ممانعت از استفاده از رانندگان مجرد برای دانش‌آموزان دختر و جلوگیری از تردد سرویس مدارس بیش از ظرفیت بویژه برای سرویس مدارس نقاط دور و روستاها تاکید کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.