خانه » پیشنهاد سردبیر » «محمـود زمـانی قمی» رفت، «سیدعلی آقـازاده» استـاندار شد/پایان گفتار درمانی

«محمـود زمـانی قمی» رفت، «سیدعلی آقـازاده» استـاندار شد/پایان گفتار درمانی

پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶   شماره ۷۰۰

***

وقایع استان

عباس لعل بار

**

سرانجام استاندار مرکزی تغییر کرد، از مدت ها پیش زمزمه رفتن محمودزمانی قمی در فضای مجازی و حقیقی پیچیده بود ولی هر هفته پس از دیگری آمد و رفت و هیچ تغییری از سوی وزارت کشور در استان اطلاع رسانی نشد. اما روز گذشته از میان چند گزینه مطرح «سیدعلی آقازاده» به عنوان استاندار مرکزی انتخاب شد.
سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به برگزاری جلسه هیات دولت بیان داشت: در این جلسه گزینه های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسوولیت استانداری های آذربایجان غربی، کردستان، گلستان و مرکزی معرفی و با تصویب هیات وزیران، برای این مسؤولیت انتخاب شدند. دکتر سامانی افزود؛ بر این اساس، محمدمهدی شهریاری؛ به عنوان استاندار آذربایجان غربی، بهمن مرادنیا؛ به عنوان استاندار کردستان، سید مناف هاشمی به عنوان استاندار گلستان و سید علی آقازاده؛ به عنوان استاندار مرکزی تعیین شدند.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و استانها خاطر نشان کرد: با تعیین ۴ استاندار جدید در جلسه امروز هیات وزیران، از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون استانداران ۱۷ استان تغییر کردند.
 پایان گفتار درمانی
محمود زمانی قمی که بیش از دو سال سکان مدیریت استان را به دست گرفته بود در روزهای آخر حضورش در استانداری با انتقادات بسیاری روبرو شد. زمانی قمی نتوانست مشکلات متعدد اقتصادی و صنعتی در استان را سامان دهد و عملکردش در حوزه اقتصادی به شدت ضعیف بود. معاونان وی نتوانستند آن گونه که بـاید بحران های موجود در صنایع را مدیریت کنند و اعتراض های کارگری اخیر که سر چشمه عدم مدیریت صحیح استاندار در حوزه اقتصادی و صنعتی بود به شدت به وجهه استاندار ضربه وارد کرد.
در بخش سیــاسی نیز علــی رغم اینـکه زمانی قمی فردی سیاسی بوده تا اقتصادی، نارضایتی زیادی به چشم می خورد. اکثریت فعالان سیاسی استان از طیف های اصولگرا، اصلاح طلب و میانه به شدت نسبت به استاندار انتقاد داشته و حتی کسانی که باعث روی کار آمدن وی شده بودند نیز از وی فاصله گرفتند. تمامی فعالان معتقدند استاندار جز گفتار درمانی کاری نکرد و معدود جلساتی هم که با آنها برگزار می نمود به بیان سخنانی بی فایده و بدون پیگیری به پایان می رسید.
گفتار درمانی های زمانی قمی البته فقط در حوزه سیاست نبود، در تمامی حوزه ها وی تخصص کافی برای گفتار درمانی داشت و نتیجه آن چیزی جز وضع تاسف بار استان در تمـام حوزه ها نیست.
 توصیه هایی برای استاندار جدید
سید علی آقازاده معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان، متولد ۱۳۳۸ و دارای مدرک کارشناسی ارشــد جغرافیــا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه خوارزمی است. سیدعلی آقازاده استاندار جدید مرکزی در رزومه کاری خود مسئول واحد فرهنگی جهاد سازندگی کردستان در سال ۵۸ ، امور مشارکت‌های بنیاد مستضعفان در سال ۱۳۵۹ را دارد.
وی همچنین بخشداری بهمئی کهگیلویه و بویر احمد در سال ۱۳۶۱، بخشداری کلاردشت مازنداران در سال ۱۳۶۲ و همچنین کارشناس اداره کل ارزشیابی وزارت کشور در سال ۱۳۶۳ را برعهده داشته است.
آقازاده در سال ۱۳۶۴ به عنوان نویسنده و خبرنگار روزنامه کیهان بوده و پس از آن در سال ۱۳۶۶ فرماندار شهرستان قشم و سـال ۱۳۶۹ قائم مقام شهردار کرج بوده است. فرماندار شهرستان سربند در سال ۱۳۷۲-۱۳۷۶، فرماندار شهرستان دلیجان در سال ۱۳۷۷ – ۱۳۷۶ از دیگر سمت‌های استاندار جدید استاندار مرکزی است.
رئیس اداره در معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور در سال ۱۳۸۱ – ۱۳۷۷ از دیگر سمت‌های اجرایی آقازاده بوده این در حالی است که وی در سال ۱۳۸۵ فرماندار شهرستان بندرانزلی، در سال ۱۳۸۷ – ۱۳۸۵ فرماندار شهرستان شازند و در سال ۱۳۸۸ – ۱۳۸۷ معاون خدمات شهری شهرداری کرج و نیـز در سـال ۹۲ – ۱۳۸۸ شهردار کرج بوده است.
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در اسفند ۱۳۹۲ از دیگر سمت‌های آقازاده بوده است. جانشین وزیر در کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت ورزش و جوانان، رئیس ستاد اجرایی ماده ۸۸ وزارت ورزش و جوانان، رئیس ستاد سیاست‌گذاری و نظارت بر توزیع اعتبارات و کمک‌های فنی، اعتباری وزارت ورزش و جوانان، رئیس کمیته راهبری احکام قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه در وزارت ورزش و جوانان، نماینده وزیر و مسئول هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت ورزش و جوانان، رئیس ستاد جشنواره شهید رجایی در وزارت ورزش و جوانان، عضو هیئت مدیره شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور و مشاور وزیر ورزش و جوانان از دیگر سوابق استاندار جدید استان مرکزی است.
آقازاده بی شک با تجربه ای که بابت حضورش در استان مرکزی داشته به اندازه کافی شناخت نسبت به خصوصیات استان بدست آورده است. وی در دوره پیش نیز از گزینه های مطرح استانداری مرکزی بود که البته با بداخلاقی های برخی منفعت طلبان از حضور در استان مرکزی باز ماند. استاندار جدید باید به این نکته توجه کند که میـان مدیران و افــراد دلسوز استــان در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با افرادی که کاسب کارانه گرد وی خواهند آمد تمایز قائل شده و با توجه به شرایط بحرانی استان تا جای ممکن از آنها دوری کند. افرادی که باعث شد تمام حاشیه های پیرامون زمانی قمی ایجاد گردد و وی را به سمتی سوق دادند که دودش بر چشم مردم استان رفت.
آقازاده بداند که حتی حزب مطبوع وی در استـان از وی حمایت نکــرد و بسیــاری از اصلاح طلبانی که به دنبال منافع بودند ترجیح دادند پشت سر رضا آستانه قرار بگیرند نه سیدعلی آقازاده.
استاندار باید بداند که برای موفقیت در استان نیاز به همراهی و همکاری همه سازمان، چهره ها و افراد موثر دارد و بدون اتحاد و همدلی قادر به رفع مشکلات نیست. اگر آقازاده از تمام نیروهای سالم و دلسوز در حوزه های مختلف نهایت بهره را ببرد و رهنمودهای آیت الله دری نجف آبادی را در امور خود لحاظ کند بی شک شاهد مدیریتی درخشان از وی خواهیم بود. رسانه ها بالی برای وی خواهند شد البته اگر مانند محمود زمانی قمی که حتی یک نشست خبری با خبرنگاران برگزار نکرد با رسانه ها نامهربان نباشد.
مردم استان امید دارند که آقازاده استاندار تمام آنها باشد نه استاندار فرد یا گروهی خاص. آقای استاندار، خستگی و زخم بی مدیریتی بر تن مردم بجا مانده به فکر درمان آنها باشید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.