- روزنامه وقایع استان مرکزی - http://vaghayeostan.ir -

زمین چمن مصنوعی کوی هجرت شهر اراک به بهره برداری رسید

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱  شماره ۱۵۵۳

زمین چمن مصنوعی کوی هجرت شهر اراک عصر شنبه با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی این کلانشهر به بهره‌برداری رسید.
شهردار کلانشهر اراک در آیین بهره‌برداری از این زمین چمن مصنوعی، گفت: این طرح ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال و در زمینی به متراژ حدود یک هزار و ۲۰۰ متر مربع ایجاد شده است.
علیرضا کریمی افزود: رویکرد شهرداری اراک، در گذشته ارائه خدمات مناسب شهری به مردم بوده که در این دوره نیز تقویت شده و خدمت به مناطق کم برخوردار در اولویت اقدامات شورای شهر و شهرداری قرار گرفته و این رویکرد به طور قطع با جدیت استمرار دارد تا مناطق کم‌برخوردار به توازن توسعه‌ای ارتقا یابند و عدالت اجتماعی در این مناطق نیز اجرایی شود.
شهردار کلانشهر اراک اظهار کرد: قول مساعد داده می‌شود این روند با قوت ادامه داشته باشد و در حوزه توسعه فضای سبز، امور ورزشی، خدمات شهری و همچنین فعالیت فرهنگی نیز گام‌های موثری با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط برداشته شود.
وی ادامه داد: بهره‌برداری از این زمین چمن مصنوعی، مطالبه به حق شهروندان و کوچک‌ترین خدمتی است که از سوی مسئولان شهری به ساکنان این منطقه ارائه می شود.
کریمی عنوان کرد: رویکرد مدیریت شهری و شورای ششم اسلامی شهر مشارکت دادن و بهره‌برداری طرح ها به دست خود شهروندان است و مسئولان شهری هم به واسطه حضور مردم در این منطقه حضور یافتند چرا که بر این باور هستیم که این امکانات متعلق و مطالبه به حق شهروندان است و ما خدمتگزار مردم هستیم.
رئیس شورای ششم اسلامی کلانشهر اراک نیز در این آیین گفت: نوع نگرش این دوره از شورا نیز توجه و ارائه خدمات شهری مناسب به مناطق کم برخوردار است و این مهم با تعامل و همکاری شهرداری استمرار دارد و در اولویت اقدامات است.
سید وحید میرنظامی افزود: ساخت سازه های سنگین و پرهزینه اکنون منسوخ شده و ساخت سایت های ورزشی کم هزینه و سازه های سبکی متداول است.
وی بیان کرد: سرانه فضای ورزشی در کل کشور نسبت به جمعیت و استانداردهای جهانی تا حدودی فاصله دارد که در خصوص شهر اراک نیز این امر صدق می کند و در بعضی مناطق سرانه فضای ورزشی کمتر از یک متر است.