خانه » پیشنهاد سردبیر » شکست تیم آلومینیوم اراک در هفته پانزدهم لیگ یک/مهمانی ناخوشایند در سیرجان

شکست تیم آلومینیوم اراک در هفته پانزدهم لیگ یک/مهمانی ناخوشایند در سیرجان

یکشنبه ۱۴ آذر ۹۵ شماره ۴۷۴

یاسر هویدی
وقایع استان

پانزدهمین هفته مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور جام آزادگان در روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه برگزار گردید و نماینده استان مرکزی در سیرجان و بر روی چمن مصنوعی ورزشگاه این شهر به دیدار تیم بالانشین و قدرتمند گل گهر سیرجان رفت که در پایان با نتیجه ۳ بر دو مغلوب حریف خود شد.
آلومینیوم در این دیدار با ترکیب زیر پای به میدان مسابقه نهاد:
محمد صابری زاده، میلاد رخشان، اکبر بختیاری، محمد آتشیانی، نادر هوشیار، ابوالفضل کمانی، امین پورعلی، حامد بصیری، شاهین مجیدی، میلاد احمدی و اسماعیل کیانی که در ادامه رضا معقولی، روح ا… عرب و حسین مددی بترتیب جایگزین میلا احمدی، ابوالفضل کمانی و اسماعیل کیانی شدند.
تا دقیقه ۵۵ بازی هر پنج گل دیدار به ثمر رسید که سهم آلومینیوم دو گل بود و میزبان با به ثمر رساندن سه گل توانست سه امتیاز حساس این دیدار را از آن خود کند.
در دقیقه سوم مسابقه ابوالفضل کمانی از روی نقطه پنالتی آلومینیوم سازی را پیش انداخت و این گل نوید یک بازی پرگل را برای هر دو تیم می داد، در دهمین دقیقه مسابقه سیرجانی ها توسط مهرداد آوخ توانستند بازی را به تساوی بکشانند که این گل فقط سه دقیقه دوام داشت و آلومینیوم سازی در دقیقه سیزدهم مسابقه روی کرنر ارسالی کاپیتان حامد بصیری و با ضربه تمام کننده امیر پور علی باز هم از حریف خود پیش افتاد.
در دقیقه ۲۱ مسابقه حمید گلزاری بازیکن با تجربه لیگ دسته اول توانست باز هم بازی را به تساوی بکشاند و گل دوم تیم گل گهر را وارد دروازه اراکی ها کند.
تا پایان نیمه اول بازی پایاپایی را از هر دو تیم شاهد بودیم به طوریکه آلومینیوم می توانست باز هم توسط ابوالفضل کمانی و روی شوت از راه دور خوب این بازیکن به گل برسد؛ ولی این توپ با واکنش گلر سیرجانی ها به کرنر رفت و حاصلی برای اراکی ها نداشت، سیرجانی ها هم حملات جسته و گریخته ای را روی دروازه آلومینیوم ترتیب دادند اما در پایان ۴۵ دقیقه اول مسابقه دو تیم با تساوی ۲بر۲ راهی رختکن شدند.
در دقیقه ۵۳ مسابقه باز هم این میزبان بود که توسط مهرداد آوخ بهترین بازیکن این دیدار به گل رسید، پس از این گل اراکی ها برای جبران نتیجه تلاش زیادی کردند و تعویض های داود مهابادی نیز ثمری نداشت و مسابقه پر گل دو تیم با همین نتیجه به اتمام رسید و نوار تساوی های آلومینیوم با این شکست قطع شد.
البته غیبت ۵ بازیکن اصلی آلومینیوم به نام های ابوالفضل قربانی، رضا کاردوست، وحید نعمتی، رسول حسینی و رضا سلیمانی بی تاثیر نبود و همین امر موجب شد تا دست سرمربی این تیم تا حدود زیادی بسته باشد؛ ولی اگر کمی خوش شانس تر بودیم و سنجیده تر عمل شده بود حداقل می توانستیم همان نتیجه مساوی بازیهای قبل را در سیرجان نیز تکرار کنیم.
با قبول این شکست آمار بازیهای بدون برد آلومینیوم به عدد پنج رسید و شرایط به گونه ای است که خروج از این وضعیت نیاز به یک تصمیم بزرگ دارد که این تصمیم گیری یا از سوی کادر فنی و یا از سوی ارکان باشگاه بایستی هر چه سریعتر صورت گیرد و تا زمان باقی است برای خروج از این وضعیت بحرانی چاره ای اندیشیده شود. مسلما در نیم فصل تیم نیازمند تغییرات جدی در سطوح مختلف دارد که این تغییرات صد البته بایستی با تدبیر صورت گیرد که به ناگاه نتیجه عکس بر جای نگذارد و موجب تاسف و دریغ نشود.
مسلما کادر فنی این تیم با گذشت دومین فصل از هدایت آلومینیوم زمان بسیاری را برای شناخت ضعف های سطوح مختلف تیم داشته و هنوز هم تیم آلومینیوم با ضعف مفرط گلزنی روبرو است، این ایراد به طور مستقیم بر عملکرد سرمربی تیم وارد است. آنچه به وضوح از نتایج و بازیهای آلومینیوم قابل اثبات است ضعف این تیم در یارگیری می باشد، آلومینیوم سازی به طور مسلم فاقد بالانس حرکتی در سطوح مختلف خود است و این ضعف فقط با بکارگیری بازیکنان کار آمد در طول دوران آماده سازی برطرف می گردد که آلومینیوم در این زمینه نیز ضعیف عمل کرده است.
بهبود شرایط کنونی این تیم نیاز به تشکیل فوری جلسات کمیته فنی و همچنین جلسات هم اندیشی با اصحاب فوتبال و رسانه دارد تا راهکارهایی برای بهبود وضعیت به مدیریت باشگاه و سرمربی تیم ارائه شود. البته تشکیل این جلسات بایستی با خواست و پیگیری مدیریت باشگاه آلومینیوم صورت پذیرد و به خودی خود و خودجوش جلسه ای برای کمک به شرایط کنونی این تیم تشکیل نخواهد شد.
در این میان آنچه گفتنی است اینکه باشگاه آلومینیوم و مدیریت این باشگاه تمامی تلاش خود را برای آماده سازی این تیم قبل از مسابقات بکارگرفته است تشکیل اردوهای آماده سازی و جذب تقریبا اکثر نفرات مدنظر سرمربی تیم و همچنین تزریق های مالی صورت گرفته نشان می دهد باشگاه تا سر حد توان برای کسب نتیجه این تیم تلاش کرده ولی آنچه مسلم است کادر فنی در انتخاب بازیکنان خود به بی راهه رفته است و همچنین عدم تشکیل کادر فنی قدرتمند که بتواند در مقاطع حساس یاری دهنده سرمربی باشد نیز از دیگر معایب و ایرادات وارده به کادر فنی است.
زمانی برای از دست دادن باقی نمانده است با یک شکست دیگر، تیم قطعا به محدوده خطر نزدیک می شود ولی در مقابل با چند نتیجه خوب حتی می تواند به تیم های صدر جدول نزدیک شود، نکته مهم این است که اشتباه فصل گذشته و تعلل در تغییر کادر فنی نبایستی تکرار شود.
البته این نظریه به منظور القای تفکر تغییر کادر فنی نبوده بلکه تعجیل در تصمیم گیری های مفید به فایده برای بهبود شرایط کنونی است. هم اکنون تغییراتی در بخش بدنسازی تیم انجام شده و ادموند یونان پور جایگزین حسن روحی شده است. ولی به نظر نگارنده تغییرات بایستی بسرعت در بهبود نتایج نمود کند تا این تیم از وضعیت کنونی خارج شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.