خانه » پیشنهاد سردبیر » طرح تحقیق و تفحص از باشگاه شهرداری در صحن رسمی شورای کلانشهر اراک تصویب شد/وقت حسابرسی

طرح تحقیق و تفحص از باشگاه شهرداری در صحن رسمی شورای کلانشهر اراک تصویب شد/وقت حسابرسی

چهارشنبه ۷ مهر ۹۵ شماره ۴۲۷
وقایع استان:
اولین جلسه صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک در پاییز برگزار شد. این جلسه به ریاست اسماعیل تاج آباد و نایب رییسی محمد شریفی در حالی تشکیل گردید که حسن دژکامه و علیرضا نوربهشت غایبین جلسه بودند. در ابتدای جلسه تاج آباد از شهردار اراک خواست با توجه به آغاز فصل پاییز طرح زمستانه خود را به شورا ارائه و نسبت به ترمیم کنده کاری های سطح شهر اقدام نماید.
رییس شورای شهر اراک همچنین افزود: بدلیل اینکه اجرای پروژه های جدید جز هدر رفت زمان و انرژی فایده ای ندارد شهرداری تا تکمیل پروژه های نیمه تمام، از شروع و اجرای پروژه جدید خودداری کند.
تاج آباد با رد سخنان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مبنی بر دخالت در امور این دستگاه گفت: این حرف کاملا بی پایه و اساس است جرا که پارلمان شهری از نمایندگان مردم تشکیل شده و شهروندان نیز از این موضوعات ابراز ناراضی کرده اند و بهمین منظور برای اینکه کارها به این صورت ادامه نیابد شورا پیگیری خواهد کرد.
تاج آباد بیان داشت: شرکت آب و فاضلاب با کنده کاری در سطح شهر برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده و وقتی هم اعتراض می کنیم، می گویند شورا حق دخالت ندارد، درحالی که طبق قانون، شوراها حق نظارت در همه حوزه های شهری را دارند، بنابراین آب و فاضلاب باید تا قبل از فصل بارندگی به کنده کاری ها خاتمه دهد.
در ادامه جلسه طرح تحقیق و تفحص از باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری مطرح شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید. مسعود آبایی یکی از اعضای شورای شهر اراک از موافقان این طرح بوده است، وی در خصوص تصویب این طرح گفت: در این جلسه طرح تحقیق و تفحص از باشگاه ورزشی که به امضاء ٩نفر از اعضاء رسیده بود مطرح و به تصویب رسید. یکی از مهمترین اقدامات شورای شهر اراک در دوره چهارم ساماندهی ورزش قهرمانی است، چیزی که تاقبل از آن بصورت نامشخص و با سلایق مسئولین اداره می شد و میلیاردها تومان هزینه به نوعی به هدر می رفت اما تصویب تشکیل باشگاه و حمایت مجدانه شورا طی دو سال گذشته و البته مدیریت شهردار و مدیر عامل پرتلاش آن باعث موفقیتهای چشمگیری برای ورزش اراک شده است.
آبایی افزود: در مقابل وظیفه قانونی شورا ایجاب می کند که مثل همه سازمانهای شهرداری باشگاه نیز که از بودجه شهرداری استفاده می نماید مورد حسابرسی قرار گیرد، باشگاه علیرغم پیگیری های متعدد تا کنون گزارش شفافی در مورد عملکرد مالی خود را ارسال نکرده است و لذا اعضای شورای شهر بمنظور ایجاد شفافیت مالی و حمایتهای مالی در آینده تصمیم به تحقیق در این مورد گرفتند و قطعاً روند بر مبنای اطمینان و قصد مچ گیری و امثال آن نیست البته در اساسنامه تغییراتی ایجاد خواهد شد که بحثهای مالی و نظارتی شفاف تر گردد.
جمشید زند از مخالفین طرح معتقد است تحقیق و تفحص حق شورا است ولی با توجه به در نظر گرفتن سلسه مراتب باید با تامل بیشتری برخورد کرد، وی گفت: باید ابتدا بازرس و حسابرس گزارش خود را در خصوص باشگاه به ما بدهند و بعد از بحث در کمیسیون مربوطه و مشخص شدن اعضای اصلی مجمع براساس اساسنامه باشگاه، سپس این طرح به رای گذاشته شود.
طرح تحقیق و تفحص از باشگاه شهرداری سرانجام با ۹ رای موافق به تصویب رسید، همچنین تیم تحقیق و تفحص با ترکیب آبایی، بهادری، کلوانی، قریشی و آجرلو تشکیل شد.
در ادامه جلسه پیشنهاد ایجاد محوطه فضای سبز در مجاورت هتل پیام مورد بحث قرار گرفت که با مخالفت اعضای شورا مواجه شد.
محمد ابراهیم عباسی، شهردار اراک گزارشی از فعالیت های عمرانی شهرداری در جلسه ارائه کرد. عباسی این هفته دو انتصاب جدید در شهرداری انجام داده است، اصغر عالیخانی را به سمت معاونت اداره مالی شهرداری منصوب کرد و ابوالفضل فرجی را به سمت مدیر درآمدهای عمومی شهرداری اراک.
شهردار در خصوص عملکرد شهرداری گفت: شهرداری اراک حدود ۴۰۰ هزار تن آسفالت در نقاط مختلف این کلانشهر اجرا شد.
وی افزود: تناژ آسفالت اجرا شده در این کلانشهر در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۴۳ درصد افزایش داشته است.کلانشهر اراک در سه سال گذشته در بحث تهیه و توزیع آسفالت ۳۱۰ میلیارد ریا ل نیز صرفه جویی اقتصادی داشته است.
شهردار اراک بیان داشت: تولید شن بادامی تا تیرماه امسال به ۱۷ هزار و ۳۶۵ تن و تولید مصالح کوهی در ۳۳ ماه اخیر با ۶۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه قبل، به ۴۵۷ هزار و ۸۰ تن رسیده است.
وی اظهار کرد: در سه سال گذشته ۴۱۹ هزار و ۳۲۸ متر مکعب عملیات خاکبرداری و ۶۷۲ هزار و ۷۳۶ متر مکعب عملیات تسطیح در کلانشهر اراک صورت گرفته است.
شهردار اراک در بخش دیگری از سخنانش در خصوص طرح نظافت عمومی شهر با شعار شهر پاک، مهر پاک گفت: در قالب این طرح با بهره گیری از توان شهرداری و تشکل های مردمی از هفتم تا نهم مهرماه جاری، نظافت عمومی شهر اجرایی می شود.
وی تصریح کرد: بر اساس طرح شهر پاک، مهر پاک هر منطقه شهر، به سه بلوک تقسیم شده و هر روز یک بلوک از زباله پاکسازی می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.