خانه » پیشنهاد سردبیر » «مهدی زندیه وکیلی» معاون عمرانی استانداری مرکزی شد/همیشه وکیل

«مهدی زندیه وکیلی» معاون عمرانی استانداری مرکزی شد/همیشه وکیل

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶   شماره ۷۳۱

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

یکی دیگر از معاونان استاندار تغییر کرد. صبح روز یکشنبه عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به عنوان معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد و مهدی زندیه وکیلی معاون سابق عمرانی استانداری دوباره به استان بازگشت.
عزیز فیلی جایگزین پژمان نیک اقبالی که از دولت یازدهم سکان معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را گرفت، شد. فیلی پیش از حضور در استان مرکـزی در حوزه عمرانی در استان های ایلام و چهارمحال بختیاری فعالیت داشته و البته مسئولیت وزارتخانه ای در سازمان حمل و نقل و راهداری را نیز در کارنامه کاری خود دارد. وی از آبان ماه ۱۳۹۴ در سمت معاون عمرانی محمود زمانی قمی فعالیت می کرد.
اما جانشین فیلی کسی نیست جز مهندس زندیه وکیلی متولد سال ١٣۵۴ در اراک و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته عمران که در سوابق خود مدیرکلی مسکن و شهرسازی استان مرکزی، قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان را دارد.
در حکم وزیر کشور برای مهدی زندیه وکیلی به عنوان معاونت عمرانی استانداری مرکزی آمده است: «به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار مرکزی و تأیید معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی، جنابعالی را به سمت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی منصوب می کنم. ایجاد هماهنگی در زمینه های فنی و عمرانی، نظارت بر تهیه و تصویب طرح های توسعه و عمران شهــری و روستــایی، تشخیص نیازمندی های عمرانی و تعیین اولویت ها، نظارت بر اجرای طرح های عمرانی دستگاه های استانی و نحوه عملکرد جذب اعتبارات، برقراری تعامل لازم با مدیران دستگاه ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در جهت پیشبرد پروژه های عمرانی و رشد و توسعه متوازن مناطق، نظارت و مراقبت بر نحوه ساخت و سازها، توجه به الگوی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی و ارائه منظم گزارش عملکرد و پیشرفت برنامه ها به معاونت مزبور از اهم وظایفی است که انتظار دارد در چارچوب قوانین و مقررات جاری و اسناد فرادست و در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید با بهره گیری از استعدادها و تجارب نیروهای لایق و متخصص بدان اهتمام نمایید.»
 ماجرای رفتن از استان
مهدی زندیه وکیلی در آبان ماه ۱۳۹۴ در حالی جای خود را به یکی از نزدیکان محمود زمانی قمی، استاندار وقت مرکزی داد که عملکرد خوب و قابل قبولش مورد تایید تمامی فعالان حوزه عمرانی بخصوص بخش خصوصی بود. وی در زمان استــانداری مهندس مقیمــی توانست بــا پیگیری های خود رضایت سرمایه گذاران بخش خصوصی را جلب کند و نشان دهد که معاونت عمرانی استانداری از هیچ کاری برای کمک به بخش خصوصی دریغ نخواهد کرد. اما پس از روی کار آمدن محمود زمانی قمی وی یک به یک نیروهای بومی استان را از کار برکنار نمود و افرادی را جایگزین آنها کرد که علاوه بر اینکه غیربومی بودند از نزدیکان وی نیز به شمار می رفتند. زمانی که عزیز فیلی به جای زندیه وکیلی معرفی شد روزنامه عطریاس در تیتری عجیب نوشت «زند از وکیلی افتاد» و حمایت خود را از روی کار آمدن یک مدیر غیر بومی نشان داد. متاسفانه مهندس عزیز فیلی نتوانست آنگونه که باید در سمت خود بدرخشد و خاطرات خوش دوره زندیه وکیلی را برای فعالان حوزه عمرانی در استان زنده کند. اما یکی دیگر از اتفاقات عجیبی که در زمان برکناری زندیه وکیلی در استان روی داد رفتن وی از استان با بی مهری تمام و بدون برگزاری مراسم تودیع و معارفه بود. در همان زمان روزنامه وقایع در یادداشتی در این باره نوشت: «ابتکار جالب نامگذاری مراسم تکریم و معارفه به جای مراسم تودیع و معارفه از جمله سنت هایی است که در دولت تدبیر و امید پایه ریزی شد و در پایان مدت زمان خدمت مدیران در جهت ارج نهادن به خدمتگذاران دولت از واژه تکریم و تجلیل به جای تودیع استفاده شد، ولی در استان مرکزی در اقدامی عجیب به دنبال تغییر مدیری از دولت تدبیر و امید نه تنها مراسم تکریم برگزار نشد که معارفه ای یواشکی و در سکوت خبری برای مدیر جدید انجام شد و با حکم محمود زمانی قمی استاندار مرکزی و درج خبری در سایت استانداری، عزیز فیلی به سمت معاون عمرانی استاندار مرکزی منصوب شد. هر‌چند ماهیت تغییر مدیران موضوعی پذیرفته شده است، ولی برگزاری مراسم تودیع و معارفه به‌منظور تقدیر از فعالیت‌های انجام شده و معرفی مدیر جدید به کارکنان و فعالان عرصه مورد نظر منطقی و مناسب به‌نظر می‌رسد. هرچند که در طی ماه های اخیر که زمزمه هایی از تغییر مدیران استان به گوش می رسید، همه و همه بر انتخاب مدیران بومی و بهره گیری از توانمندی مدیران بومی تاکید کردند ولی کو گوش شنوا، آن هم در جایی که منافع حزبی در میان باشد. حتی آنهایی که سال های سال فریاد زدند که استان مرکزی سکوی پرشی شده برای مدیــران غیر بومی و بوته ای برای آزمودن توانایی اهالی غریب، حال که پای منافع به میان آمد پشت مدیران بومی را خالی و میدان را برای حضور غیر بومی ها آماده کردند…، اگر چه این استان به کنار گذاشتن مدیران بومی و روی کار آمدن غیربومی ها عادت کرده است و مشخص نیست که این روند تا کی ادامه دارد، ولی حداقل امید می رود که مدیران غیر بومی دلسوزانی باشند برای این دیار غریب پرور.»
عملکرد خوب مهدی زندیه وکیلی در معاونت عمرانی استان سمنان به حدی بود که تمامی فعالان سیاسی و اقتصادی این استان از وی تعریف و تمجید نمودند. آنها وی را فردی خواندند که با تمام وجود به حمایت از بخش خصوصی پرداخته و پیگیرانه به دنبال حل مشکلات است. همین رویه زندیه وکیلی باعث شده بود که خباز، استاندار سمنان به سختی رضایت به رفتن وی به استان دیگری دهد تا اینکه سیدعلی آقازاده سرانجام توانست رضایت وی را جلب و بار دیگر شاهد حضور زندیه وکیلی در استان باشیم.
استقبال از حضور دوباره مهدی زندیه وکیلی در استانداری مرکزی حاکی از آن است که عملکرد عزیز فیلی کمتر از حد انتظار بوده و با حضور یک فرد بومی و آشنا به استان می توان انتظار داشت تا اینک که شهرداری با تجربه در اراک حضور یافته امیدها به برطرف شدن مشکلات عدیده عمرانی در اراک احیا شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.