خانه » پیشنهاد سردبیر » شهرداری اراک بدون هیچ حمایت مالی نایب قهرمان لیگ برتر هاکی کشور شد/مظلومیت نقره ای/سرمربی تیم هاکی شهرداری اراک: هنوز قراردادهای فصل قبل به طور کامل پرداخت نشده است

شهرداری اراک بدون هیچ حمایت مالی نایب قهرمان لیگ برتر هاکی کشور شد/مظلومیت نقره ای/سرمربی تیم هاکی شهرداری اراک: هنوز قراردادهای فصل قبل به طور کامل پرداخت نشده است

دوشنبه ۱۸ بهمن ۹۵ شماره ۵۲۴
وقایع استان: در میان تمام خبرهای بد این روزهای ورزش استان مرکزی در هیاهوی فوتبال، بسکتبال و والیبال و هندبال، نایب قهرمانی بی سر و صدای تیم هاکی شهرداری اراک در مسابقات لیگ برتر یک اتفاق خوب بود. البته این رویداد خیلی از سوی رسانه ها، مسئولین و مردم دیده نشد. تیمی که بدون هیچ حمایت مالی و معنوی و فقط با علاقه و عشق بازیکنان توانست به این نتیجه برسد. هرچند این تیم نتوانست قهرمانی سال گذشته خود را تثبیت کند ولی با وجود تمام چالش های پیش رو توانست نتیجه ای مطلوب ارائه کند. تیم هاکی شهرداری اراک روز شنبه در تالار هندبال تهران به مصاف نماینده سمنان رفت و با شکست در این دیدار، بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.
در این دیدار در پایان وقت قانونی بازی نتیجه مساوی ۲ بر ۲ حاصل شد و در رقابت شوت اوت، تیم سمنان موفق شد با نتیجه یک بر صفر پیروز شود و جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد.
به بهانه این نایب قهرمانی وقایع استان گفتگویی با ابوالفضل یوسفی سرمربی تیم شهرداری اراک داشته است. وی همچنین مربی تیم ملی هاکی کشور و ریی هیات هاکی استان نیز می باشد.
یوسفی با بیان اینکه از سال ۹۰ بعنوان سرمربی در تیم هاکی شهرداری اراک حضور داشته است، گفت: در این مدت در مسابقات لیگ برتر دو مقام سومی و دو قهرمانی پی در پی داشتیم و امسال نیز موفق شدیم نایب قهرمان شویم.
وی افزود: در دو سال ۹۳ و ۹۴ حمایت باشگاه شهرداری از تیم هاکی خوب و مطلوب بود و همین حمایت ها شرایط قهرمانی را برای تیم فراهم کرد؛ ولی امسال به دلیل کمبود اعتبار و عدم حمایت با توجه به تعدد بالای تیم های باشگاه شهرداری این حمایت مساعد نبود و ما نتوانستیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.
یوسفی با بیان اینکه با وجود مشکلات مالی باز تیم توانست به مقام دوم لیگ برسد، اظهار کرد: متاسفانه هنوز ۴۰ درصد قراردادهای سال گذشته و امسال نیز هیچ مبلغی از قراردادها پرداخت نشده است و حضور و بازی بازیکنان تیم بر اساس عشق و دوستی بوده است.
سرمربی تیم هاکی شهرداری اراک ادامه داد: شرایط به حدی وخیم بود که حتی گاهی برای تهیه پول اتوبوس و تنخواه ما از پول قرضی استفاده می کردیم.
وی با اشاره به اینکه شاکله اصلی تیم هاکی استان از بازیکنان بومی است، اظهار کرد: به غیر از دو بازیکن غیر بومی باقی بازیکنان تیم بومی هستند و خوشبختانه پتانسیل خوبی در استان در زمینه استعداد و پرورش بازیکن هاکی وجود دارد.
یوسفی اضافه کرد: به غیر از این مقام در رده های دیگر نیز تیم ما موفق عمل کرده است کسب قهرمانی پیاپی در رده نونهالان، کسب نایب قهرمانی هاکی روی چمن، نایب قهرمانی در مسابقات مسکو از دیگر مقام ها است.
رییس هیات هاکی استان مرکزی با اشاره به اینکه هاکی یکی از ورزش های افتخارآفرین استان است، تصریح کرد: هیات هاکی استان از سال ۷۴ راه اندازی شد و طی سال های اخیر همواره یکی از هیات های برتر کشور بوده است.
یوسفی که از سال ۸۰ بعنوان مربی در تیم های هاکی استان فعالیت داشته است، ادامه داد: تیم های هاکی استان از ابتدا در همه رده ها از نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بر روی سکو بوده است البته تیم هاکی بانوان استان نیز فعال بود که به دلیلی برخی مشکلات نتوانست ادامه دهد.
وی یادآور شد: استان مرکزی در زمینه این ورزش ظرفیت بالقوه ای دارد و به زودی در اسفندماه طرح ملی استعدادیابی جامع که از سوی سازمان ورزش و جوانان تدوین شده در استان اجرا خواهد شد.
یوسفی ادامه داد: این طرح به غیر از استان مرکزی در استان های کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و سمنان که در این زمینه مستعد و موفق هستند برگزار خواهد شد و ما امیدواریم بعد از اجرای طرح در استان حداقل دویست استعداد را شناسایی کنیم.
وی با اشاره به اینکه روند مثبت هاکی در سایه حمایت مستمر ادامه خواهد داشت، گفت: بهتر است سازمان یا ارگانی که برای حمایت می آید به طور کامل این کار را انجام دهد، مثلا باشگاه شهرداری اگر حمایتی دارد علاوه بر تاثیر در بهبود جایگاه این باشگاه در ارتقا ورزش استان موثر است.
مربی تیم ملی هاکی کشور ادامه داد: استان مرکزی هم اکنون یکی از برندهای هاکی کشور است و ملی پوشان و مربی تیم ملی دارد؛ ولی متاسفانه با وجود این پتانسیل حمایت نمی شود.
یوسفی با بیان اینکه بارها خواسته ایم تا از تیم های ورزشی حمایت شود، افزود: هم اکنون در استان مرکزی حدود سه هزار واحد صنعتی وجود دارد که تعدادی از آن ها چون پالایشگاه، پتروشیمی و آلومینیوم شرکت های بزرگی هستند که در کشور صاحب عنوان هستند و می توانند از ورزش حمایت کنند.
وی تصریح کرد: من در جلسه ای از استاندار بعنوان بزرگ ورزش این استان درخواست کردم راهکاری جهت حمایت و ورود صنایع به ورزش داشته باشند و حتی شرکت های کوچکتر و زیرمجموعه بیایند و در کمک به شهرداری که هم اکنون تیم های ورزشی بسیاری دارد وارد شوند.
مربی تیم هاکی شهرداری اراک اظهار کرد: شهرداری اراک با بودجه کنونی نمی تواند از پس هزینه تمامی تیم هایش برآید و به نظر من بهتر است چند تیم فعال و موفق خود را حمایت کند و باقی تیم ها را در اختیار شرکت ها و کارخانه های دیگر قرار دهد البته منوط به اینکه پیگیری در جهت الزام حمایت صنایع از ورزش وجود داشته باشد.
یوسفی در پاسخ به این سوال که چرا تیم هاکی شهرداری اراک در بازی پایانی نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند، گفت: رقابت در میان چهار تیم اول جدول بسیار نزدیک بود در بیشتر تیم ها بازیکنان ملی پوش وجود داشتند و این رقابت ها را تنگاتنگ تر می کرد. تیم ما تا بیست روز قبل که مسابقات و اردوهای کرواسی بود وضعیت خوبی داشت؛ ولی بعد از بازگشت به دلیل تعهد نکردن باشگاه به قول هایش و پرداخت نشدن هیچ پولی تمرینات تیم با مشکلاتی رو به رو شد و همچنین فشارهای روحی و روانی تحمیلی بر بازیکنان موجب شد در بازی آخر نتوانند نتیجه را به نفع خود پایان دهد هرچند باز هم شکست ما در ضربات پنالتی بود.
وی تصریح کرد: حمایت روحی و معنوی در ورزش مهم است شاید حضور مدیرعامل باشگاه در بازی پایانی و روحیه دادن به بازیکنان در ایجاد انگیزه بیشتر موثر بود.
یوسفی ادامه داد: نه امسال حتی سال گذشته که این تیم قهرمان شد هیچ استقبالی و حمایتی از این تیم نشد در حالیکه تیم های دیگر شهرستان ها همیشه مورد استقبال مسئولین شهری و ورزشی خود هستند.
سرمربی تیم هاکی شهرداری اراک تصریح کرد: اگر اتفاقی در هاکی استان افتاده به مدد تلاش خود بازیکنان بوده، البته این ورزش نه به اندازه فوتبال، والیبال و بسکتبال ولی در سطح اهمیت این ورزش در کشور مورد توجه تماشاچیان بوده است.
یوسفی گفت: مسئله این است که در مجموع مردم همیشه استقبال خوبی از تیم های شهر خود ندارند زیرا در فرهنگ این شهر خمودگی و خستگی بیشتر از نشاط وجود دارد.
یوسفی ادامه داد: ورزش استان در سال گذشته به دلیل حمایت ها روند رو به جلویی داشت ؛ ولی امسال به دلیل کاهش آن شاهد افت تیم های مختلف ورزشی استان هستیم.
وی در خصوص وضعیت کنونی تیم هاکی شهرداری گفت: این تیم مشکل کمبود اعتبار دارد، هم اکنون بازیکنان ما دغدغه های مختلفی دارند و ما باید بتوانیم از لحاظ مالی آن ها را تامین کنیم تا در تیم بمانند و اگر این اتفاق رخ ندهد تیم به شرایط بحران می رسد و تمام زحماتی که در این چند سال کشیدیم از بین می رود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.