خانه » پیشنهاد سردبیر » نشست خبری روحانی پایان بخش سفر دور روزه کاروان دولت به استان/شایعه ای آدم کش/رییس جمهور: آمار سرطان در استان مرکزی در حد شایعه است

نشست خبری روحانی پایان بخش سفر دور روزه کاروان دولت به استان/شایعه ای آدم کش/رییس جمهور: آمار سرطان در استان مرکزی در حد شایعه است

سه شنبه ۴ آبان ۹۵ شماره ۴۴۷

وقایع استان:
نشست خبری رییس جمهور با اصحاب رسانه در بیت امام پایان بخش سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید بود.
در این نشست روحــانی با اشاره به قابلیت ها و توانایی های استان بیان کرد در سال جاری برنامه های اصلی دولت رونق اقتصادی و خارج شدن از رکود بوده است. ما به مردم قول می دهیم در پایان سال شاهد رشد اقتصادی ۵ درصدی باشید.
روحانی افزود: برخی بنگاه های صنعتی استان از نظر فناوری به روز نیستند و باید خود را با دانش روز هماهنگ کنند.
رییس جمهور تاکید کرد: باید قدرت صادرات داشته باشیم و به دنبال بازاری برای محصولات خود بگردیم.
روحانی به مهمترین دغدغه مردم استان هم اشاره کرد و گفت: کاهش آلودگی هوا و بحث محیط زیست از مطالبات مردم استان است و دولت قدم های بزرگی در این سال ها برداشته است.
وی ادامه داد: برای تالاب میقان باید کارهای بیشتری انجام شود، برای فائق آمدن بر مسئله گرد و غبار کار سختی داریم ولی باید نهایت تلاش خود را به کار ببندیم.
روحانی به معضل بیکاری و اشتغال هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه شدت بیکاری زیاد است. با وجود اینکه بیکاری در بین بانوان کمی کاهش یافته ولی باید تلاش کنیم روند فعلی بیکاری را کاهش دهیم.
روحانی خبر داد: نوبخت برای پیگیری مصوبات استان طی یک یا دو هفته آینده به استان مرکزی سفر خواهد کرد.
رییس جمهور در ادامه به سوالات ۴ تن از نمایندگان رسانه های استان پاسخ داد: روحانی در پاسخ به سوالی درباره راهکار دولت برای استقرار دفاتر صنایع در داخل استان گفت: هر بنگاهی باید به این مسئله توجه کند که چگونه درآمد بیشتری داشته باشد و باید در پی جذب بازار باشد. به همین دلیل ممکن است دفتر بنگاهی حتی خارج از کشور مستقر شود. هرچند باید بیشترین بهره نصیب استانی شود که صنایع در آن قرار دارد.
در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران از آمار بالای سرطان در استان گفت و از روحانی پرسید دلیل عدم تخصیص بودجه برای تحقیق و پژوهش در این رابطه چه بوده است، رییس جمهور پاسخ داد: اینکه استان بیشترین آمار سرطان را دارد در حد شایعه است و هنوز تحقیقی علمی در این باره انجام نشده است. هرچند تاثیر آلودگی بر سرطان و بیماری بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: در بحث شرکت آلومینیوم سازی انتقال آندسازی به خارج شهر تصویب و اعتبار مورد نیاز اختصاص داده است.
روحانی در پایان در پاسخ به سوالی درباره افزایش سرانه بهداشت و درمان گفت: ۱۲۱ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ها در نظر گرفته شده است. معضل کمبود تخت بیمارستانی مربوط به کل کشور است و طرحی تصویب شده تا ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در مرحله اول به بیمارستان ها اضافه شود که امیدوارم استان مرکزی نیز از آن بهره ببرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.