خانه » جدیدترین » من می گویم لزوم تغییر سیاست گذاری ها، شما به آن چه می گویی؟

من می گویم لزوم تغییر سیاست گذاری ها، شما به آن چه می گویی؟

شنبه ۷ مرداد ۹۶    شماره ۶۴۰

آزاده جمشیدی راد

تعریف ناهنجاری جنسی: اصطلاح کلی برای هرگونه شیوه ابراز جنسی که در آن برانگیختگی به موقعیت های تحریک کننده غیرقابل قبول بستگی دارد.
ناهنجاری های جنسی اختلالاتی هستند که به موجب آنها فرد خیال پردازی ها، تمایلات جنسی یا رفتارهایی دارد که مکرر و از لحاظ جنسی برانگیزاننده اند و شامل موارد زیر می شوند:
-۱ موضوعات غیر انسانی
-۲ کودکان و محارم و یا سایر افراد ناراضی (تجاوز)
-۳ رنج کشیدن و یا تحقیر شدن خود یا شریک جنسی
انواع ناهنجاری های جنسی وجود دارد اما ویژگی مشترک همه آنها این است که افراد مبتلا به این اختلالات از لحاظ روانی آنچنان به هدف میل وابسته اند و در صورتی می توانند ارضای جنسی را احساس کنند که این هدف به نوعی وجود داشته باشد.
این گونه ناهنجاری ها هوس های زودگذر یا خیال پردازی های غیرعادی نیستند بلکه اختلالاتی هستند که دست کم شش ماه دوام دارند. این دسته از افراد مکررا احساس می کنند که مجبورند به رفتار غیرعادی شان فکر کنند و یا آن را انجام دهند. فرد در این مرحله به جز ارضای نیاز جنسی اش دیگر فاکتورها را نمی بیند و دیگر ارزش ها برایش بی معنا می شود.
علت و ریشه ناهنجاری های جنسی
– مورد تجاوز قرار گرفتن در کودکی
– نوعی برون ریزی خشم
– پرورش یافتن در محیطی بسیار متشنج (فرزندان طلاق)
– برخورداری از ضعف جسمانی و ظاهر نامطلوب و عدم توانایی در جذب جنس مخالف
– تنوع طلبی بیمارگونه
– برخورداری از اختلالات شخصیتی و مشکلات روانی حاد
– سرخوردگی شدید در اجتماع و خانواده
بالطبع در هر جامعه ای همانگونه که بیماری های جسمی به وفور دیده می شود، بیماری های روحی هم هست ولی چرا کمتر کسی به دنبال یافتن راهکار و درمان آن است؟
ناهنجاری های جنسی با توجه به نوع فرهنگ ها، دین و مذهب، هنجارهای اجتماعی و… تبدیل به تابوهای خطرناکی شده اند که کمتر کسی حتی سراغ این مبحث می رود.
البته بررسی این مباحث و ریشه یابی و اقدام برای رفع این گونه ناهنجاری ها نیاز به نیروی متخصص، تحقیقات میدانی و صرف بودجه های کافی دارد که دقیقا مساله همین جاست. چند آتنای دیگر قرباتی شوند تا مسئولین متوجه اشتباهات سیاست گذاری در جامعه شوند. اولویت ها باید بررسی شوند، بستر یک جامعه موفق و تاثیرگذار بی شک باید از حداقل های سلامت روحی و روانی برخوردار باشند. کشور ما از نظر این شاخص در چه مرحله ای است؟ آیا وقت تجدید نظر در مورد سیاست گذاری ها و اولویت های جامعه نیست؟ مسلما اگر تعداد میدان ها و پل های یک شهر در سال افزایش پیدا نکند ولی شاهد جنایت های هولناک این چنینی نباشیم همه راضی تر خواهیم بود. چه تضمینی است برنامه بعدی بیماران رها شده در جامعه جنایات وحشتناک تری از این مورد نباشد. شاید کودک بعدی که قربانی این معضل می شود فرزندان خود ما باشد. شما به آن چه می گویی؟ من می گویم لزوم تغییر سیاست گذاری ها

۱ دیدگاه

  1. با سلام
    هرچند به لحاظ محتوایی در سطرهای نخست اندکی در نوشتار، سختی انتقال موضوع وجود داشت اما در انتها شما به نکات خوبی اشاره کرده بودید.
    به هر شکل نیاز به پول و همچنین نیاز جنسی همواره دو عامل مهم در بروز جنایت و تجاوز به افراد بی گناه در جامعه است.
    نیاز به پول از بیکاری نشأت میگیرد و نیاز جنسی از نبود شرایط برآورده سازی آن.
    تغییر در سیاست های مملکت با توجه به نوع حاکم آن در جامعه، هر چند ممکن است در این زمینه اتفاق نیفتد اما واقعاً نیاز به تغییر اساسی احساس می شود و قطعاً برای شخص یا اشخاص متجاوز ، در نظر گرفتن زندان و قصاص و اینگونه مجازاتها بطور کامل باعث مهار و ریشه کنی جرائم اینچنینی در جامعه نمی شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.