- روزنامه وقایع استان مرکزی - http://vaghayeostan.ir -

«مقدسی» و «اخوان» را فدای منافع شخصی تان نکنید

دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶ شماره ۶۰۷
***
عباس لعل بار
سردبیر
***
در روزهای گذشته در فضای مجازی شاهد بحث و جدل هایی میان سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان و بهمن اخوان مدیرعامل شرکت ایرالکو بودیم که البته توسط برخی کانالهای تلگرامی و رسانه های استان در جهت منافع شخصی شان بزرگنمایی می شد. یکی از نشریات استان هم متاسفانه با اهداف خاص به بزرگنمایی سخنان یکی از دو طرف می پرداخت و باعث شده بود مدتی جو سنگینی میان مقدسی و اخوان ایجاد شود. در نهایت سیدمهدی مقدسی و بهمن اخوان در پیام های جداگانه ای بیان کردند که با یکدیگر اختلافی ندارند و مسائل پیش آمده میان آن دو سوتفاهمی بیش نبوده است. مقدسی با انتشار یک فایل صوتی گفت: «در هفته های اخیر مطالبی پیرامون ایرالکو رد و بدل شد، که در نهایت با جلسه ای که میان بنده و مدیرعامل شرکت برگزار گردید مقرر شد بزودی از شرکت بازدید کرده و مشکلات این صنعت بزرگ را برطرف نمائیم. من از نشریات، سایت ها و کانال ها درخواست دارم به این موضوع نپردازند و زمینه وحدت و همدلی را بوجود بیاورند.» اخوان نیز با انتشار مطلبی ضمن اینکه اتفاقات اخیر را سو تفاهمی بیش ندانست افزود: «سخنانش در روزهای اخیر مربوط به سیدمهدی مقدسی که همیشه یار و یاور اشتغال و تولید در سطح استان و کشور بوده اند، نبوده و اگر کسانی بخواهند در این رابطه سو استفاده و برداشت های شخصی و جناحی نمایند هیچ گونه ارتباطی با مواضع صریح مدیر عامل ایرالکو ندارد». اخوان می افزاید: «سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع مجلس بارها و به انحای مختلف در جهت حل مشکلات صنایع گام های موثری برداشته اند.
لذا به افراد سود جو و فرصت طلب هشداد داده می شود چنانچه در صدد ایجاد اختلاف و بر هم زدن حسن ارتباط مدیریت عامل و مجمع نمایندگان استان هستند قطعا با برخورد جدی وی مواجه خواهند شد.»
این سخنان مقدسی و اخوان تیرخلاصی بود برای افرادی که مدت هاست قصد دارند با بهره برداری از انتقادات سازنده نمایندگان به عملکردهای مدیران بخش های مختلف در استان به منافع شخصی خود رسیده و به وحدت و منافع کلی استان ضربه بزنند. افرادی که هراز چندگاهی با بهره برداری از سخنان یکی از نمایندگان، مسئولان یا شخصـیت هـای اســتانی می خواهند کاستی ها و مشکلات موجود را چنان بزرگنمایی کنند که خدمات سازنده و زحمات تمام خادمان و مسئولان استان را نادیده بگیرند. کسانی که دست به چنین اقداماتی می زنند بی شک خوب می دانند که برای رسیدن به منافع شخصی شان باید میان همگان اختلاف بیاندازند، حقیقت را وارونه جلوه کنند، با استفاده از رسانه ها و پایگاه های تبلیغاتی شان تخریب و تهدید کنند و حتی زمینه را برای دور شدن دلسوزان واقعی استان از عرصه های مختلف مهیا کنند، مانند کاری که در انتخابات اخیر انجام دادند و می خواستند با دور کردن و خانه نشین نمودن دلسوزان واقعی دولت هر کاری می خواهند در میدان انجام دهند و سپس از استان رفته و به معنای واقعی کلمه به ریش مردم بخندند، ولی زهی خیال باطل که چنین نشد و نخواهد شد.